Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken LR#2 – 061218 070220

  • rizzla

    Member
    2007-01-27 at 23:17

    melo: Kika längre upp på sidan, jag uppdaterar ett gammalt inlägg.. :P

  • melo

    Member
    2007-01-27 at 23:32

    Haha, skulle bara se om ni hängde med… :oops::lol:

  • rizzla

    Member
    2007-01-28 at 00:11

    haha.. 8)

  • dr_nooby

    Member
    2007-01-28 at 10:22

    Kompis det ser fint ut, jag tror också på mycket mer än 50. Snarare 40 per planta om dom börjar tjocka på sig som dom borde.

    Men du, det skulle kunna vara dags att beskära dom litegrann nu?Alltså klippa bort lite grenar undertill för att det skall gå mer krut till att bygga topp-colan.

    Brukar dina gamla C99 ge många små buds på sidogrenarna? (Tycker mig ha sett på tidigare bilder attt du har kört “oansad” bush style, eller?) Isåfall kan det vara en bra idé att beskära. Jag har märkt på såna småbuds att det blir mkt sämre röka. Bättre då att det blir mer budtillväxt i toppcolan eftersöm gräset där blir bättre, även om totalmängden buds kanske inte nödvändigtvis blir högre av en beskäring, liksom.

    Fundering Nr2: Är det bättre alltså med pH 6 än pH 5.2? Jag håller på och lutar åt samma slutsats men jag skulle gärna läsa på mer “fakta”.

    Vet du några bra artiklar eller diskussioner angående pH? Särskilt letar man ju efter diskussioner/reflektioner runt Slans rekommenderade 5.2, han propagerar ju rätt hårt för det i ett par legendariska trådar här på Swecan.

    Själv såg jag att det var mycket mer lättskött att köra runt 5.8, och plantorna verkade må bra av det också. Men jag hade en hel del andra problem med ohyra, övergödning och värme (både vid pH 5.2-5.5 och vid ca 5.8-6.2), så jag har ingen vettig jämförelse själv. Ännu.

    Lycka till
    /n

  • reaper

    Member
    2007-01-28 at 13:27

    SWEET!
    Du har PM! :D

  • rizzla

    Member
    2007-01-28 at 15:31

    @dr_nooby wrote:

    Kompis det ser fint ut, jag tror också på mycket mer än 50. Snarare 40 per planta om dom börjar tjocka på sig som dom borde.

    Men du, det skulle kunna vara dags att beskära dom litegrann nu?Alltså klippa bort lite grenar undertill för att det skall gå mer krut till att bygga topp-colan.

    Brukar dina gamla C99 ge många små buds på sidogrenarna? (Tycker mig ha sett på tidigare bilder attt du har kört “oansad” bush style, eller?) Isåfall kan det vara en bra idé att beskära. Jag har märkt på såna småbuds att det blir mkt sämre röka. Bättre då att det blir mer budtillväxt i toppcolan eftersöm gräset där blir bättre, även om totalmängden buds kanske inte nödvändigtvis blir högre av en beskäring, liksom.

    Fundering Nr2: Är det bättre alltså med pH 6 än pH 5.2? Jag håller på och lutar åt samma slutsats men jag skulle gärna läsa på mer “fakta”.

    Vet du några bra artiklar eller diskussioner angående pH? Särskilt letar man ju efter diskussioner/reflektioner runt Slans rekommenderade 5.2, han propagerar ju rätt hårt för det i ett par legendariska trådar här på Swecan.

    Själv såg jag att det var mycket mer lättskött att köra runt 5.8, och plantorna verkade må bra av det också. Men jag hade en hel del andra problem med ohyra, övergödning och värme (både vid pH 5.2-5.5 och vid ca 5.8-6.2), så jag har ingen vettig jämförelse själv. Ännu.

    Lycka till
    /n

    Hallå dr_nooby..

    Nej jag beskär aldrig mina lr.. varför har ja inget direkt svar på men jag har inte planerat att börja göra det heller så.. 😉

    Jag personligen har kört alla mina odlingar på vanligt obalanserat kranvatten å jämt kliat mig i huvudet vad som vart fel med planterna..
    Nu har jag testat 5.2 utan nåt vidare resultat.. dessutom har jag aldrig hört att man ska köra på 5.2.

