Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Riksdagsvalet 2010

  • laponica

    Member
    2010-08-25 at 09:58

    Eller så kan alla på swecan komma på ett eget alternativ som vi röstar på. Alla som inte har tänkt rösta eller tänkt rösta på något litet parti skulle ju kunna gå ihop och rösta på t ex – Cannabispartiet – Eller något liknande.

    Hörde på ett program på radion igår om hur resultatet av alla småpartier redovisas. Jesus hade t ex fått några röster, musse pigg och en hel hög andra. Jag skulle kunna tänka mig offra min röst för en sådan aktion i a f.

    Var tydligen inte så komplicerat att starta ett parti heller om någon känner sig manad.

    Lev o må.

  • swex

    Member
    2010-08-25 at 12:07
    Laban-Labolina wrote:
    Sverigedemokraterna så att man kan stoppa inporten ut av folk ifrån utlandet och exportera mera ut av dom till deras länder.

    😆

    Jag står bakom dig Laban.

  • laponica

    Member
    2010-08-25 at 12:19
    Quote:
    Laban-Labolina skrev:
    Sverigedemokraterna så att man kan stoppa inporten ut av folk ifrån utlandet och exportera mera ut av dom till deras länder.

    Laughing

    Jag står bakom dig Laban.

    Jag står inte bakom dig. Er.

    Hur kan man frivilligt vilja associera sig med så mörka krafter? It´s pure evil.

    Trodde vi cannabisentusiaster skulle förespråka peace, love and understanding.

    Vi är alla människor. Ett jordklot.

    Vill folk komma hit?. Välkomna, säger jag. Vi har plats och resurser.

    Att säga något annat är bara korkat eller elakt.

  • swex

    Member
    2010-08-25 at 13:04
    laponica wrote:
    Quote:
    Laban-Labolina skrev:
    Sverigedemokraterna så att man kan stoppa inporten ut av folk ifrån utlandet och exportera mera ut av dom till deras länder.

    Laughing

    Jag står bakom dig Laban.

    Jag står inte bakom dig. Er.

    Hur kan man frivilligt vilja associera sig med så mörka krafter? It´s pure evil.

    Trodde vi cannabisentusiaster skulle förespråka peace, love and understanding.

    Vi är alla människor. Ett jordklot.

    Vill folk komma hit?. Välkomna, säger jag. Vi har plats och resurser.

    Att säga något annat är bara korkat eller elakt.

    Plats har vi men jag blir lite fundersam när du pratar om resurser. Jag lägger hellre resurserna på dom som redan finns här, våra gamla och arbetslösa.
    Stäng gränserna och lägg allt på dom vi redan har här. Se till så att alla får ordentligt med hjälp,stora som små. När vi har tagit väl hand om alla som redan finns här så kan man börja öppna gränser vart eftersom och hjälpa fler. Om man nu ska vara blödig så kan jag säga att med dom pengarna varje flykting kostar i Sverige per dag skulle rädda 100 barn i Afrika. Hellre 100 än 1.
    Att SD vill införa en 10 års prövotid för svenskt medborgarskap tycker jag är utmärkt.
    Jag är definitivt inte rasist då huvud delen av mina bekanta är utländska.
    Tyvärr är det bara SD som har en ordentlig invandringspolitik i mina ögon annars hade dom inte varit mitt första val.

    Ta dig ut ur rökmolnet så kanske du får ett bredare synfält.

    edit: Det du skriver är självklart en dröm , vad är inte bättre än 1 klot, peace love and understanding. Tyvärr platsar det inte i verkligheten.

  • drullper

    Member
    2010-08-25 at 17:37
    musk wrote:
    Det är bättre att visa att man bryr sig genom att rösta blankt, än att inte bry sig och ej rösta.

    Det bor 100 personer i samhället, 100 personer går och röstar, 99 röstar blankt, 1 person röstar på nazisterna.

    Dagen efter går Nasisterna ut och förklarar följande, valdeltagandet var 100%, vårt samhälle mår bra och den demokratiska förankringen är stark. Ett högt valdeltagande är ett sundhetstecken. Vi nazisterna har fått en egen majoritet, det fanns ingen som röstade på något annan än Nazisterna. Vårt demokratiska mandat är starkt och vi har 100% av väljarna bakom oss.

    Grattis, 99 personer visade att de brydde sig och att de inte har något emot nazisterna.

    Att rösta blankt är att visa att man är likgiltig inför utgången av valet, att man accepterar vad som än väljs. Gör man det ska man självklart rösta blankt och på så sätt legitimera den majoritet som väljs (oavsett vilken det än är).

