Ett svenskt cannabisforum Forums Swecan Om Swecan Så här jobbar polisen på swecan och andra forum

  • trestor

    Member
    2006-04-24 at 00:40

    Mjo, visst kan de ju beslagta servern om vi gör något olagligt. Men det gör vi ju inte, så det är inget problem eller hur? Det är inget brott att diskutera om cannabis.

    Om användare skriver känsliga saker i sina PM har de faktiskt bara sig själva att skylla om något går på tok, som jag sa.. det är upp till var och en. Vi gör så gott vi kan gör att ge er en säker server att kommunicera mot men vad ni själva avslöjar kan vi inte göra något åt. Det kan finnas en trojan på din dator och någon kan cracka eller beslagta vår server, det är inte OMÖJLIGT. Om du inte vill ta några risker alls, nämn inget om dig, kommunicera känsliga saker med de du litar på genom PGP-krypterade mail, skickat genom TOR eller en kedja av proxyservrar.

  • flagellant

    Member
    2006-04-24 at 03:26

    Jag hänger inte med riktigt, naivist som
    jag är. Går det att läsa en medlems PM
    utan att veta lösenordet?

      8O[/list:u]
  • reaper

    Member
    2006-04-24 at 05:55

    PMet finns lagrat i databasen till det är raderat i båda ändar…
    Om jag förstått Friggs rätt.
    Dvs. meddelandet ligger i en (text)fil och avsändaren/mottagaren i en annan fil.
    Säkrast när det gäller PM är att både avsändare och mottagare raderar sitt PM.
    Som jag fattat det försvinner innehållet helt från servern då.

    förklarar en förvirrad
    C.

  • flagellant

    Member
    2006-04-24 at 09:26

    Vän av ordning tycker ju att det är vitalt att
    ett personligt meddelande är personllgt, det
    vill säga att det bara ska kunna läsas av den
    som har lösenordet, alltså användaren själv.

    Det verkar ju rimligt att polisen kan läsa mina
    lagrade PM om det skulle gå så illa att de
    beslagtar servern. Men finns det även andra
    omständigheter under vilka polisen eller andra
    utomstående kan läsa de av mina PM som inte
    är raderade?

    Jag har självfallet inget att dölja, men jag vill inte att
    myndigheter ska snoka i min privata korrespondens.

      8)[/list:u]
  • a-dam

    Member
    2006-04-28 at 21:52

    Jag fick detta PM av en av våra användare här på Swecan. Säger inte vem men om du har lite stake kanske du kan förklara dig. Jag tog dig som snut direkt.

    Rubrik: Tja, man

    “Tja, hoppas allt e fett!

    Är fett desperado, du känner ingen som kan hooka
    en handske i stan?

    Pluggar i Lund och här hemma o besöker polare och familj.
    Ingen av de jag kände här förrut svarar på luren.

    Vore så fett schysst iaf..

    Peace”

  • reaper

    Member
    2006-04-28 at 22:05
    A-dam wrote:
    Jag fick detta PM av en av våra användare här på Swecan. Säger inte vem men om du har lite stake kanske du kan förklara dig. Jag tog dig som snut direkt.

    Rubrik: Tja, man

    “Tja, hoppas allt e fett!

    Är fett desperado, du känner ingen som kan hooka
    en handske i stan?

    Pluggar i Lund och här hemma o besöker polare och familj.
    Ingen av de jag kände här förrut svarar på luren.

    Vore så fett schysst iaf..

    Peace”

    Haha, det känns överdrivet på något sätt 😆
    Fast vad vet jag, han kanske skriver på det sättet.

  • new_farmer

    Member
    2006-04-28 at 22:12
    A-dam wrote:
    Jag tog dig som snut direkt.

    Är inte “entrapment” rätt jävla olagligt? 🙄 🙄 :?:

  • si

    Member
    2006-04-28 at 23:40

    Olagligt, haha!
    So..?

