Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Min första odling: Strain Big Bang(Uppdaterat 30 April 2010)

  • fimpenbet

    Member
    2010-03-11 at 21:55

    Jag vet inte men jag tycker FIM:ning verkar svårt. Jag har iallafall inte fått till det något bra. Att toppa flera gånger känns säkrare. Du har ju inga problem med höjden och ska väl vegga dem ett tag så jag skulle satsa på att toppa dem några gånger. Finns ju bra guider här.

  • 42nord

    Member
    2010-03-11 at 23:34

    rökt lite big bang på senaste tiden och måste säga att det är riktigt nice. odlingen ser fin ut. hoppas det går bra

    /peace

  • reaper

    Member
    2010-03-14 at 14:15

    Uppdatering 14 Mars 2010

    Dag 12 (12 Mars 2010)
    Allt flyter på som det ska verkar det som. Det kommer små nya löv varje dag ser det ut dom. Har även idag planterat om mina blommor till större krukor. Dessa ligger på 26cm och 6,5 liter.

    Deras nya bostad

    Dag 13 (13 Mars 2010)
    Tjejerna ser ut att trivas i deras nya bostad. Måste dock bygga en reflektor så fort som möjligt. Tjejerna får inte lika mycket ljus som innan eftersom dom är lite längre ifrån varandra nu.

    Dag 14 (14 Mars 2010)
    Nu känns det verkligen som att det börjar hända nånting. Tjejerna börjar få riktigt stora och fina löv. Dock så är den ena mindre än den andra. Men det borde inte vara nått problem.

  • reaper

    Member
    2010-03-17 at 10:46

    Tycker det är lite dåligt med kommentarer faktiskt, nu får ni ta och vakna upp lite tycker jag =)

    Uppdatering 17 Mars 2010

    Dag 15 (15 Mars 2010)
    Har idag stött på mitt första ”problem” gällande övervattning. Imorse så hängde löven väldigt mycket och jag såg det inte som ett problem. Idag så har jag inte vattnat nånting och nu på kvällskvisten så står alla löv rakt upp i himlen så att säga. Visste ju inte att dom var övervattnande eftersom det är min första odling. Kul iaf att det inte var värre än så.
    På morgonen:

    På kvällen:

    Dag 16 (16 Mars 2010)
    Min tjejer blir bara större och större för varje dag känns det som. Dock så har min bordsfläkt gått sönder. Eller rättare sagt så är det den oscillerande effekten som gått sönder. Just nu blåser den bara på ett ställe. Ska fixa lite lim så går det nog att fixa.

    Dag 17 (17 Mars 2010)
    Allt verkar gå som det ska. Inte mycket mer att säga tyvärr =). Låter bilderna tala för sig själva.

    Tjej nr. 1(den största)

    Tjej nr. 2

  • favela

    Member
    2010-03-17 at 11:21

    Jävlar vilken fin odling! :D Detta kommer man följa! Gillar skarpt att du tar dig tid att skriva på ett bra och lättläst sätt! Gör det mycket intressantare och proffsigare! :)

    mvh Favela

  • grabben

    Member
    2010-03-17 at 14:11

    Eftersom det är Feminiserade frön du använder så är de säkrare att binda
    ner dom eller lägga ett nät över dom a la scrog.

    Dom ser ut o må bra dina flickor :) Och det med att dom såg lite hängiga
    ut är normalt.

    https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=67511&postdays=0&postorder=asc&start=0

    Där ser du hur h*n lägger ett nät över o mjölkar ur fler toppar ur blomman
    =mer buds o lägre höjd på växterna. Låter kanske svårt första gånger man hör om de, men efter bara en kvarts läsning så vet man hur de går till. Men om nåt är oklart är de ju bara o fråga :)

    När dina plantor blir större och budsen kommer så kommer kommentarerna med
    😉

  • reaper

    Member
    2010-03-20 at 16:53

    Har idag bestämt mig för att jag ska vegga mina tjejer i 25 dagar. Tror ni det är lagom eller är det för lite? Om inte så kommer dom att sättas i blom den 25 Mars.

