Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Cannabis ruderalis ! Återinplantering ?

  • maja

    Member
    2004-09-14 at 19:38

    Varför allt tjat gö som jag och bunkra upp inför nästa sommar och plantera på alla möjliga ställen över hela Sverige och kanske en dag så kommer man kunna se cannabis växa fritt över hela norden inget å bråka om bara plantera! 😯

  • reaper

    Member
    2004-09-14 at 19:49

    Saken är den att alla vill ha en sammordnad plantering.. så att det är massa odlare som kastar ut frön, så att det är jättemånga som växer upp. :D

  • biologen

    Member
    2004-09-14 at 19:58

    @e2npau wrote:

    Min gissning som total amatörbiolog är att fågelfröhampa är resultatet efter ett par generationer ute i naturen.

    Där har du nog fel.
    Det är sant att hollänska fröbanker premierar höga THC-halter, men det är lika “svårt” för lantmännen att hålla nere THC-halten som det är för Hipersimillas att hålla dem uppe.
    Vi måste ändå komma ihåg att THC-halten är där av en anledning för växten inte för oss 😉

    Så min gissning är att THC-halten hamnar på halvpotent.

  • dr_zoidberg

    Member
    2004-09-15 at 15:21

    vi kommer att behöva ett par, tre ton frön, två sesnaplan och massor med hinkar, sen är det lungt! detta bör genomföras snarast.

  • joxer

    Member
    2004-09-15 at 15:28

    jag köper nog några 10pack early nånting nästa sommar o bidrar med :P

  • reaper

    Member
    2004-09-15 at 18:13

    Hmm… Om man har en garderob extra, så kan man ju konstant ha typ 5-10 plantor där hanar och honor, bara för o producera frön till våren? :D sen kommer ju rökat som en vinst.. ;)
    tyvärr så sätter ekonomin begränsningar för min medverkan i höst/vinter, men till nästa år e jag deffinitivt på! :D :D

  • reaper

    Member
    2004-09-15 at 19:01

    Detta kanske låter hellt kasst 🙄 men måste ändå fråga det; Klarar sig Cannabis fröer sig ute på vintern? Det borde dem väll göra? :? annars vore det ju konstigt…

  • reaper

    Member
    2004-09-15 at 19:06

    @Chillum wrote:

    Detta kanske låter hellt kasst 🙄 men måste ändå fråga det; Klarar sig Cannabis fröer sig ute på vintern? Det borde dem väll göra? :? annars vore det ju konstigt…

    Jag har haft frön i både frysen och kylen flera år, och lyckats få dem
    att gro sen. Så ja, cannabisfrön klarar vår vinter! 8)

  • reaper

    Member
    2004-09-15 at 22:43

    @zion superstar wrote:

    vi kommer att behöva ett par, tre ton frön, två sesnaplan och massor med hinkar, sen är det lungt! detta bör genomföras snarast.

    Om jag fixar ett par bombplan så står ni för resten då? 😯 :wacko: :crazy: :mrgreen:

  • reaper

    Member
    2005-03-06 at 10:17

    Mja nu är det snart vår och jag hittade den här tråden efter att ha sökt på “självblommande”. Vad har hänt sen sist? :)

  • reaper

    Member
    2005-03-06 at 11:20

    Tja jag har odlat fram några hundra lowryderfrön, samt korsat lowryder med en autoblommande ww…har inte testat den korsningen än, men lowryderfröna gror fint och ska planteras ut i sommar. Tänker inte gallra bort några hanar, så det lär bli en del frön på dom.

  • reaper

    Member
    2005-03-06 at 12:18

    skulle det gå och odla skunk #1 ute i skelleftet trakterna?

  • reaper

    Member
    2005-03-07 at 19:23

    Har tänkt på samma sak många gånger.

    Jag har även gjort slag i saken och planterat ut ett gäng sticklingar förra våren på ett ställe där jag bodde innan. Ska dit i sommar och kolla resultatet. Ingen lämplig strain dock så det hann troligtvis inte bli några frön. Dock var det fan så nice att hälsa på stället i höstas, ett lummigt buskage av breda majjablad.

    Vill gärna vara med på ett seriöst försök i vår igen.

  • reaper

    Member
    2005-03-07 at 21:27

    Hur hampan kom till Sverige är det ingen som vet.
    Antingen kom den med sjöfarare som var ute i Europa o handla. Eller så kom den naturligt med pippifåglar =) På Hampa.net står det att Arkeologiska fynd visar att hampa odlades i Jämtland under 200- och 300-talet. Så i alla fall minst 2000 år har Hampa odlats i vårt land.

    Men frågan är om plantan kunde utan människans hjälp överleva och fortplanta sig i den svenska naturen. Jag tror NEJ.
    För att hade hampan kunnat fortplanta sig utan människans hjälp så borde det ju funnits stora mängder hampa i vår natur idag. Även stått med i våra fauna böcker. Inte ens i de gamla fauna böckerna finns hampa med. Vi har för jävligt klimat. Det var kallare med förr. Hampan odlades kontrollerat av människan helt enkelt. Presis som nu.

Page 4 of 4

Log in to reply.