• reaper

    Member
    2004-10-16 at 20:37

    Jag röker varje dag…

    Ser inga problem med det … dock mest, eller bara på kvällen.
    “godnattholk.”

    5g i veckan låter extremt mycket dock.

    Tro faan att det blir negativt då.

    Inte för att 20g /mån skulle vara SÅÅÅ mycket men endå
    .

  • SleepaZ

    Member
    2004-10-16 at 20:39

    rhombus håller med dig. Nikotin är skit svårt att lägga av med. Anser att cb är lättare. Cb handlar mer om rutiner. Byt rutiner så kan man lägga av relativt lätt enligt mig. Sen är ju frågan om man vill lägga av? Jag rökte rätt mkt i sommras, pga att jag hade fruktansvärt tråkigt, tjejen jobba osv. Jag ser cb mer som ett slags tidsfördriv, typ tv, internet. Suget känns likadant som att suget att surfa på nätet, eller se en bra film.

  • reaper

    Member
    2004-10-16 at 21:29

    Det känns verkligen skönt att ni, folk som inte ens känner mig, stödjer mig så mycket.

    Det Amsterdamguy skrev stämmde mycket bra med mina problem. Det jobbigaste var att inse att jag inte klarade mig utan, att drogerna styrde mitt liv. Fick inget gjort alls under dom sista 2 månaderna och då börjar del mala i skallen. Fick mer och mer ångest över att jag inte gjorde nånting. Jag har jobbat som nätverkstekniker i 8 år och min hjärna är mitt verktyg, har aldrig träffat nån som är bättre än mig på problemlösning. Att bara sitta hemma och puffa bort den potensialen gjorde mig galen, så jag var tvungen att röka mer för att få bort dom känslorna. Jag fattade inte då att det var pga missbruket som ångesten berodde på.

    Nu är jag så motiverad att inget kan stoppa mig. Jag har ADHD screeningen om ca 3 månader och om det visar sig att jag har nån bokstavskombination, så skulle det kunna förklara det mesta i mitt liv. Jag måste veta! Sen har jag träffat en underbar tjej som är totalt emot droger, jag kommer inte i närheten av henne och hennes barn så länge jag drogar. Det är minst en lika stor morot som adhd testet.

    Sen har jag massor av intressen och hobbies som jag mer eller mindre slutat helt med. Dom har jag redan startat upp igen och det känns så jävla bra!!! Idag t.ex så har jag vart och jagat rådjur och skogsfågel – ingen jaktlycka, men en underbar dag trots halvkasst väder. Foto och träning är också underbart, sen älskar jag blommor så min feta odling kommer att fortsätta. Känns inte ens jobbigt att pyssla om mina älskade plantor, jag har ju bestämt mig.

    Anledningen till att man ska vara drogfri inför ett ADHD test beror ju på att drogerna påverkar hjärnan och sinnerna. Går inte att få ett pålitligt resultat när man har skit i kroppen.

    Alla sätter upp gränser för hur långt man ska gå med drogerna, men det enda gränser som finns kvar efter ca 10 års användande är inga droger när jag jobbar och ALDRIG en kanyl i mina vener. Kruxet var att jag vart sjukskriven för depression för 2 år sen… Inget ansvar, inga tider att passa, alltid tillgång till droger och vipps så sitter man här. 30 år, inget jobb, ingen tjej, inga barn, ingen framtid. Hade mycket självmordtankar, men jag vill ju leva och jag vill ha barn, så det var inget alternativ även fast jag inte ville leva just då….

    Jag har haft “proffisionell” hjälp av psykologer, kuratorer och alla på beroendeenheten i snart 1,5 år, men dom har inte kunnat hjälpt mig. När jag väl träffade en läkare som frågade hur jag reagerade på amfetamin, med tanke på ADHD, så började jag förstå att jag kanske självmedicinerat under en lång tid och att det efter sjukskrivningen inte fanns nåt som hejdade mig från att ta bort depression och för att bromsa min skalle, som alltid går på högvarv, med cannabis. Sen finns det inte mycket man kan göra när man går på sjukpenning, cannabis gjorde så jag aldrig hade tråkigt. Fast egentligen var det lika trist att alltid vara påverkad..