    Att aktivt rösta från soffan är att säga att man inte ställer upp på systemet, att Mona eller Fredrik inte kan bygga sin legitimitet på din röst, eftersom de då inte kan representanter fler än de som deltagit. Att aktivt rösta från soffan är ett minst lika starkt ställningstagande som att rösta på ett parti.

    Fundera på varför partierna är så angelägna att du ska rösta blankt snarare än att inte rösta alls, vad har de att vinna på det egentligen.

    Att däremot passivt rösta från soffan är bara ett tecken apati och lika dåligt som att rösta blankt.

    //Drullis, aktiv soffröstare och stolt.

  • musk

    Member
    2010-08-25 at 20:49
    Drullper wrote:
    musk wrote:
    Det är bättre att visa att man bryr sig genom att rösta blankt, än att inte bry sig och ej rösta.

    Det bor 100 personer i samhället, 100 personer går och röstar, 99 röstar blankt, 1 person röstar på nazisterna.

    Dagen efter går Nasisterna ut och förklarar följande, valdeltagandet var 100%, vårt samhälle mår bra och den demokratiska förankringen är stark. Ett högt valdeltagande är ett sundhetstecken. Vi nazisterna har fått en egen majoritet, det fanns ingen som röstade på något annan än Nazisterna. Vårt demokratiska mandat är starkt och vi har 100% av väljarna bakom oss.

    Grattis, 99 personer visade att de brydde sig och att de inte har något emot nazisterna.

    Att rösta blankt är att visa att man är likgiltig inför utgången av valet, att man accepterar vad som än väljs. Gör man det ska man självklart rösta blankt och på så sätt legitimera den majoritet som väljs (oavsett vilken det än är).

    Att aktivt rösta från soffan är att säga att man inte ställer upp på systemet, att Mona eller Fredrik inte kan bygga sin legitimitet på din röst, eftersom de då inte kan representanter fler än de som deltagit. Att aktivt rösta från soffan är ett minst lika starkt ställningstagande som att rösta på ett parti.

    Fundera på varför partierna är så angelägna att du ska rösta blankt snarare än att inte rösta alls, vad har de att vinna på det egentligen.

    Att däremot passivt rösta från soffan är bara ett tecken apati och lika dåligt som att rösta blankt.

    //Drullis, aktiv soffröstare och stolt.

    Du är så tokig :)

  • alethea

    Member
    2010-08-25 at 21:09
    laponica wrote:
    Trodde vi cannabisentusiaster skulle förespråka peace, love and understanding.

    jag vet vad du menar men tyvärr så är det inte så förstår du.Ta tex här på Shhhweeeecan, tror du att alla är små gullgossar :P Mammas lilla ängel? Nä du, (skakar på huvet och småflinar)
    Jag ger mig gärna inte in i debatten ang rasism och häxjakt, jag vet vad jag vet.
    Försök att hålla dig till trådens ämne i fortsättningen.

  • laponica

    Member
    2010-08-26 at 09:46
    Quote:
    Försök att hålla dig till trådens ämne i fortsättningen.

    Försök att hålla dig till trådens ämne i fortsättningen.

  • jamaicanrastafari

    Member
    2010-08-29 at 17:08

    Själv så kommer jag rösta vänster.
    Alla är lika mkt värda.

    Men jag tycker verkligen inte att man ska ta mer pengar från de rika som har jobbat sig fram.
    De måste finnas nån gräns, men de fattiga och utstötta ska inte ha de så dåligt heller.

  • svinet

    Member
    2010-08-29 at 18:23

    blanka röster räknas inte längre så rösta blankt är samma som att inte rösta nuförtiden…

  • vanmakt

    Member
    2010-08-29 at 19:20

    För min del är MP den smartaste rösten, jag är eg väldigt vänster i grunden men det känns som att MP är det smartaste valet, rätt taktiskt.

    Hur som helst hittade jag en helt fantastisk blogg/nättidning för bara några veckor sen.

    Roligt och rätt. :)

    http://www.alliansfrittsverige.nu/

  • popanonikok

    Member
    2010-08-29 at 21:59

    Trodde att den här valreklamen var ett skämt först 😡

    http://www.youtube.com/watch?v=5UiUdpYVubY

    Jag vill också att Sverige ska förbli svenskt och behålla sin identitet men SD är bara ett gäng rasister. Och så som det ser ut nu så kommer dom här pajaserna komma in i riksdagen. :(

  • Anonymous

    Guest
    2010-08-29 at 23:45
    popanonikok wrote:
    Trodde att den här valreklamen var ett skämt först 😡
    http://www.youtube.com/watch?v=5UiUdpYVubY

    joker14900815.gif

Page 3 of 3

Log in to reply.