Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Förstagångsodlare ^_^ [Update 2007-07-20]

  • reaper

    Member
    2007-07-05 at 21:55

    Binda ner plantan är en bra idé!
    Jag gjorde det nyligen coh det öser upp nya toppar :)
    Plantan tar tydligen inte lika mycket stryk som vid topping.
    Du kan binda ner den längsta tills dom andra hinner ikapp.

    Jag rekomenderar att köpa en 4oow hps till blom.

  • reaper

    Member
    2007-07-06 at 14:00

    jag tänkte bara slänga in lite nya bilder, har fixat till det så att dom andra plantorna kom lika nära som den största så nu får dom växa lite till sen binder jag ner den stora och sänker ner lampan till dom andras nivå ^^
    Har även satt in en stor fläkt ifrån ett nätagg som gick sönder, den snurrar inte särskilt fort men lite blås blir det så att luften går runt ^^ och tempen är på stadiga 27 grader och luftfuktigheten är mellan 40-50%

    Det största bladet för tillfället ^^ riktigt fint :D

    samma blad fast med min han bakom så man får ett humm om hur stort det är

    Den stora i fokus med en kexchoklad 😯 😆

    Hela gänget samlat :D

    Angående förslaget om 400w HPS, jo jag skulle gärna vilja ha det men då kommer jag få stora värmeproblem och det kommer att kosta en ganska stor summa pengar för lampan, fläktar mm. Det var den största anledningen till att jag skaffade LE, mindre värmeproblem och jag tycker inte 210W (105w blå // 105w röd ) är fy skamm =)

    Det var allt för denna gången, ska lägga in fler bilder när det har hänt lite mer =)

  • reaper

    Member
    2007-07-07 at 19:35

    Joda dom ser mums ut :D

    får se nu hur det blir när det e dags för skörden ^^

    call me then dude i well come with alot of candy XD

  • reaper

    Member
    2007-07-09 at 13:40

    nu jeflar blir det lite småjobbigt, det verkar ha kommit in små svarta kryp under bladen ( spinn tror jag ) ska testa att vattna med lite askvatten och även slänga in 1-2 fimpar i krukan…..vet att askvatten ska döda det mesta förutom blomman i sig ^^

  • reaper

    Member
    2007-07-20 at 18:14

    En liten update med bilder, har varit ett tag sedan jag tog nya

    Ställde dom i badkaret för en dusch med lite saft å vatten… ^^ satans spinn
    så medans dom stod där så tänkte jag att man kunde plåta dom lite, inte världens bästa kvalitet på kameran men den duger ^_^

    Sådärja :D
    Å ni som ska komma å klaga på att dom är små, gör inte det….jag vet att dom är småväxta och det har en rad olika faktorer som det beror på.

  • reaper

    Member
    2007-07-28 at 16:58

    nu tycker jag dom ser fina ut ^^
    Hoppas det gpår som det ska ^^

  • reaper

    Member
    2007-07-28 at 21:51

    @Nyfelt wrote:

    nu tycker jag dom ser fina ut ^^
    Hoppas det gpår som det ska ^^

    Jofan, nu ska man inte klaga, ser ut som om någon har kastat en näve mjöl på dom små korta men dock dom som stinker mest å ser fetast ut 😆

    Jag hoppas på att skörda dom om en vecka ungefär, dom ska komma och måla i sovrummet å köket så måste få det att sluta lukta så mycket och helst skörda dom…..om inte så får jag väl skörda iaf å hänga dom på nått mörkt ställe med en fläkt….:D

    Ska lägga in några bilder snart igen, men måste hitta en kamera som har lite bättre zoom på sig så att jag kan ta en HQ bud shoot ;)

Page 2 of 2

Log in to reply.