• weasel

    Member
    2004-10-20 at 00:10

    Ja vem vill inte smaka på den där!!! 😯
    Jag får ju spader när jag ser sån där snuskig porr,sjysst bud! 😉

  • hightower

    Member
    2004-10-20 at 00:47

    Et av symptomene på at man røyker for mye er når man blir for lat. Har man ikke noe særlig ansvar eller høy kontroll på impulsene, fortsetter man med det som er behagelig. Nemlig å røyke. Venner, familie og interesser forsvinner og man blir til slutt svært lite kritisk til hva man foretar seg. Been there, done that. Jeg har hatt et forbruk på 1 – 1,5 kg pr år siden 1999. Svært lite av det som gav meg verdi da, er slik i dag. Tiden forsvinner med den dårlige hukommelsen og ting som skjedde for mange år siden føles som for kort tid siden. Cannabis må nytes av og til. Hver 3. vecka er er bra for meg. Det er så mange andre rusgivende impulser som må inn i hjernen for at cannabisen skal kunne lage nye utviklende perspektiver, som f.ex. sosial kontakt, sport, idrett, naturen, arbeid og studier.

    So MoneyMaker, lykke til i din rusfrie tilværelse 😉

  • reaper

    Member
    2004-10-20 at 08:55

    Det här är första gången jag postar på över 1 år.

    Men jag måste säga att det hela verkar lite överdrivet. Så jävla svårt är det inte att sluta med cannabis och sjävklart är det individuellt. Men avvänjning i en vecka, att bli inlagd !?!?!. Jag har rökt i över 8 års tid och har inga problem alls att ta månaders avbrott ifrån rökandet. Sure när man rökt i långa perioder dagligen och stora mängder så är det som att få en svag form av feber, men jag har aldrig sett några dokumentationer på att något mer än skulle hända. Att börja böla för man är förkyld eller fått feber är ju verkligen infantilt.

    Kul att MM tagit sig bort ifrån nånting han inte sökte ifrån första början, men att skylla NÅNTING på en substans man tagit frivilligt är ju lite naivt.
    Nu vet jag inte hur gammal du är, men det låter lite som att du är ett barn som inte kan ta ansvar för dina egna handlingar.

    Att jämföra alkohol med cannabis är som att jämföra horse med mintpastiller, skärpning folket.

    PLUR

  • groddarn

    Member
    2004-10-20 at 09:11

    @chocoloco wrote:

    Kul att MM tagit sig bort ifrån nånting han inte sökte ifrån första början, men att skylla NÅNTING på en substans man tagit frivilligt är ju lite naivt.

    Det flesta missbrukare har nog tagit droger frivilligt. Dvs. utan yttre tvång. Är nog ingen som stått med vapen å tvingat i dem. Dock kan ju ett inre tvång vara närvarande; – Jag måste ta det här för att må bättre. – Jag måste ta det här för att klara av dagen…

    Cannabis är en drog. Vare sig den är psykist eller fysiskt beroendeframkallande så påverkar den oss alla olika och att sitta här å säga att det MoneyMaker gjorde var fel,svagt eller dumt är ju befängt. Det funkade för honom och det är vad som är relevant!!

    STARKT JOBBAT MoneyMaker !! Lycka till i framtiden !

  • reaper

    Member
    2004-10-20 at 09:12

    @chocoloco wrote:

    Att jämföra alkohol med cannabis är som att jämföra horse med mintpastiller, skärpning folket.

    Det var ganska dumt skrivet tycker jag. Så du påstår att cannabis inte är något som helst beroendeframkallande? Blir du aldrig “sugen” på en spliff? Och om det inte är beroenderamkallande för dig kanske det är det för någon annan, eftersom det är såpass individuellt med det mesta.

    Bra jobbat MM, hoppas du mår bättre.

  • reaper

    Member
    2004-10-20 at 12:32

    @Sebben wrote:

    @chocoloco wrote:

    Att jämföra alkohol med cannabis är som att jämföra horse med mintpastiller, skärpning folket.

