Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Garderobsodling, 600w HPS. Mikroskop bilder på buds

  • Travis

    Member
    2009-03-21 at 20:46

    Nu har de stått med 12/12 ljus i tre veckor. Tog en hel del bilder ikväll :D.

    Måste snart skruva up krokar i taket för att kunna flytta upp lampan, de växer så jävla mycket. Den största är närmare 120cm.

  • reaper

    Member
    2009-03-21 at 21:11

    Travis.. vad ska man säga eh..
    WOW..
    man skulle nästan kunna tro att du har hållt på med det här förut..:)
    jävla snygg setup. underbara plantor. dom växer ut dig ur lägenheten! 120cm och inte färdig blommad kommer ju sluta på 2meter?:)

    grymmt jobbat
    mvh

  • Travis

    Member
    2009-03-23 at 23:17

    Min polare upptäckte idag något kryp i garderoben! Han hade sett något krypa på en av stammarna. Den var ljusbrun, 1-1.5mm och lite avlång. Nån som vet vad det kan vara? Vore fan inte roligt om nått ska börja äta upp mina plantor nu :/.

    Tack MacGyver :D. Den högsta är nu 30cm ifrån lampan, och den har börjat krulla upp sig på ytterkanterna av löven. Måste verkligen fixa skruv och grejer nu.

  • jof

    Member
    2009-03-24 at 08:31

    Om du söker på google bilder efter: “Caligrower HPS Chart” hittar du en chart som visar hur höjden på olika lampor bör vara, dock enbart räknat i ljusoutput och behandlar inte värmen som utvecklas.

    600W hps borde inte vara närmare topparna än 8inches(~20cm) och inte längre ifrån än 29 inches(~74cm] OM man klarar av värmen.

  • Travis

    Member
    2009-03-24 at 21:36

    Tack för tipset JOF, 30cm värkar vara ganska lagom för att de ska klara värmen. Satte iaf upp lampan idag då det kommer växa ifatt den snart. Såhär ser det ut där inne nu. För att jämföra är elcentralen ungefär 170cm ifrån golvet.

    Tyvär har jag mycket dåliga nyheter :(. Jag har fått ohyra, hittade flera stycken såna där små, ljusbruna och avlånga kryp, krypet är inringat med röd ring. Andra bilden är effekten(eller, jag antar att det är pga krypen) på löven. Mer info här: https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=609820#609820

  • Travis

    Member
    2009-03-24 at 21:38

    dubbelpost.

  • wanuf

    Member
    2009-03-31 at 11:15

    Ser inte roligt ut :?

  • Travis

    Member
    2009-03-31 at 20:06

    Nej :/. Jag har lyckats få styr på pesten dock och har inte sätt nått på flera dagar nu.

    Tyvär så möttes jag av ännu fler motgångar häromdan när jag öppnade dörren och upptäckte att lampjäveln inte lös. Tog ut alltihop och såg att en av kopplingarna hade brunnit upp. En av kontakterna som satt i ballasten, kontakten på den sida som de som gjort ballasten satt i dessutom.

    Tur att jag ställd ballasten på två skålar så det inte börja brinna i nått annat. Flickorna fick iaf totalt stå 36 timmar mörkt.

  • Vexed

    Member
    2009-03-31 at 22:04

    Trist med en sån otur grabben. Du ser ut att vara rätt ordentlig av dig och har säkert redan löst det. Annars finns det en del tips ang. ohyra på forumen. Håller tummarna för dig.

  • Matzy

    Member
    2009-04-01 at 16:02

    stiligt stiligt :) hoppas det flyter på bra.

  • Travis

    Member
    2009-04-01 at 23:23

    Kollade lite extra nyss och såg fortfarande inga tripsar. Och det är inga nya skador på löven så det ser fortfarande bra ut.

    Här är en bild på den uppbrända kontakten.Fick ta och såga av en sån där annan kontaktmojäng och använda den istället då den gamla var helt bränd.

    Och så lite bilder tagna tidigare idag. Glömde ställa in vitbalansen så det blev ett par gula bilder, men det var lite småcoolt ändå.

    Edit: Bubblegumen, den som är störst. Nästan ögonnivå med mig när den står på golvet. Men tyvär värkar det som om den knappt får buds. Alla de andra har börjat få till sig respektabla buds nu. Men den har fortfarande bara små vid noderna. Som de andra efter 1½-2 veckor var ungefär. Nån som har nån aning om varför det kan vara så? Stor planta som inte får tillräckligt med ljus och inte orkar växa kanske? Isf kanske man ska ta och trimma ner den så att den bara behöver försörja toppen? Eller kan jag ha fått otur och köpt en stickling ifrån en riktigt kass mamma?

  • Travis

    Member
    2009-04-12 at 20:53

    Tog lite bilder med ett mikroskop jag lånade av en polare idag. Försökte filma också men filstorleken blev så jävla stor. Får se om jag orkar fixa det sen.

    Skunk buds jag norpade längst ner på plantan.

    Efter jag microtorkade dem.

    Lite B-52. Det syns inte på bilderna men det är snustorrd. Rätt coolt att trikomerna kan torka sådär.

    De två första är riktigt bra bubbelhasch. Andra bilden är efter jag har bränt lite på ett hörn. Den sista bilden är på lite standardbrunt.

    Lite bilder ifrån odlingen.

  • bollore

    Member
    2009-04-13 at 02:27

    shot denna tråd hade jag helt missat, grym standard på din setup och dess utrustning, ska bli kul o se hur bra LED tekniken funkar i dagens growups.

    Snyggt och bra jobbat, kul o se lite kristaller :D

Page 3 of 3

Log in to reply.