Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Klipp bladen coh rök samma dag..

  • zion

    Member
    2004-09-26 at 10:44

    @mankell wrote:

    @zion wrote:

    @Draken wrote:

    ..ändra din signatur, Moneymaker.

    Va, Vadådå?

    Antagligen eftersom att den är borta har han ändrat på den 💡

    Åh, Jaha.., kanske därför jag frågade.., Mankell skriver snabbare än blixten.

  • kagemusha

    Member
    2004-09-26 at 11:44

    @MoneyMaker wrote:

    Får ni verkligen ett rus av olja från hanar?

    Varför skulle man inte få det? Hanarna innehåller ju oxå thc, bara inte i lika stor grad som honorna.

  • kagemusha

    Member
    2004-09-26 at 11:46

    @Sir Wäs wrote:

    Det var så jag också tänkte ,jag har faktiskt gjort så själv men jag hällde ner det i en ögondroppflska.
    Den blir väldigt flytande,men smakar inte gott.
    Varför ska man lägga till en extra tillsats,det försämrar ju bara smaken ännu mer.

    Jo, det var därför jag undrade om folk kände till ngt som inte förändrande smaken för mycket men fortfarande funkade.. Men det gör det tydligen inte. :(

  • draken

    Member
    2004-09-26 at 12:18

    Om du inte blandar ut oljan med bladsmul eller dyl. Så kan du förvara det i en liiten glasburk, sen värmer du bara lite undertill innan du doppar ner en sticka.

  • radix

    Member
    2004-09-26 at 14:33

    Om ni använder butan får ni en ljus genomskinlig och tjär/vaxfri vätska..

  • reaper

    Member
    2004-09-26 at 21:07

    Och där fick Butangas en poäng av mig.

    Just nu står det 1-1 mellan aceton och butan… aceton inledde med att få en poäng då draken gjorde sitt drakhaschis men om man kan få en klar och fin olja (borde innebära renare) så känns det som en given poäng till butan.

    Vilket är egentligen bäst?? Butan eller Aceton…. Vilka restämnen blir kvar? Vilket är renast??

    Ha det!

    /YK

  • reaper

    Member
    2004-09-27 at 10:05

    Jag tror aceton ger mer och butan mindre. Säkert därför det är renare?

    Har bara testat butan en gång och det gav inte mycket. Med aceton har jag fått ganska bra resultat, men bara med trim och småbuds. Körde med 8 hanar en gång, 4 WW och 4 NL#5, så det var inga dåliga strains. Fick kanske 1g, meckade allt och vart knappt påverkad.
    En annan laddning jag gjorde för typ 1 vecka sen på trim vart 4g blandat med smul. Röke en 0.5 av det i en bong och se låg jag inne på toan och pratade med urban en timme 😳

    Det jag ville komma fram till var nog att båda funkar, men det hänger mest på kvaliteten av klippet hur resultatet blir.

    Jag kastar allt som det inte syns kristaller på, hanar och fan leaves ger bara massa växtmatreal, tjära och annat skit som man inte vill ha i slutprodukten. Men självklart ska alla förstagångsodlare testa att göra olja på sina hanar..

    Angående min signatur så vet jag inte riktigt vad som var stötande i den, men jag bort den när jag vart tillsagd. Utan regler skulle detta underbara community rasa ihop fort.

  • reaper

    Member
    2004-09-27 at 13:37

    @Ottebitte wrote:

    olivolja? men det härsknar kanske med tiden…? men om man förvarar det i kylen bör det inte vara några problem.

    olivolja ska man INTE förvara i kylen, blir såndär vit äcklig stelnad klump i bottnen, ser lite ut som stearin.
    olivolja ska man förvara i rumstemperatur, tror de gäller alla matoljor, även om de e bara olivoljor som stelnar….
    (lite off topic, men ändå viktig info…)

  • radix

    Member
    2004-09-27 at 22:08

    Sen jag testat butan använder jag ICKE aceton igen. Överlägset renare och starkare slutprodukt.
    Mindre vikt, visst, men jag slipper GÄRNA den vikten.

    Något krångligare men det finns utmärkta guider.

Page 2 of 2

Log in to reply.