Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Första egna odling, HH,CC,BJ,C+,1024,SSAH,WR,JW,SD. 400+600w

  • Första egna odling, HH,CC,BJ,C+,1024,SSAH,WR,JW,SD. 400+600w

    Posted by sonofjah on 2012-01-25 at 00:18

    Ja vad ska man säga…

    Efter många försök till odling hemma i sverige som altid avbröts eller liknande så fick jag nog :? Tog och packa en resväska i slutet på november och flytta söder ut i europa, där det är betydligt mycke mer tolerant…
    så i mitten på december börja jag byga på det jag hoppas ska bli min första skördade odling.

    Och detta blir då min första dagbok oxå…

    Mesta dels av allt till odligen, är saker jag “hittar” ute på gatan, förutom Lampor, Frön, Jord, Kloner och Näring. Dom sakerna har jag köpt på en mycket bra och hjälpsam growshop i närheten.

    Set up:

    Lampor: Hps 400w och 600w
    Jord: Biobizz Light mix
    Näring: Biobizz veg & blom
    Utrymme: “Tält” som jag byggt själv 8)
    Frön:
    4st HeammerHead från MedicalSeeds
    1st 1024 från MedicalSeeds
    3st BlackJack auto från SweetSeeds
    3st Critical+ auto från Dinafem
    2st SuperSilver x AmnasiaHaze från kommer inte ihåg
    1st WhiteWidow x KaliMist från Kommer inte ihåg

    Kloner:
    3st CreamCaramel
    2st JackWidow
    2st WhiteRhino
    1st SourDisel
    1st Love cheese
    1st AmnasiaHaze

    Jag har veggat alla fröer 3 veckor och haft dom i blomm nu 2 veckor…
    Klonerna köper jag direkt färdig för blom.

    Eftersom det är min första odling på egen hand uppskatar jag all hjälp och kritik jag kan få :)

    Vet att jag har alldelens för litet utrymme, men ska bygga ett till tält så småning om.. Nu kommer lite bilder från när jag bara hade lampa och några små krukor till nu.

    Juste, bara mobil kamera tyvär..

    hoppas jag gjorde rätt med bilderna nu.. 🙄

    Ska försöka uppdatera så ofta jag kan :)

    Kärlek Till Er Alla.. Pz 8)

    replied 12 years, 5 months ago 9 Members · 14 Replies
  • 14 Replies
  • doctordoom

    Member
    2012-01-25 at 00:21

    Bilderna är safe: http://regex.info/exif.cgi?imgurl=http%3A%2F%2Fimg96.imageshack.us%2Fimg96%2F1739%2F1327448003376.jpg

    Ser mycket bra ut det där :) Väldigt roliga strains också! JackWidow lät väldigt intressant! Har lite av odör problem själv, så jag kan inte köra något som luktar för mycket. Som ja förstår det så ska JH lukta väldigt lite och WW inte så mycket heller, kan du separera dofter från dom olika strainsen eller är det bara en mysig blandning?

    Lycka till!

  • sonofjah

    Member
    2012-01-25 at 00:37

    @DoctorDoom wrote:

    Bilderna är safe: http://regex.info/exif.cgi?imgurl=http%3A%2F%2Fimg96.imageshack.us%2Fimg96%2F1739%2F1327448003376.jpg

    Ser mycket bra ut det där :) Väldigt roliga strains också! JackWidow lät väldigt intressant! Har lite av odör problem själv, så jag kan inte köra något som luktar för mycket. Som ja förstår det så ska JH lukta väldigt lite och WW inte så mycket heller, kan du separera dofter från dom olika strainsen eller är det bara en mysig blandning?

    Lycka till!

    Tack ska du ha :D
    Dom har precis börjat på att lukta nu när man kommer hem innanför dörren.
    Så de är en mysig blandning :)

  • ykxm

    Member
    2012-01-25 at 08:10

    @DoctorDoom wrote:

    Bilderna är safe: http://regex.info/exif.cgi?imgurl=http%3A%2F%2Fimg96.imageshack.us%2Fimg96%2F1739%2F1327448003376.jpg

    Ser mycket bra ut det där :) Väldigt roliga strains också! JackWidow lät väldigt intressant! Har lite av odör problem själv, så jag kan inte köra något som luktar för mycket. Som ja förstår det så ska JH lukta väldigt lite och WW inte så mycket heller, kan du separera dofter från dom olika strainsen eller är det bara en mysig blandning?