    Uppdatering 20 Mars 2010

    Dag 18 (18 Mars 2010)
    Damerna bara växer och växer. Stamen börjar också blir tjockare, vilket känns väldigt trevligt =). Har lagat fläkten med lite superlim. Dock så höll det bara nån timme =). Bättre lycka nästa gång.

    Dag 19 (19 Mars 2010)
    Nu kommer det fler och fler blad. Känns bra. Har idag också byggt en reflektor av kartong, lite trä bitar och vit färg, Blev skapligt, det räcker för denna odling.

    Dag 20 (20 Mars 2010)
    Inte mycket att rapportera idag. Tjejerna växer på som vanligt.


    Reflektorn

    Bjuder på 2 st bilder på min ny tillverkade reflektor. Det ska dit en lampa till när jag får slantar. Är inte världens bästa men det duger åt mig =)

  • musk

    Member
    2010-03-20 at 18:51

    våra big bangs är nästan perfekt synkade! mina är nog 2 dagar före.

    mina är mycket buskigare och kortare. intressant! vi har nästan lika många grenpar också:P haha

  • reaper

    Member
    2010-03-20 at 19:00

    @musk wrote:

    våra big bangs är nästan perfekt synkade! mina är nog 2 dagar före.

    mina är mycket buskigare och kortare. intressant! vi har nästan lika många grenpar också:P haha

    Haha, coolt =). När gick dina ner i jorden då?
    Du har inte några bilder att bjuda på?

  • stout

    Member
    2010-03-20 at 20:22

    Ser gött ut. Gämför med mina chiliplantor som är lite segare :) Kul att du skrivit noggrant om hur du gjort, som en enkel guide till en enkel odling 😉 Mycket välskrivet btw, ska följa! Skål!

  • damnlfo

    Member
    2010-03-22 at 03:37

    Ser riktigt lovande ut. :)
    Ska bli kul att se när de börjat röra lite mer på sig.

  • reaper

    Member
    2010-03-23 at 13:01

    Uppdatering 23 Mars 2010

    Dag 21 (21 Mars 2010)
    Damerna växer på som vanligt. Den ena är väldigt buskig medans den andra är lite glesare.
    Den minsta tjejen

    Den största tjejen


    Dag 22 (22 Mars 2010)
    Samma som den 21a, inte hänt mycket mer.
    Den minsta tjejen

    Den största tjejen


    Dag 23 (23 Mars 2010)
    Det känns som att mina blommor växer lite mer sen jag fick dit reflektorn, känns väldigt bra =).
    Stora tjejen

    Lilla tjejen

  • reaper

    Member
    2010-03-28 at 17:30

    Uppdatering 28 Mars 2010

    Nu har mina tjejer satts i blom. Jag gjorde det den 25 Mars. Är det någon speciellt jag bör tänka på nu? Vad är den optimala luftfuktigheten i blom?

    Dag 25 (25 Mars 2010)
    Ja idag valde jag att sätta tjejerna i blom. Tjejerna är mellan 16-18cm höga.

    Dag 26 (26 Mars 2010) Dag 1 i blom
    Första dagen i blom, har inte hänt så mycket dock.
    Inga bilder den här dagen tyvärr
    Dag 27 (27 Mars 2010) Dag 2 i blom
    Tjejerna växer på som vanligt, inget extra att tillägga.



    Dag 28 (28 Mars 2010)
    Idag så ligger tjejerna på cirka 22cm båda 2.


  • sweetsativa

    Member
    2010-03-28 at 17:41

    Ser skitbra ut, taggiga och fina!

  • popanonikok

    Member
    2010-03-28 at 17:48

    Fina plantor!

    Roligt att se att dem växer på och är friska :)

Page 2 of 8

Log in to reply.