Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Snickesnack ostraffbara poliser

  • biologen

    Member
    2006-02-01 at 07:51

    @maja wrote:

    😆 😡 Ja, det är klart att jag generaliserar

    Att generalisera är demokrati! Det många inte verkar förstå är att bo i en demokrati INTE är lika med frihet och rättvisa för alla! Nä utan snarare att 49% får böja sig för vad 51% av de som väljer tycker hur knasigt det än må vara.

    Jag är emot brottsprovokation men det ser ut som att det blir nästa steg i polisens “utökade” befogenheter…..tvi.

  • skrubbzki

    Member
    2006-02-01 at 11:24

    Brottsprovokation och och att man kan köpa sig fri genom att gola skapar bara våld och ett hårdare klimat. Ingen kommer lita det minsta på nån ute på gatorna och inne i fängelserna.
    Bara titta på U.S.A och fråga sig: “vill jag ha det så i mitt land?”
    Det var som hon politikern sa: “Tomas Bodström kommer att minnas som justitsieministern som spolade ner svenskarnas integritet i toaletten.
    Karln har en skruv lös… :crazy:
    Jag skulle nog föredra att komma ihåg T.B. som “Han som försökte spola ner svenskarnas integritet i toaletten”
    Peace

  • reaper

    Member
    2006-02-01 at 12:15

    @Biologen wrote:

    Att generalisera är demokrati! Det många inte verkar förstå är att bo i en demokrati INTE är lika med frihet och rättvisa för alla! Nä utan snarare att 49% får böja sig för vad 51% av de som väljer tycker hur knasigt det än må vara.

    Lite OT, men jag tycker ändå det har att göra med rättssamhället: Det du beskriver är en misslyckad demokrati som blivit en majoritetens diktatur. I en bra demokrati skyddas minoriteter mot majoritetens övergrepp. Fast många av dom som säger sig jobba för demokratin verkar tyvärr nöja sig med din definition :(

  • maja

    Member
    2006-02-01 at 18:54

    @Biologen wrote:

    @maja wrote:

    😆 😡 Ja, det är klart att jag generaliserar

    Att generalisera är demokrati! Det många inte verkar förstå är att bo i en demokrati INTE är lika med frihet och rättvisa för alla! Nä utan snarare att 49% får böja sig för vad 51% av de som väljer tycker hur knasigt det än må vara.

    Jag är emot brottsprovokation men det ser ut som att det blir nästa steg i polisens “utökade” befogenheter…..tvi.

    Okej, säger du det så får jag väl lite på det. :?

    Förstog dock inte riktigt om ditt inlägg var meningen att vara kritiskt mot mig.

    Isf förstår jag inte varför, måste säga att jag håller med dig, demokrati är ganska värdelöst ibland det också. Men jag kan inte säga att jag listat ut någon bättre lösning, om du har det får du gärna dela med dig.

    Förstår inte heller hur jag ska kunna uttala mig om någon stor grupp om jag inte får generalisera. Som jag har sagt tidigare så skulle det nog inte vara för populärt om jag tog upp alla poliser i hela Sverige, så i detta fall ser jag inte hur man inte kan generalisera. Man måste ju kunna se hur det ser ut i stort, sen om 20% eller 60% av snutarna är jätteduktiga vet jag inte. Min poäng var att jag tyckte detta förslag var fel. Det är ju inte precis någon hemlighet att det finns ganska många snutar som är idioter, och innan vi lyckas se till att iaf en väldigt liten del av dom är det så ska dom heller inte få juridisk imunitet mer än dom redan har. Förstår du vad jag menar eller är jag bara väldigt demokratisk av mig nu igen? :?

    Den här tråden gör mig helt förvirrad. :crazyeyes: Peace

  • divine

    Member
    2006-02-16 at 01:40

    Nu har jag inte läst alla inlägg. Jag vill bara uttrycka min oro inför utvecklingen, det är minst sagt skrämmande.

    Argumenten “men det är ju lugnt så länge man har rent mjöl i sin påse” håller inte i lägen som dessa.
    Att polisen får ökade befogenheter i syfte att gripa brottslingar ser jag som ekvivalent med att polisen (läs staten) får mindre problem med att trakassera oskyldiga människor, utan repressalier.

    Det är bara att inse, snart lever vi i en polisstat. Visst kan man välja att svälja allting och sätta på skygglapparna, men att sitta och försvara Bodströms tilltag tycker jag personligen är dumt…på gränsen till naivt faktiskt.

  • reaper

    Member
    2006-02-16 at 03:10

    Det är enklare att skicka snuten på “problemet” och ignorera det faktum att det är sjuk värld vi lever i. Där parasiterna är vinnarna, där lidande, fattigdom, svält, sexism, rasism och fördomar existerar.
    Visst kan ju göra som i Amerika, beväpna den “laglydiga” massan och låta dem ta hand om “problemen”.

    Vi föds upp till att konsumera massa onödigt skit på bekostnad av naturen. De suger ut planeten och dess befolkning i jakten på profiten, i framtiden går alla runt med gasmasker och i takt till piskrapp.

    Aveckla polismyndigheten och bygg upp en ny bättre värld med kärlek som grundsten.

Page 3 of 3

Log in to reply.