Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken OneManArmys Utomhusodling -06 =) UPDATE 10/7

  • reaper

    Member
    2006-07-11 at 13:36

    MYCKET fina! Det blir helt klart vackrare plantor när de står i vinden.
    Fint jobb, och bra kämpat där med halvmilsmarsch med vatten :)

  • skurhinken

    Member
    2006-07-23 at 15:38

    @onemanarmy wrote:

    Och så en liten rolig historia om detta besökstillfälle. 😆
    Jag går alltid ut till mina plantor med vattendunkar i en ryggsäck modell försvarsmakten, stor med andra ord :p
    Och när man vandrat dryga halvmilen dit med över 20 kilo på ryggen, så vänder man inte gärna tillbaka utan att göra det man ska. Men denna gången var det nära.
    Odlingen ligger långt ute på bonnalandet, men det rör sig faktiskt en hel del människor på “stora” vägen, så jag brukar sitta och vila lite vid vägkanten innan jag viker av in i skogen, ni förstår nog varför.
    Och när jag då satt där och vilade så åker det förbi en POLISBIL!!! 😮 Mitt ute på bonnalandet. Tankarna börjar att rusa, och paranojjan är given.
    Någon har hittat odlingen? Har dom span på odlingen? Vad fan gör snuten här ute? Så jag sitter kvar i 10 minuter innan jag ens vågar resa mig upp. Och jag får för mig att polisen har parkerat bakom en sväng, så jag går tillbaka, men hittar ingen polisbil.
    Snabbt som fan går jag in på den lilla skogsvägen.
    Nu söker jag av VARJE träd för att hitta snutarna som givetvis måste sitta i träden och titta på mig med kikare 😆 Såg dock inga poliser och efter 20 minuters spaning så vågar jag gå av den lilla skogsvägen in i skogen, väl inne vid odlingen låtsas jag som om att jag har hittat den av en slump :D Låtsades i en kvart, och när det inte kom några poliser så öppnade jag väskan rysligt försiktigt, sen smyger jag runt, tyst som en mus och vattnar sakta sakta, bara för att eventuell polis inte ska höra vattnet rinna :D hehe, ja jävlar vad nojjan kan göra med en :D

    Rörig historia förmodar jag, men jag skyller på värmen, vi har haft 32 grader här idag 😯

    Och glöm inte att kommentera nu också ;)

    Over and out!
    P E A C E ! :hippie: :hemp:

    Rolig läsning 😆 fan vad jag känner igen mig, skulle antagligen agerat på ett liknande sätt :)

  • reaper

    Member
    2006-08-08 at 21:32

    Jävlar va nice det såg ut :D

    Önskar dig en riktigt nice skördefest…

  • patito

    Member
    2006-08-09 at 02:19

    va vare för kvalité / styrka i den svenskodlade lowrydern???

  • onemanarmy

    Member
    2006-08-11 at 16:15

    @patito wrote:

    va vare för kvalité / styrka i den svenskodlade lowrydern???

    HELT okay tycker jag.
    Halvskrattnojjor och jävligt skönt rus, polarna gillade det skarpt också, har inte rökt så mycket grönt innan så har inte så mycket att jämföra med, men grönt kontra brunt så vinner ju helt klart det gröna 😆 :D

  • reaper

    Member
    2006-08-12 at 12:27

    Fin fint det där, men hur mycket landade lowrydern på? :?

  • onemanarmy

    Member
    2006-08-12 at 15:16

    @Don-Corleone wrote:

    Fin fint det där, men hur mycket landade lowrydern på? :?

    Ganska exakt på 5g. Inte alls mycket vill säga, men det räckte en helg för mig och mina polare :)

  • reaper

    Member
    2006-08-12 at 23:03

    onemanarmy: Okej, precis som väntat alltså.
    Sen är det nog dags för en update nu? 🙄

  • melo

    Member
    2006-08-12 at 23:44

    Härlig odling du har!

    Fan jag blir helt tokig av alla uteodlingar. Varför varför varför satte jag inte ut ett par plantor? :?

    Fick mig ett gott skratt åt din berättelse om nojan också, förstår din reaktion fullständigt. Polisen är ett jävla otyg. 😆

  • onemanarmy

    Member
    2006-08-13 at 10:25

    Don-Corleone: Ja precis, hade egentligen inte förväntat mig mycket mer. Jag ligger ju inne i lumpen nu, och denna helgen har det inte funnits tid för att ta sig ut till skogen, och nästa helg har jag helgtjänst, men om 2 veckor så kan jag nog fixa en liten update, lovar dock inget :)

    Melo: Tackar :) Utomhusodlingar rockar ju.

  • reaper

    Member
    2006-08-13 at 19:39

    onemanarmy: I lumpen? åå jävlar missade tydligen det 😳
    Men men väntar spänt några veckor till :)

  • reaper

    Member
    2006-11-24 at 15:58

    okej blev du fasst eller nåt ? :S vill gärna se uppdate! 😉

  • brass

    Member
    2006-11-24 at 22:20

    Är mäkta intereserad hur de gick med fullmoonen då jag ska odla den ute nästa sommar .
    en update hadde kanske varit på sin plats.

  • onemanarmy

    Member
    2006-12-05 at 23:22

    Hemskt ledsen för utebliven update :(

    Har skördat.
    Och resultatet blev väl sådär då de inte fick blomma färdigt.

    Men de var i full gång att blomma, hade jag lämnat dem i 2 veckor till så hade det blivit betydligt mycket fetare.
    Har tyvär inga bilder heller för den delen, skördade i skymningen och bara högg ner allt snabbt och drog därifrån ännu snabbare 😆
    Nojjade som en tok.

    Rensade sedan bort alla större blad och torkade alla småbuds som var täckta av kristaller.
    I vissa
    Detta rökat blev det ungefär 200g av, helt okay röka enligt mig, BRA!! enligt andra och mindre bra enligt vissa.
    Sen ytterligare 100g som också var helt okay, detta kom från lite olika plantor och var typ rens eller vad man ska säga.
    Hade de fått stå några veckor till bara så hade det blivit mycket mycket mer iallafall.
    Men som vanligt när man odlar ute och hösten kommer närmare så blir man rädd för att frosten ska ta dom, men nu sitter man här, 6 december och det är nästan 10 grader ute på dagarna :D

    Fullmoonen går att odla i sverige, den börjar blomma och rökat är trevligt och uppåt. Men räkna inte med att de ska blomma färdigt.

    Nästa sommar ska jag fått tummen ur och skaffat mig ett körkort 🙄
    Och då ska jag hitta ett bättre ställe att odla på, och givetvis ska plantorna bli fler, och jag ska använda snigelmedel fick jag lära mig denna sommaren :D

    Röker från sommarens odling fortfarande, kommer dock inte räcka i vinter, så funderar på att driva upp ett par LR inomhus.

    Tack till alla som kommenterat och följt tråden, och jag ber om ursäkt för att jag inte uppdaterat jämnt och glömde de bästa bilderna av alla, skördebilderna. Ska bättra mig till i sommar.

    Mvh. OneManArmy

Page 2 of 2

Log in to reply.