Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Köp & sälj (Endast frön) [S] Utomhus frön: Thyphoon-Nepal-Royal Nepal+nyheter 2012

  • smoked

    Member
    2011-05-23 at 17:29

    Helt sjukt bra groddbarhet. Efter två dagar i blött papper hade 52 av 54 fått grodd.

    Keep up the good work!

  • budde

    Member
    2011-06-06 at 12:56

    “överlevnads frön”!

    Hade glömt att vattna på 6 dagar i denna extrema värmen som vart nu och jag gick till platsen idag för att bekräfta deras död men ALLA levde fortfarande! (Jorden var torr)

    Big Up till Tanska :D

  • eeriikk

    Member
    2011-06-07 at 19:22

    Hamnar fröna direkt i postlådan eller hämtar man ut dom vid närmaste post?

  • mchigh

    Member
    2011-06-07 at 22:45

    Du får hem dem i ett fint brev på DIN brevlåda, alltså inte något ombud eller så!

  • greenstuff

    Member
    2011-06-12 at 04:13

    Tack än en gång Tanska ! Snabb leverans som vanligt.
    Skall bli intressant & se hur Eirdbei tar sig jämfört med Thyphoon.

  • jimpa

    Member
    2011-06-16 at 23:52

  • mozman

    Member
    2011-06-30 at 11:31

    Tack tansk, smidigt, diskret och effektiv affär.
    rekomenderas till alla, nu är det bara att se vad detblir av dom små liven :)

  • rastareeper

    Member
    2011-07-08 at 09:47

    Everything goes nice with Tanska always! Many thanks from Finland!

  • johisco

    Member
    2011-07-08 at 12:23

    Pm:a mig du har mail.

  • totallegend

    Member
    2011-07-10 at 16:58

    Raderat

  • Anonymous

    Guest
    2011-07-12 at 20:43

    Tanska levererade igen (såklart)!
    /tack

  • greenstuff

    Member
    2011-07-14 at 12:41

    En fråga till Tanska eller ni som har odlat Typhoon….

    Hur blir slutresultatet angående trichomer (kristaller) på Typhoon?

    Jag har en ett par Typhoon inomhus (har andra utomhus oxå men de i garderoben har kommit längst) & än så länge så producerar de fina stora buds men ingen som helst antydan till kristaller….innebär detta att jag helt enkelt är otålig & behöver vänta längre?

    har kollat på bilder i tråden men har inte kunnat hitta någon som visat rikligt med kristaller. Märk väl, detta är min andra odling totalt sett så jag har inte den erfarenhet många av er andra forummedlemmar sitter inne med.

    Mvh

    Greenstuff

  • Anonymous

    Guest
    2011-07-14 at 13:42

    @GreenStuff wrote:

    En fråga till Tanska eller ni som har odlat Typhoon….

    Hur blir slutresultatet angående trichomer (kristaller) på Typhoon?

    Jag har en ett par Typhoon inomhus (har andra utomhus oxå men de i garderoben har kommit längst) & än så länge så producerar de fina stora buds men ingen som helst antydan till kristaller….innebär detta att jag helt enkelt är otålig & behöver vänta längre?

    har kollat på bilder i tråden men har inte kunnat hitta någon som visat rikligt med kristaller. Märk väl, detta är min andra odling totalt sett så jag har inte den erfarenhet många av er andra forummedlemmar sitter inne med.

    Mvh

    Greenstuff

    Det är ett utomhusstrain som man odlar med efter kvantitet än kvalitet som man gör inomhus. Att det blommar tidigt, tål väder och vind osv är viktigare än ren potens när man odlar utomhus.
    Inget utomhusstrain som kan odlas på våra breddgrader kommer någonsin att komma i närheten av den kristallproduktion man kan se hos renodlade inomhusfrön.
    Mellan 3-6% THC tror jag är vad man kan förvänta sig av en lyckad skörd utomhus, odlar du samma strain inomhus så kommer inte THC halten att öka nämnvärt pga genetisk kodning så om du inte ser så mycket kristaller på blad osv ännu så vet du varför :D

  • spruk

    Member
    2011-07-14 at 14:46

    Jag beställde Thyphoon-frön i början av juni som snabbt levererades. Jag sådde ca 20st och jag tror att alla grodde.

    Dom flesta blev uppätna av sniglar men jag har 2-3 plantor som det kanske kan bli något av. Nästa år ska jag vara bättre förberedd.

  • greenstuff

    Member
    2011-07-14 at 15:29

    @vardagsterrorist wrote:

    Det är ett utomhusstrain som man odlar med efter kvantitet än kvalitet som man gör inomhus. Att det blommar tidigt, tål väder och vind osv är viktigare än ren potens när man odlar utomhus.
    Inget utomhusstrain som kan odlas på våra breddgrader kommer någonsin att komma i närheten av den kristallproduktion man kan se hos renodlade inomhusfrön.
    Mellan 3-6% THC tror jag är vad man kan förvänta sig av en lyckad skörd utomhus, odlar du samma strain inomhus så kommer inte THC halten att öka nämnvärt pga genetisk kodning så om du inte ser så mycket kristaller på blad osv ännu så vet du varför :D

    Aha, då förstår jag…tackar ödmjukast…. mu blev jag faktiskt glad då jag trodde att jag gjort något fel då jag inte såg tillstymmelsen till kristaller.

Page 65 of 82

Log in to reply.