    Om nu det skulle vara så att jord är lägre än 6 i ph så skulle jag gissa på att tillverkarna av jorden sätter den ph’t för att kompensera att vi vattnar med ph7-8.. fast det är bara rena gissningar från min sida.
    Om ja kikar på min hydro-näring så står det där, klart å tydligt 5.8-6.2 så jag kommer aldrig vika från 6 nå mera eftersom ja har lyckats så fint denna gång.

    Eller visst, kommer det nå genombrott på den fronten där nån kan visa att 5.2 är det optimala då ska ja börja köra så jag med men tills dess.. 6.

    Oj nu vart det här jobbigt å icke sammanhängande för fem öre märker jag.. men ja hoppas de ger dig nå tips/råd på vägen.

    mvh

  • dr_nooby

    Member
    2007-01-28 at 22:38

    Jomenvisst, swecan-användaren Slan säger att skördarna blir mycket större om man kör pH 5.2 istället för 5.5 eller 6.0. Oavsett medium. Han hänvisade till några galet systematiska experiment han hade gjort. Men jag har inte sett så mycket6 diskussion om det sen. Jag så att Fritz skulle köra stenhårt på pH 5.2 men jag vet inte hur det gick.
    Jag tycker det verkar som att många erfarna cocos-odlare verkar vilja ligga något högre, kanske 5.5-5.8. Vore spännande med lite olika ideer om pH/strain/EC och cocos, eller vad säger du?

  • rizzla

    Member
    2007-01-28 at 23:03

    dr_nooby:

    Du får gärna testa med dina plantor.. men jag har som sagt var testat olika PH, å finner 6 vara det som funkar bäst.

    Varför tror du dom som säljer näringen rekomenderar 5.8 – 6.2 ? 😉

  • rizzla

    Member
    2007-01-29 at 15:13

    så, nu har jag fixat autobevattning, kommer skippa bubblaren när den är färdig å bara köra ebb&flod… mer info senare. 8)

  • rizzla

    Member
    2007-02-01 at 09:18

    Vad tycker ni.. kan man plocka bort några stora blad i toppen som skymmer lägre buds?
    De finns ju gott om blad ändå.. om ja säger så.. eller? 🙄

  • riot

    Member
    2007-02-01 at 10:41

    Bladen fångar upp ljus som används till att bygga buds, så jag tycker att det verkar onödigt…

  • lonewolf

    Member
    2007-02-01 at 11:53

    Jävligt fräscht!

  • rizzla

    Member
    2007-02-01 at 13:28

    Riot:
    Ok då ger ja tusan att röra den nåt å hoppas på de bästa. 😆

    LoneWolf:
    Kul att du tycker det ser fräscht ut.. 😆
    Ja försöker hålla odlingen så smidig som möjligt med autobevattning å grejjer.. det ska ju vara enkelt att odla 😉

  • petebong

    Member
    2007-02-01 at 13:43

    Fint jobbat rizzla.
    Tror lätt att du kommer få 50+, med din fina odlingssystem.
    Hade totalt missat den här tråden.
    Ska roligt o följa den.
    LR2# verkar vara mycket roligare o odla än 1.
    Keep upp the good work mate. 😉

  • rizzla

    Member
    2007-02-02 at 17:54

    @PeteBong wrote:

    Fint jobbat rizzla.
    Tror lätt att du kommer få 50+, med din fina odlingssystem.
    Hade totalt missat den här tråden.
    Ska roligt o följa den.
    LR2# verkar vara mycket roligare o odla än 1.
    Keep upp the good work mate. 😉

    Kul att du gillar min odling och att du tänker följa den PeteBong… ja har verkligen lagt ner mycket tid å pengar på att testa å få fram den ultimata (för mig å mitt utrymme dvs) setupen så de ska väl va fan om man behöver bygga om nå mer nu.

    På ditt påstående om att lr2 verkar roligare så.. mja, kanske.. ja ser ingen skillnad i varken rus eller size på dom. Underbara båda två!

    Aja, ja ska nog ‘keep my good work’ upp.. lär knappast lägga ner nu när det flyter på.. men va sugen på å kasta ut skiten på gården å elda upp allt ja hade men nu funkar det perfekt så.. im still going strong over here. 😈

    mvh

Page 3 of 6

Log in to reply.