• attila

    Member
    2011-12-23 at 21:43

    Hoppas dom slår ihjäl svinet på kåken..

  • supaman

    Member
    2011-12-24 at 11:36

    Hoppas dom slår ihjäl svinet på kåken..

    Vilket dom förmodligen gör. Många som sitter inne har hundar själva och älskar sin djur över allt annat. Han kommer inte att få det lätt, kan jag lova.

  • hexlax

    Member
    2011-12-28 at 01:24

    @Totoro wrote:

    En sån där människa har inget hjärta. Hur fasiken kan man se in i en valps ögon och inte smälta? Att kunna göra sådär mot en oskyldig liten valp, som behöver dig som husse och ledare och litar på dig och älskar dig ovillkorligt.. det är sjukt. En sån människa kommer ta livet av en annan medmänniska en dag. Spärrarna finns inte där.

    Jag tror faktiskt inte du har HELT rätt i det du säger även om jag håller med dig.
    Jag hörde en historia om ett par ungdomar i åldern 20 kanske..ska låta det vara osagt.En av killarna i det gänget hade blivit dumpad av sin flickvän och flickvännen hade ny kille.Killen från gänget med gänget bakom sig fick tag på den nya killen och hade torterat honom länge och väl och sedan ringt flickvännen och försökt få dit henne,tanken var nog att de skulle göra samma sak med henne framför honom och sen förmodligen ta bort båda två.
    De hade hållt på med tortyren länge och väl och mitt i allt hade de gått till nå snabbköp och fixat mat som de åt under tiden misshandeln hade fortsatt.

    Där skulle man kunna se det som att spärrarna var helt borta.
    Samtidigt så handlar det till viss del om att hela kollektivet då har tappat sina spärrar och det är inte ett övertygande argument.

    Det jag menar är att om det bara hade varit En person som torterat en annan,inte hade handlat om samma sak längre ,utan att “kollektivet” i detta fallet betett sig mer eller mindre som en flock vargar/hyenor och försöker överträffa de andra i samma kollektiv för att etablera en Alfa-roll.

    Troligtvis så har det inte fungerat i detta fallet och den som tog initiativet och var mest drivande har behållt Alfa-rollen i kollektivet.
    Det är Den personen som förmodligen kommer begå något liknande brott men eftersom han i sig inte har “styrkan” eller “modet” att begå något liknande själv så kommer det handla om ett nytt kollektiv.

    Återgår till topic

    Det KAN vara sant till viss del att han tappat sina spärrar tillfälligt.
    Problemet i sig är inte att han tappat spärrarna utan förmodligen den “makt” han kände när han tog ett liv.
    och det makt-ruset kommer förmodligen driva honom till att göra något liknande igen..och varje gång kommer han behöva mer och mer av ruset.
    Det är inte avsaknaden av spärrar som driver en massmördare det är att han tummar på sina spärrar för att få makt-ruset.
    Ett maktrus som jag inte tror går att jämföra med något annat.
    Sen helt självklart finns det de som inte har någon förmåga att känna empati eller sympati med andra levande ting fast det handlar inte heller om spärrar.

    Turligt nog kan man inte dömma någon för ett brott de troligtvis kommer utföra.Även om det skulle betyda att man kan avstyra Fler brott i sig.

    Min åsikt behöver inte alltid vara faktagrundad-

    Men jag håller med om att den som skadar djur eller andra människor (Om det inte är nödvändigt)inte är värd att andas samma luft som jag.
    Och med nödvändigt menar jag som ett sätt att undvika att djuret lider onödigt länge/att det sprider smitta till andra djur/att det på något sätt kommer skada sin omgivng att ha kvar djuret/eller till eventuell mat.

    Dock skall det tilläggas att vi dödar aldeles för mycket djur i matsyfte Och vi skulle inte behöva göra det på det sättet vi gör men det är en helt annan diskussion-

  • wttafak

    Member
    2011-12-28 at 08:02

    @Supaman wrote:

    Hoppas dom slår ihjäl svinet på kåken..

    Vilket dom förmodligen gör. Många som sitter inne har hundar själva och älskar sin djur över allt annat. Han kommer inte att få det lätt, kan jag lova.

    Det får vi hoppas. Hatar as som skadar de som är försvarslösa.

  • mrweedman

    Member
    2011-12-28 at 15:33

    någon som vet vart han ska sitta ?^^

  • butters

    Member
    2011-12-28 at 21:56

    På en mink-stjärt!

  • whofkingkows

    Member
    2012-01-08 at 15:20

    Är själv hunduppfödare & fall hade det sket med någon av dom valpar jag hade släppt iväg till någon jag trode jag kunde lita på så skulle jag göra så som han gjort med hunden det MÅ jag lova! vad har denna lilla sötnos kunnat skada ?? helt sick om ni frågar mig & önskar han får en Riktigt trevlig vistelse bakom gallret !!
    Förlåt kära forumsvärdar/medlemar måsta bara få lämna mina 3 cents..

  • nke

    Member
    2012-01-08 at 17:03

    Häng horan i testiklarna så peggar vi upp och plockar fram driven och en varsin 300liters tunna fylld med pinnacle bollar.

  • Anonymous

    Guest
    2012-01-08 at 18:29

    @mrweedman wrote:

    någon som vet vart han ska sitta ?^^

    Enligt uppgift så är förtroenderådet redan informerat på hans anstalt så riktigt så “kul i bur” kommer han nog inte att ha.
    Synd att han inte fick +2 år så det blev riksintag för honom 😈

Page 2 of 2

Log in to reply.