    Som ni förstår så är det väldigt mycket som har gjort att jag är i den positionen jag är idag.

    Om jag orkar ta mig igenom arbetsträningar osv igen, så jag tillslut kan börja jobba, så kommer jag säkert börja puffa på helgerna. Hur det än är så finns det inget bättre eller säkrare berusningsmedel än cannabis!

    För att avsluta detta enorma meddelande så måste jag hålla med om att det är bra mycket svårare att bli av med nikotin än THC.

    (kommer inte riktigt ihåg vad jag skrivit innan och jag orkar inte läsa mina gamla poster, så ni för ha överseende med att jag troligtvis upprepat mig en hel del)

    *kram*

  • reaper

    Member
    2004-10-17 at 17:19

    ähh, vart har negative effekter av cannabis tatt vägen?
    där kunde man ju posta sånt här strunt i..
    jag vill inte höra om nån som röker 15 om dan och får ångest av det..
    det är sorgligt när man röker mer än man behöver och dessutom bara får ut skit av det.

  • reaper

    Member
    2004-10-17 at 17:27

    monami jag älskar dig ! bra att du har slutat knarka.. för din skull

  • reaper

    Member
    2004-10-17 at 17:28

    Verkar som en trevlig typ den där knasig.. 🙄

  • Loffe

    Member
    2004-10-17 at 17:44

    Äh, fåntratt! Vad är det för vits med självömkan på det här viset? Det här kunde du gott ha behållit för dig själv, men du var liksom tvungen att öppet skryta om hur duktig och stark du är som har kommit ur ett missbruk(av cb). Det är ju för fan mer strongt att sluta röka cigg. Dessutom klarade du ju inte ens av det själv, var tvungen att lägga in dig på avgiftning ( 🙄 ). Herregud är det så svårt att göra nåt själv? Och hålla på och trycka i sig piller å skit bara för det är så jävla synd om en….suck! Självgoda och självömkande typer som du borde ju fan fatta att ert lidande är löjligt litet jämfört med många andra människors som biter ihop och klarar det ändå. Gnällspik!

    Jag har jobbat som nätverkstekniker i 8 år och min hjärna är mitt verktyg, har aldrig träffat nån som är bättre än mig på problemlösning.

    Detta säger ju det mesta. 🙄 Typiskt att du tycker att du är så jävla begåvad och att ditt tidigare så perfekta liv har förstörts av den ondskefulla drogen…självklart är det inte ditt eget fel att du inte gjort ett vitten på en längre tid, det är ju drogen….”om inte detta hade hänt, om inte drogen gjort detta, bla bla bla, så hade mitt liv sett helt annorlunda ut eftersom jag är så begåvad och ett missförstått geni….” Suck.

    Sen det där vanliga, “jag har träffat en underbar tjej…”
    Herregud, det var cb du rökte inte heroin! Det låter ju på dig som du har legat på gatan och skjutit hors i ett par år! 🙄

  • Powerpuffgirl

    Member
    2004-10-17 at 20:15

    Loffe: Vi vet inte om MM har tagit några andra droger än cannabis eller om han brukade alkohol också. Och det vare sig bör diskuteras här eller hör hit.

    Och att sluta missbruka något, oavsett med eller utan hjälp, oavsett om det är att spela på bingolotto eller röka crack är bra. Att missbruka är aldrig bra.

    Har han träffat en trevlig tjej så är det väl trevligt för honom. Att ha en partner eller vänner som inte missbrukar den där drogen eller det där beteendet hjälper nog en hel del, skulle jag tro.

    Och, förresten, var det inte du som snackade om solidaritet mellan länder och folk i en annan tråd här nyss… Var ser jag solidariteten här?

