Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Saving Grace, SVT1 21:30

  • underdog

    Member
    2004-01-08 at 05:42

    Riktigt dålig film.. Blev deppig av att de körde plast cannabis i rockwool. Dom kunde ju haft riktiga plantor åtminstonde.. Å budsen såg ut som små enbuskar..

    Slutet var väl lite roligt, men annars var filmen ett stort gäsp.

  • gr0g

    Member
    2004-01-08 at 11:24

    Filmen var okej, jag gillar egentligen inte brittiska filmer men den här funkade. Ljusskenet knäckte verkligen 😆

  • reaper

    Member
    2004-01-08 at 11:24

    Tyckte gräset såg äkta ut och undrade hur dom fått tillåtelse att göra en film med sådan rekvisita. Kanske det var därför dom brände upp allt på slutet. :(

  • fr

    Member
    2004-01-08 at 12:50

    Irriterade mig grymt mycket på de falska plantorna. Såg inte äkta ut heller. Första gången jag såg filmen (stenad) gjorde det till och med ont i mig när jag såg dem. Kändes så falskt och oäkta. 😡

    I filmen Homegrown (Svensk titel “På farlig mark”) är det däremot äkta fina plantor. :)

  • reaper

    Member
    2004-01-08 at 13:00

    Gillar när langarn säger “I like it here”. Hade jag nog också gjort. :)

  • raja-ram

    Member
    2004-01-08 at 13:00

    Jag tycker varken plantor eller skörd såg oäkta ut. Välmående plantor ser ofta plastiga ut i bladen, inget konstigt med det.

  • reaper

    Member
    2004-01-08 at 13:29

    @Hubbe wrote:

    I filmen Homegrown (Svensk titel “På farlig mark”) är det däremot äkta fina plantor. :)

    Eh? “På farlig mark” trodde jag var en kass film med Steven Sug-Av. :?:

  • unkas

    Member
    2004-01-08 at 13:45

    Håller med rajaram vad det gäller utseendet av plantorna. Någras odlingsbilder här ser ju åsså för fina ut för att va “verkliga”, i mina ögon =)

  • powerpuffgirl

    Member
    2004-01-08 at 18:38

    Om jag inte minns fel, så har jag läst någonstans att de använde (äkta) industrihampa till filminspelingen, och att platsen där inspelningen skedde var bevakad hela tiden för att folk inte skulle sno plantor i tro att de gick att röka. :D :P

  • tom-forcade

    Member
    2004-01-10 at 20:30

    Jag är ganska säker på att de använde industrihampa i filmen. De fick ansöka om tillstånd av brittiska staten.

  • reaper

    Member
    2005-02-23 at 10:01

    Ni som missade den sist: Idag onsdag 23 februari kör de den igen samma kanal samma tid… 😮 Det är väl en ganska ok rulle enligt mig, men framför allt är det ju sköj att de visar den på SVT (lite då och då, verkar det som) SVT1 kl 21:30

  • reaper

    Member
    2005-02-23 at 10:03

    den måste jag se ,tack för att du upplyste oss om att den går idag!

    peace

  • reaper

    Member
    2005-02-23 at 10:07

    Grymmt, den filmen verkar vara riktigt mysig.

  • reaper

    Member
    2005-02-23 at 11:30

    “Our mutant buds are ready to be released into the athmosphere, great one. Soon they will have taken over THE PLANET!”

    Skönaste scenen i filmen när de skördade första batchen.

    Ett litet förslag- Se filmen ikväll, och fyll på i den här tråden med “movie-mistakes”. Det finns tillräckligt med kompetens här för att peka ut alla missar de gör i filmen vad gäller odling.

  • reaper

    Member
    2005-02-23 at 14:02

    haha… :P jag såg den igår… “under the influens” kanske skulle ta o se den ikväll igen då :D

Page 2 of 3

Log in to reply.