    Carin Götblad, fd länspolismästare ledde under sin tid själv en olaglig brottsprovokation rörande en heroinaffär (1,5 kg) i maj år 2000. Hett stoff i media nu i vintras…

  • reaper

    Member
    2006-04-29 at 07:33
    A-dam wrote:
    Jag fick detta PM av en av våra användare här på Swecan. Säger inte vem men om du har lite stake kanske du kan förklara dig. Jag tog dig som snut direkt.

    Rubrik: Tja, man

    “Tja, hoppas allt e fett!

    Är fett desperado, du känner ingen som kan hooka
    en handske i stan?

    Pluggar i Lund och här hemma o besöker polare och familj.
    Ingen av de jag kände här förrut svarar på luren.

    Vore så fett schysst iaf..

    Peace”

    Haha det är bara att skratta åt det.
    Antingen så är det en liten unge som skrivit det eller en väldigt inkompetent snut.
    Skulle polisen arbeta på det sättet så visar ju det bara hur säker man kan känna sig i Sverige med dessa poliser.

    “hooka en handske” – Någon som kan översätta det till svenska.

    MvH

  • new_farmer

    Member
    2006-04-29 at 10:36
    Siëng Donk-Tsïong wrote:
    Olagligt, haha!
    So..?

    Carin Götblad, fd länspolismästare ledde under sin tid själv en olaglig brottsprovokation rörande en heroinaffär (1,5 kg) i maj år 2000. Hett stoff i media nu i vintras…

    Så du ser ingen skillnad i en spliff och 1.5 kg herion? Dom får gärna skjuta herion langare på plats enligt mig.

    Jag tror dom inte skulle riskera så mycket för en liten stoner, en sak med 1.5kg horse…

    Peace ❗

  • pinnen

    Member
    2006-04-29 at 12:25
    New_farmer wrote:
    Siëng Donk-Tsïong wrote:
    Olagligt, haha!
    So..?

    Carin Götblad, fd länspolismästare ledde under sin tid själv en olaglig brottsprovokation rörande en heroinaffär (1,5 kg) i maj år 2000. Hett stoff i media nu i vintras…

    Så du ser ingen skillnad i en spliff och 1.5 kg herion? Dom får gärna skjuta herion langare på plats enligt mig.

    Jag tror dom inte skulle riskera så mycket för en liten stoner, en sak med 1.5kg horse…

    Peace ❗

    Håller helt med.

  • a-dam

    Member
    2006-04-29 at 18:34

    Nån gris måste väl försöka lista ut hur en kontakt över nätet tas samt om det är lätt att “hooka en handske” :lol:. Jag tror inte det var för att sätta fast någon utan för att undersöka. Men eftersom personen i fråga kanske inte är snut så skulle det ändå vara kul att eta vad han var ute efter.

  • dr_zoidberg

    Member
    2006-04-30 at 03:46

    Jag misstänker att “Handsken” syftar på en femma. Fem fingrar på handsken? Lite långsökt kanske… Men i alla fall närmast… Typ.. 😆

  • a-dam

    Member
    2006-04-30 at 10:03

    Tjo ho zion superstar, att han var ute efter att inköpa en viss kvantitet hasch var vi nog överens om tidigare.

  • trestor

    Member
    2006-04-30 at 14:03

    Flagellant: för att utveckla christianitens svar så ja, alla inlägg inklusive PM ligger som klartext i databasen. Dvs admin kan läsa samtliga PM om han/hon vill. Likaså eventuell person som får tag i databasen. Nu är det ju dock i praktiken så att vi naturligtvis inte sitter och läser folks PM, det sker bara vid underhåll i databasen när det är oundvikligt (och. då syns bara texten, inte vem det är till/från). Vi tar ju också alla nödvändiga åtgärder för att hålla server och backuper säkra. MEN var medveten om att PM absolut inte är något idiotsäkert. Personen du skickar till kanske inte använder SSL när han läser det, och då kan vem som helst som övervakar hans internetuppkoppling läsa PM’et, och det kan vi aldrig göra något åt.

Page 2 of 4

Log in to reply.