    Och bara för att jag slutade röka cigg utan hjälp (nej jag vill INTE tala om hur duktig jag var, jag hade bara bestämt mig och råkar höra till dem som genomför sina beslut ganska lätt – det gör mig varken till bättre eller sämre människa än andra) så kanske det inte är lätt för andra att sluta med cannabis lika lätt, även om drogen är mindre fysiskt beroendeframkallande än tobak. Ett psykiskt missbruk är många gånger det svåraste att bryta, det märkte jag när jag slutade med cigg.

  • Loffe

    Member
    2004-10-17 at 20:20

    Solidaritet med fattiga människor som verkligen lider, ja. Men inte solidaritet med en självömkande människa vars största intresse verkar vara att få bekräftelse på hur jävla synd det är om honom.

  • reaper

    Member
    2004-10-17 at 20:38

    @Loffe wrote:

    Solidaritet med fattiga människor som verkligen lider, ja. Men inte solidaritet med en självömkande människa vars största intresse verkar vara att få bekräftelse på hur jävla synd det är om honom.

    Du har inte funderat på om han kanske behövde skriva av sig lite?
    Har nu inte orkat läsa igenom allt men han kanske behöver få ut sina tankar och känslor igenom att skriva!Många har ju lättare att få ur sig saker igenom att skriva än att tala med någon.

  • reaper

    Member
    2004-10-17 at 20:47

    Loffe, vet inte om jag ska skratta eller gråta…. Det enda jag kan konstatera är att du troligvis är under 20 år och har under medel i IQ. Tror du jag vill skryta med att jag röka 15g om dagen??? Det jag ville komma med det var bara att visa hur jävla illa det var. Och hade du läst lite nogrannare så skulle även du, trots ditt IQ, fatta att det är psykoligiska problem som ligger till grunden för mitt missbruk.

    Sen ville jag få fram att det kan gå jävligt illa även med CB eftersom detta forum glorifierar drogen.

  • reaper

    Member
    2004-10-17 at 20:51

    @RedDevil wrote:

    @Loffe wrote:

    Solidaritet med fattiga människor som verkligen lider, ja. Men inte solidaritet med en självömkande människa vars största intresse verkar vara att få bekräftelse på hur jävla synd det är om honom.

    Du har inte funderat på om han kanske behövde skriva av sig lite?
    Har nu inte orkat läsa igenom allt men han kanske behöver få ut sina tankar och känslor igenom att skriva!Många har ju lättare att få ur sig saker igenom att skriva än att tala med någon.

    Där slog du huvet på spiken devil, när jag skriver så kan jag lättare identifiera mina problem och om man sen får lite olika reaktioner så leder det till ytterligare eftertanke..

  • Loffe

    Member
    2004-10-17 at 20:54

    Sorry, jag glömde att jag snackade med ett (i sina ögon geni).

    Jag har jobbat som nätverkstekniker i 8 år och min hjärna är mitt verktyg, har aldrig träffat nån som är bättre än mig på problemlösning.

  • Weasel

    Member
    2004-10-17 at 21:24

    Äh, fåntratt!

    Var precis vad jag tänkte när jag läste MMs inlägg.
    Loffe jag håller med dig totalt!
    Vad är det som får oss att resonera såhär tror ni ?

  • reaper

    Member
    2004-10-17 at 21:36

    Jo jag håller nog med Loffe och SirWäs lite grann jag med. Men samtidigt kan jag förstå att du vill skriva av dig lite om dina upplevelser.

    Jag vill nog säga att:

    Det är enbart ditt eget fel att du blivit beroende.
    (Detta går inte att diskutera, inte med mig, det har hela tiden varit ditt val att ta droger oavsett om du nu är bokstavmänniska eller inte)

    MEN:

    Det är skitbra att du lyckats ta dig ur det. Grattis.

    Angående att Swecan är propagerar för CB så ser jag inte det som speciellt konstigt. Om du fick lära dig något om källkritik i skolan borde du kunnat lista ut med röven att denna sida är en typiskt proCB sajt. Det är ditt eget fel att du inte väljer att inhämta information från fler källor.

Page 3 of 5

The discussion ‘Drogfri!!’ is closed to new replies.

Start of Discussion
0 of 0 replies June 2018
Now