Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken ST & FS guerillaodling 2011 UPDATE 5/6

  • Silvertejp

    Member
    2011-05-14 at 06:35

    Vi provade pinnar och fiskelina som staket förra året, vilket fungerade ganska bra. Dock lyckades de sträcka sig över/genom trådarna och norpa en hel del.
    Nu har äntligen ak47orna kommit också så imorgon/måndag blir det en ny plantering, i krukor!

  • f

    Member
    2011-05-15 at 08:23

    A.C.A.B

  • VemSom

    Member
    2011-05-19 at 12:28

    jag blir lite ledsen när jag tittar på mitt eget efter att ha tittat på ditt! Fett avundsjuk

  • f

    Member
    2011-05-21 at 14:49

    A.C.A.B

  • Silvertejp

    Member
    2011-05-21 at 15:16

    Drar även jag en update med lite andra bilder!

    På plats 2 har det ploppat upp ett gäng plantor till och antalet totalt är nu strax över 100. Dessa mår bra och har börjat växa på bra nu!

    Plats 3 är mest spännande och har som sagt 50 st feminiserade AK47.
    Är riktigt nöjd med en grobarhet på 100% (Creds till nordenseeds, riktigt grön kille) och tror dessa kommer bli riktigt lyckade.

    I övrigt har det inte hänt mycket och låter därför bilderna tala för sig själv fram tills nästa update. Plats 1 fick vila idag så inga bilder därifrån.
    Lägger upp ett gäng bilder som e från i fredags från Plats 1.
    (Ursäkta bildkvalitén)
    Stay Green! ST

    3 Bilder från Plats 2


    Plats 1 (19/5)



  • hexlax

    Member
    2011-05-21 at 15:22

    Snygg liten häxring!=)

  • Silvertejp

    Member
    2011-05-30 at 07:16

    Dags för en update igen då!
    Den 26/5 besökte vi plantorna och vattnade.
    Både bra och dåliga nyheter fick vi!
    49/50 AK47 har överlevt och på plats två växer thyphoonerna på bra!
    De dåliga nyheterna var att sniglar och torka har drabbat plats 1 ganska hårt ute på åkern och de såg ut att må riktigt dåligt. Förhoppningsvis överlever dessa nu när de regnat lite och vädret varit ganska milt. Blir nog ett besök nu i dagarna för att titta till dem igen.

    Allt för nu!
    /ST

    Icke välmående plantor från plats 1..

    Plats 2, friska och starka små liv!

    Plats 3, små Ak47

    Och efter mycket arbete och vattenkonkning så är man värd lite godis..

  • doctordoom

    Member
    2011-05-30 at 07:34

    Väldigt väldigt fint :) Its all about da green!

    Du verkar vara skonad från hungriga vildar! Också väldigt kul att se :)
    Är Ak47´an från NordenSeeds? Varit lite snack som du vet om dålig grobarhet (som jag personligen har svårt att tro på). Har 10st på väg hem till målvakten, blir spännande :)

    Lycka till med allt nu.

  • Silvertejp

    Member
    2011-05-30 at 08:13

    @DoctorDoom: Yes, från nordenseeds! Rent skitsnack att det ska va dålig grobarhet, har haft nästintill 100% grobarhet av dessa hittills! Jag tror som fan på AK47X och tror de kan bli härlig skörd + röka. Vore kul att se fler som odlar denna strain, dra gärna upp en odlingstråd när du fått hem dem! :)

  • hexlax

    Member
    2011-05-30 at 08:44

    @Silvertejp wrote:

    @DoctorDoom: Yes, från nordenseeds! Rent skitsnack att det ska va dålig grobarhet,

    Alltså..du kan ju inte gärna påstå att det är skitsnack heller..
    Det finns ju liksom ingen riktig poäng att folk gör grobarhets-tester då längre.
    om du gör ett grobarhets test och får 100% så är ju inte det mindre sant än att jag gör ett grobarhets test och får 5% exempelvis..det ger bara en uppskattning på ungefär vad köpare kan räkna på.

    Eller?
    För vad är som sagt annars poängen med grobarhets testerna?då kan vi ju like gärna(vi som faktiskt gör dom)helt sluta att outa oss själva om att vi faktiskt groddat fröerna (som i sig ÄR olagligt)och låta resten bara chansa hejvilt.
    Hur tänkte du med ditt påstående att det är skitsnack?

  • Silvertejp

    Member
    2011-05-30 at 09:48

    Då vill jag tillägga att jag totalt försökt gro runt 57 frön (AK47x) i olika storlekar och former, och med ett resultat på endast 1 som inte tittat upp ännu tycker JAG att grobarheten inte varit något annat än perfekt. Alla blötlagda frön fick svans. Jag talar från egen erfarenhet och upplevelse och ber om ursäkt om något annat uppfattades. Skitsnack kanske var ett hårt ord, men jag ger bara min åsikt om dess grobarheten då väldigt många klagat på nordenseeds och sagt att det varit usel grobarhet. De kanske har haft dålig grobarhet eller bara varit giriga och vill kräva nya frön? Vad vet jag, men sådan är min erfarenhet iallafall, ber om ursäkt för missförstånd.

  • hugler

    Member
    2011-06-15 at 08:51

    ST! vad händer? :D väntar med spänning

  • darkwithin

    Member
    2011-06-15 at 10:59

    Jo vore fett o se vad som hänt! Fett med röka sen. :D

  • benny-o

    Member
    2011-07-05 at 16:20

    Har FS torskat? Därför denna tråd har dött ut? Hoppas inte alla dessa plantor gått i spillror. Uppdatera oss!

  • Silvertejp

    Member
    2011-07-07 at 08:49

    Går inte ut med nån info ännu, tråden kommer uppdateras med en big update med massa olika news, dock på obestämt datum.

    MVH ST

Page 2 of 3

Log in to reply.