Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken PANTHER HYDRO WW, MAZAR, PURPLE-HAZE and more. 2005-2010. NY

  • forre

    Member
    2010-05-27 at 15:14

    Underbar tråd! följd sedan jag blev medlem här på swecan! Tycker Vi borde få in mer Hyrdo growers,Ebb and flod , osv. Synd att resultatet inte blev det bästa för miss Purple Haze. Tycker endå i slutändad att du fick en del olika sorter att smaka på under tidensgång! Keep up the good work!

    Obs! har ett ett roligt tips och fråga till dig :P , som lyder: Inte sugen på att testa enbart en klon/stickling i din flowgro? Se vilket resultat det kan bli? Kan tänka mig en stabbig Maincola! Typ chronic som ger riktigt bra slutvikt? Vore Riktigt kul att se!!

    peace! :hemp:

  • panther

    Member
    2010-05-27 at 20:33

    Tack tack å tackar ! :D

    Visst är det en skön kisse! Det var min i 12veckor, men sen fick den ett annat kärleksfullt hem, med kompis å allt ;)
    (kan hälsa på :) )

    “fråga?” Nja, sugen på projekt är man ju alltid! men av praktiska skäl är det inte inte aktuellt. :D

    Peace

    :kimblah:

  • forre

    Member
    2010-05-28 at 15:37

    hehe okej! Kissen är den riktiga pantern! :)

  • drugsarewrong

    Member
    2010-05-29 at 11:28

    Misstankarna är nog fastställda nu, min fröodling av Diesel Ryder har åkt ut på balkongen för ett tag sedan då det var 20+ grader under en hel vecka, detta för att ge plats åt en growbox med svamp i fröodlingens tidigare utrymme.

    Efter att den varma veckan passerat så har nu de 4 plantorna stått utomhus i ytterligare en vecka till då det har varit varierande temperatur åt det lägre hållet (10-12 grader under dagen, ner mot 8 grader på natten), den har dock fått lite blandade soltimmar och värme ändå, så tillväxten är precis så som den bör. Egentligen så ska fröna bara stå och mogna, därför är jag inte så snäll med plantorna där ute, och trots att jag vill minnas att Diesel Ryder inte har någon blue/purp genetik så är nu en av plantorna lite behagligt lila-aktig, ser ut att sprida sig mer och mer.

    Den låga temperaturen står nog till svars för detta, ser mycket härligt ut. Även om det inte är en stor färgförändring så syns det tydligt att den finns där. Skulle det vara en tex. purple haze så hade den säkert varit mycket lila vid denna balkong-behandling.

    Så vill man göra sina blueberry, puple granddaddy, purple haze, blue moon (eller vilken variant man nu än må ha) garanterat “kyliga runt läpparna”, så kan man slänga ut sina krukor på altanen/balkongen sista 2 veckorna om temperaturen ligger lite på vår/sommar eller sommar/höst sidan av året. Just nu är det 12-13 grader utomhus, och detta bör ju vara optimalt.

    Tar och slänger in en bild, ursäkta att skärpan inte är optimal, men man ser här att den börjar tendera åt det lila hållet. :D

  • panther

    Member
    2010-05-29 at 19:48

    Sant ! :)
    Det går att se en nyans av “kyliga läppar” Ska lägga det på minnet.
    :?
    Ikväll trampar jag av och ann och funderar om jag ska dra igång några frön att sätta utomhus! “Köp/sälj frön från Swecan” :D
    Thyphoon

    Å då vet vi alla vem som är fader till dem. :D

    Hur som helst trevlig helg Peace :kimblah:

  • wayne

    Member
    2010-05-29 at 21:23

    Ja, under 12 grader ungefär så börjar det synas lite lila färger. Fosforbrist ger också lila färger.

  • gogoop

    Member
    2010-06-01 at 19:55

    Jag började läsa för ca en vecka sedan om odling pga att jag själv fundrat på att starta en så fort jag får en egen lägenhet.
    Jag började läsa odlingsguider för fullo + en och annan bok.
    Alla guiderna handlade bara om jordodlingar.

    Visserligen har jag funnit lite granna på Swecan om hydro-odlingar men ingen DJUP guide.
    Dvs en djup guide om hur man odlar i tillexempel flogro, som i denna tråd.
    För efter jag läste denna tråd så är hydro det jag kommer köra med. Utan tvekan.

    Det är säkert mer än bara jag som inte riktigt förstår hur en FloGro fungerar ens.
    Finns det någon bra guide (helst som inkluderar FloGro) som cirkulerar här?
    Jag har sökt med ej hittat.

    Och om det inte finns, är det någon vänlig själ här med för mycket fritid som skulle kunna sammanfatta lite grann?

    Tacksam för svar!
    MVH GoGooP

    PS: Panther, creds till dig. Speciellt på första odlingen du hade i hydro.
    Jag kan tänka mig att det var lite av en “life achivement”.
    Du får till och med creds för den 5 år efter du odlade din vackra Mary Jane! :hippie:

  • puffen

    Member
    2010-06-01 at 22:12

    Läste alltihop med nöje, hoppas du drar igång med en ny odling snart! :)
    Detta gav mig ytligare hopp till mina typhoons!

  • gogoop

    Member
    2010-08-29 at 13:26

    Nå panther, har du inget nytt projekt på G nu när sommaren nästan är över?
    Du måste ge folket vad dom vill ha, mer odlingar!

Page 18 of 18

Log in to reply.