Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Cannabis ruderalis ! Återinplantering ?

  • biologen

    Member
    2004-09-02 at 21:57

    Vilka frön är lämpliga då?

    Ge mig en strain som hinner fröa i sthlm-trakten så är jag på!

  • thc-junkie

    Member
    2004-09-02 at 22:05

    Ja alla plantor som hinner blomma ute hinner ju fröa ute. Så det är bara att välja och vraka.

  • biologen

    Member
    2004-09-03 at 05:54

    Hehe alla plantor……….välja och vraka.

    Jag ber bara om en strain som går från frö till frö UTOMHUS under en hyffsad sommar.
    Om det sedan är fågelfröhampa eller superskunk #1000 spelar igen roll.
    Är det ingen som vet ngt om fågelfröhampa om det växer i danmark eller inte?

    Ska surfa till hampanet nu.

  • 108

    Member
    2004-09-03 at 07:28

    @Biologen wrote:

    Hehe alla plantor……….välja och vraka.

    Jag ber bara om en strain som går från frö till frö UTOMHUS under en hyffsad sommar.
    Om det sedan är fågelfröhampa eller superskunk #1000 spelar igen roll.

    Vi kan väl försöka med något som är starkare än fågelfrö va?

    Några förslag på sorter: Stuporsonic, Sensis ruderalis indica (billig) X din bästa innomhusmamma, Early Girl?

  • biologen

    Member
    2004-09-03 at 13:31

    Det är ju underbart 108!

    Är det så att de sorter du räknade upp där klarar sig året runt utomhus i sverige (runt sthlm)?
    Jag ska helt klart beställa någon av de nedan uppräknade sorterna.

    Annars var tanken att även om det bara var fågelfröhampa så var huvudsaken att den ska klara året runt ute och sedan med lite korsning och selektiv avel få fram en potent och tålig cannabis.

    Tack 108

  • herb_man

    Member
    2004-09-03 at 15:03

    nån borde ängna sig åt att korsa lowryder med stuporsonic,det skulle nog bli en jäkla chysst strain. :)

  • reaper

    Member
    2004-09-03 at 15:28

    Det har funnits en tråd om vild cannabis i Uppland här förut, minns jag inte fel var det Chris som skrev huvudinlägget. Jag hittar det inte nu men det är bara att använda sökfunktionen så hittar säkert intresserade till den tråden.

  • megathron

    Member
    2004-09-03 at 15:35

    Jag är definitivt på om någon hjälper till att skaffa fram bra frön!!

  • skrubbzki

    Member
    2004-09-04 at 17:47

    Ska köpa Lowryder frön när jag får pengar till att börja med. Sen kanske korsa den med nån köldtålig indica för jag har för mig att det stog nånstans att den självblommande genen följer med till ättlingarna. Då borde man få en lite större planta iaf. Ska göra en fröskörd först på lowrydern så man har litegrann att leka med. Nån som vet hur många frön man kan få på en lowryder ??
    Peace

  • reaper

    Member
    2004-09-04 at 18:08

    Sjuuukt bra idé alltså, har tänkt på det innan. Men alltid fått för mig att det skulle vara omöjligt med klimatet, men ger ni mig fröer så kan jag sprida dom över kalmar län.

    Är vi många så kan vi nog göra en stor insats för att få ut Cannabis i skogarna igen, eller inte bara skogarna, överallt :D

    Man skulle ju bli på grymt mycket bättre humör om man såg en cannabisplanta påväg till skolan/jobbet varje dag ;D

    Peace!

  • e2npau

    Member
    2004-09-04 at 18:40

    Det vore nog inte en bra ide att plantera ut instabila hybrider, tror inte att det skulle bli så bra efter ett par generationer. Satsa på någon form av IBL istället så ökar risken att det blir något av det.

    Om cannabis skulle klara sig i den svenska naturen så skulle den garanterat inte var så potent efter ett tag. Moder natur premierar inte hög thc-halt alls på samma sätt som holländska fröbanker. Min gissning som total amatörbiolog är att fågelfröhampa är resultatet efter ett par generationer ute i naturen.

    Själv skulle jag mest bli glad över att få de fina bladen ute i naturen

    Men sedan att gäng nerknarkade flummare som vi skulle klara av att organisera och engagera oss i ett sådant här projekt är ju en smått otänkbar tanke … 🙄

    /N

  • raja-ram

    Member
    2004-09-04 at 18:47

    Håller med e2npau, ska det vara någon idé så bör man plantera ut riktiga IBL-sorter. Danskarna har ju en del sorter som odlats ute där i många år, kanske kan några av de sorterna vara lämpliga.

  • reaper

    Member
    2004-09-04 at 18:48

    Jag håller just på med att dra upp en fröskörd av early misty. Den skall ju vara ganska tålig. Räknar på att få ett par hundra frön åtminstone.
    Utomhusodling i stor skala nästa säsong :D.

  • reaper

    Member
    2004-09-04 at 18:52

    Sår ni fröna direkt i bördig jord då eller gror ni dem hemma först?

    Är det tillräckligt effektivt att bara plantera stora kvantiteter frön?

    Ganska wicked utomhusodling… svårt för polisen att veta vilken planta dom ska hålla koll på när hela staden är full med hundratals välväxta skunkar 😈

  • reaper

    Member
    2004-09-04 at 19:02

    Enligt min mening så är det ju inte tänkt att sånna som vi ska gå omkring och skörda plantorna och försöka röka det sen. Utan bara att det är en vild växt, som växer överallt, som maskrosor tex. ;)

    Potensen är inte viktig i detta fallet, enligt mig ;) Industrihampa skulle uppfylla mina önskningar, fast det gäller ju att använda en strain som passar i vårt klimat osv.

Page 2 of 4

Log in to reply.