Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Polisen Jävlas För Mycket med oss rökare nu får det vara nog

  • Polisen Jävlas För Mycket med oss rökare nu får det vara nog

    replied 18 years ago 7 Members · 19 Replies
  • reaper

    Member
    2006-04-20 at 13:43

    Kom ut ur dimman nu min bäst herr Nirvana, “bara rånade en butik”?

    Jag försvarar inte polisen men om man “bara” rånar butiker så kommer inte jag bry mig om dom blir trackade.

    Självklart tykcer jag inte att någon ska behöva bli trackasserad av poliser och att dom ska föregå med gott exempel osv. håller med dig maja om allt men inte fan tänker jag stå och försvara någon som håller på med sånna saker.

    Menade inte att poliserna inte har egna samveten osv. utan att politikerna gör det legitimt och det är källan man ska gå på först och hårdast.

  • reaper

    Member
    2006-04-22 at 11:07

    jag blev tagen av en civilare vid medborgarplatsen igår för “att jag var torr i munnen”, men jag lyckades snacka mig ur det och slapp följa med till stationen.

  • reaper

    Member
    2006-04-22 at 17:06

    En gång anförtrodde polisen mig med att hjälpa till med en incident, uppdraget var i mitt tycke viktigt. Jag var både full och hög, men i skjorta, dyra byxor och kavaj så kommer man undan med vad som helst. Vilket visar att polisen inte kan känna igen en knarkare ens om han stirrar den rakt i ansiktet under väl upplysta betingelser. Deras teknik för att hitta knarkare verkar vara att gå på fördommar och stereotyper och om så är fallet kallar man det väl trackasserier och inte för polisarbete?

  • enviousness

    Member
    2006-04-23 at 03:53

    Ännu ett exempel i mängden av fall där poliser beter sig som och är just grisar, svin, och inget mindre. Har hört så många olika ofantligt sjuka historier gällande polisens agerande från “säkra källor” på sistonde, både via swecan och övriga livet, så det på allvar börjar kännas både oroväckande och riktigt skrämmande. Det ska sägas att det kanske är värre i vissa delar av landet än andra, men det anser åtminstonde jag vara av mindre vikt. Det faktum att både av nirvana ovan nämnda och än värre typer av arbetsmetoder används i vad som ska kallas en demokrati, vet jag inte riktigt hur jag ska förhålla mig till..mer än att jag onekligen tycker det känns overkligt och galet.

    I Mr_Nirvana’s fall är det omöjligt för mig att veta personligen att det han berättar om har hänt och stämmer, men jag tror ändå blint på vad han säger. Dagens samhällsklimat i Sverige gör att berättelsen känns mer trovärdig än otrolig. Hur sjukt det nu än kan låta.
    Om man tänker efter låter det ju nästan som något taget ur serien “The Shield” (den om de vridna jänkarblåställen). Precis samma sinnessjuka och oacceptabla beteende. Och de kallar oss kriminella…? Bah! :blrrt:

    Lider med dig och dina vänner Mr_N. Stå på er.

Page 2 of 2

Log in to reply.