    Det var ganska dumt skrivet tycker jag. Så du påstår att cannabis inte är något som helst beroendeframkallande? Blir du aldrig “sugen” på en spliff? Och om det inte är beroenderamkallande för dig kanske det är det för någon annan, eftersom det är såpass individuellt med det mesta.

    Bra jobbat MM, hoppas du mår bättre.

    Jag är mer sockerberoende helt klart! Och de är nog de flesta.

  • reaper

    Member
    2004-10-20 at 12:34

    @loyson wrote:

    @chocoloco wrote:

    Kul att MM tagit sig bort ifrån nånting han inte sökte ifrån första början, men att skylla NÅNTING på en substans man tagit frivilligt är ju lite naivt.

    Det flesta missbrukare har nog tagit droger frivilligt. Dvs. utan yttre tvång. Är nog ingen som stått med vapen å tvingat i dem. Dock kan ju ett inre tvång vara närvarande; – Jag måste ta det här för att må bättre. – Jag måste ta det här för att klara av dagen…

    Cannabis är en drog. Vare sig den är psykist eller fysiskt beroendeframkallande så påverkar den oss alla olika och att sitta här å säga att det MoneyMaker gjorde var fel,svagt eller dumt är ju befängt. Det funkade för honom och det är vad som är relevant!!

    STARKT JOBBAT MoneyMaker !! Lycka till i framtiden !

    Jag har inte sagt att det var fel, jag säger att det är befängt att skylla sina handlingar på en substans, man får stå för sina handlingar.

  • loffe

    Member
    2004-10-20 at 13:19

    Vaddå starkt jobbat? 🙄 Svagt jobbat att hamna i den situationen från början. Har du ingen karaktär MM? Och så menar du på fullt allvar att du är ett geni? Du verkar ju ha noll förmåga att titta på din egen person på ett någorlunda objektivt sätt. Du vill ha beröm för att du tagit dig ur ett missbruk av cannabis (som inte skapar nåt fysiskt beroende att tala om…)?
    Jag tycker du istället ska inse att du är en svag människa med dålig karaktär som hamnade i det missbruket från början. Alla människor har svårigheter i livet, men de flesta är tillräckligt starka att inte hamna där du gjorde.
    Sen tror jag du är alltför egenkär för att överhuvudtaget inse att DU gjort fel, skyll inte på nån drog, tack.

    Edit: Jag var tvungen att klippa in det här, det talar för sig själv…

    @MoneyMaker wrote:

    @Loffe wrote:

    Sorry, jag glömde att jag snackade med ett (i sina ögon geni).

    Jag har jobbat som nätverkstekniker i 8 år och min hjärna är mitt verktyg, har aldrig träffat nån som är bättre än mig på problemlösning.

    Jag är ett geni. Däremot har jag ingen självkontroll och inga gränser. Det tillsammans med depp, ångest har gjort med till en missbrukare.

    Givetvis är detta forum till för att diskutera denna underbara drog, men utan balans mellan drogromantik och dess eventuella problem så blir det lite väl ensidigt.

    Sir Wäs, det beror på att du blivit indoktrinerad av all drogromantik som får dig att tänka så.

  • rhombus

    Member
    2004-10-20 at 15:36

    ag tycker du istället ska inse att du är en svag människa med dålig karaktär som hamnade i det missbruket från början. Alla människor har svårigheter i livet, men de flesta är tillräckligt starka att inte hamna där du gjorde.
    Sen tror jag du är alltför egenkär för att överhuvudtaget inse att DU gjort fel, skyll inte på nån drog, tack.