    Lycka till!

    Vet inte om jag kan hålla med dig om att ww endast luktar litegrann. :P

  • dudin

    Member
    2012-01-25 at 08:26

    Shit vad nice att kunna köpa sticklingar, hur mkt brukar du få ge och hur ser utbudet ut.

  • sonofjah

    Member
    2012-01-25 at 10:15

    @dudin wrote:

    Shit vad nice att kunna köpa sticklingar, hur mkt brukar du få ge och hur ser utbudet ut.

    Jo det är mycket uppskattat , dom säljer dom på sidan av growshopen..

    Jag får betala 6 euro styck , och dom har en lista på ca. 20 olika strains som dom byter ut eftersom..

    Pz

  • knarkpappa

    Member
    2012-01-26 at 00:45

    Första egna odlingen? Hade aldrig vågat ge mig in på så många plantor direkt :)
    Nevertheless – Snyggt!

  • windowlicker

    Member
    2012-01-26 at 09:53

    oooh shit. detta var ingen liten första odling. Hoppas allt går bra, ska följas!

  • sonofjah

    Member
    2012-01-26 at 13:32

    @Knarkpappa wrote:

    Första egna odlingen? Hade aldrig vågat ge mig in på så många plantor direkt :)
    Nevertheless – Snyggt!

    Altså jag har odlat ganska länge, men det har altid varit tillsammans med någon och hemma hos någon annan… så har inte räknat dom som egna odlingar..

    Sen dom odlingar jag väll haft hemma sj, vilket är 2… så vart ena haffat 2 veckor före skörd av farbro blå 😡 och den andra kunde jag inte fortsätta på pga av flytt … så nu hoppas jag äntligen få kunna skörda och röka mitt egna :)

  • sonofjah

    Member
    2012-01-26 at 13:34

    @windowlicker wrote:

    oooh shit. detta var ingen liten första odling. Hoppas allt går bra, ska följas!

    Haha nä jag passar på nu när jag kan :) Tack!

    Blir väll lite nya bilder efter helgen…

  • fl

    Member
    2012-01-26 at 20:31

    Läckert, ska bli roligt att följa denna tråd :)

  • sonofjah

    Member
    2012-01-26 at 21:42

    @fläskläpp: Kul att höra :)

    Liten update..

    Var på Growshopen idag:

    Tält 80x80x150
    Lampa philips hps 400w
    Ballast.
    Reflektor.
    In/ut sug.
    Fläk.
    Kolfilter.
    Jord Biobizz.
    Termo/Hygrometer.

    Får allt hemkört imorgon kl 1.

    Kostnad: 350 Euro, fick en näve gräs oxå-CriticalMass 8)

    Slänger upp någon bild på det när jag skruvat upp allt.

  • MallorcaWEED

    Member
    2012-01-26 at 22:03

    Ska följas ;)

  • Yesai

    Member
    2012-01-26 at 23:21

    Kommer bli riktigt spännande, härlig blandning av strains med!
    Keep up.

  • sonofjah

    Member
    2012-01-30 at 10:49

    @MallorcaWEED: Kul :) följer din med , ska bli kul och se hur dom kommer växa ute här nere :)

    @Yesai: Tack :) Ja med utbudet här är det lätt att sväva iväg..

    Liten Upd.

    Har fått alla grejer från growshopen … men

    Jag fick en 600w hps och 600w ballast, men skulle ha 400w.
    Bonus tänkte jag först…

    Men i det tält jag har blir det fööör varmt, så gick tbx idag och fick en 400w lampa men var tvungen vänta på ballast till kl 5 :wall: och det är inge bra med tanke på att jag förflyttat 4 planter redan och dom ska ha ljus NU! kl 12… han på shopen sa det var lungt , men det känns som att dom får lite väll myckt stress med flytt och blir utan ljus + att 2 av dom MÅSTE få större krukor.. :wall: :wall:

    Tips uppskattas…

    Annars kör jag på och hoppas på det bästa. :thinking:

    Slänger upp lite bilder på allt lite senare ikväll efter jag hämtat ballast och fiaxat ..

    Pz

Log in to reply.