    Är du verkligen helt klok i huvudet eller är du undantaget som bekräftar regeln att Cannabis inte ger hjärnskador? Eller är du kanske en bitter liten kille utan kompisar? Du har uppenbarligen problem med att umgås med andra människor och jag tycker du verkar vara i större behov av hjälp än MM…men egentligen tror jag att du är ett litet litet troll som är så kär i sig själv att vi andra måste sitta här och lidande läsa genom provokation efter provokation.

    puss

  • loffe

    Member
    2004-10-20 at 15:46

    Å du ska snacka om provokation? Allt det du precis skrev är ju en enda lång förolämpning. Och tala för dig själv för fan, alla sitter knappast och håller med dig, även om du kanske inbillar dig det. Jag VET att det finns många som håller med mig och tycker att MM är en fjant som borde få huvet ur arschlet och inte syssla med så jävla mycket navelskådande. Skälet till att inte många av dessa säger vad de tycker i den här tråden är ju rätt uppenbart, då brister det uppenbarligen i huvudet på andra vänner av navelskådning som du. Och det är du som är provocerande, läs igenom ditt inlägg så kanske du fattar det.

    Trist att man även detta forum har drabbats av “demokratins politiska korrekthet”, där man riskerar att få pöbeln över sig om man är av en annan uppfattning. 🙄

  • rhombus

    Member
    2004-10-20 at 16:02

    Loffe, skärp dig. Bara för att du tycker att MM har fel, överdriver etc så är det elakt och helt jävla opåkallat och kalla honom svag, egenkär osv. Det var hela poängen. Ditt uttalande om “demokratins politiska korrekthet” gör mig bara ännu mer säker på att ditt enda sätt att hävda din åsikt är att bajsa på andra.

    ’nuff said

  • loffe

    Member
    2004-10-20 at 16:11

    @rhombus wrote:

    ag tycker du istället ska inse att du är en svag människa med dålig karaktär som hamnade i det missbruket från början. Alla människor har svårigheter i livet, men de flesta är tillräckligt starka att inte hamna där du gjorde.
    Sen tror jag du är alltför egenkär för att överhuvudtaget inse att DU gjort fel, skyll inte på nån drog, tack.

    Är du verkligen helt klok i huvudet eller är du undantaget som bekräftar regeln att Cannabis inte ger hjärnskador? Eller är du kanske en bitter liten kille utan kompisar? Du har uppenbarligen problem med att umgås med andra människor och jag tycker du verkar vara i större behov av hjälp än MM…men egentligen tror jag att du är ett litet litet troll som är så kär i sig själv att vi andra måste sitta här och lidande läsa genom provokation efter provokation.

    puss

    Och du tycker att det jag säger är opåkallat och elakt och att jag borde skärpa mig? Hehe, vet inte om jag ska skratta eller gråta men ursäkta min franska, det är det fanimej du som borde ta dig i kragen och sluta kalla folk elaka saker opåkallat.

    “Är du verkligen helt klok i huvudet?”
    “Är du undantaget som bekräftar regeln att cb ger hjärnskador?”
    “Är du bitter och har inga kompisar?”
    “Du har problem att umgås med andra människor.”
    “Jag tror att du är ett litet troll (hmm…) som är så kärt i sig själv….”

    Och så avslutar du det hela med att påstå att JAG skriver provokation efter provokation.

    Enligt reglerna på detta forum ska det du skrivit rendera dig en varning.

  • rhombus

    Member
    2004-10-20 at 16:15

    Ja, jag var elak och ja, jag förtjänar en varning för det jag skrev…men om det riktade din ilska åt ett annat håll och lät en snubbe med problem slippa dina påhopp så tycker jag att det var värt det…

  • rhombus

    Member
    2004-10-20 at 16:16

    BTW, jag tror fortfarande att du är ett forumtroll

  • friggs

    Member
    2004-10-20 at 16:51

    Tillfälligt avstängd så att vissa bråkstakar ska få chansen att lugna ner sig. Använd PM om ni vill fortsätta gräla. Tråden öppnas igen om nån dag.

Page 5 of 5

The discussion ‘Drogfri!!’ is closed to new replies.

Start of Discussion
0 of 0 replies June 2018
Now