Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Bilddagbok, Aeroponics 1000w G-BOMB & DISLERYDER – SKÖRD

  • bewizedecriminalize

    Member
    2009-06-21 at 20:33

    vad hände med bilderna 😯

  • ivwe

    Member
    2009-06-21 at 21:25

    Bilder på pumpen som ska användas i en 200 liters tunna just nu, för att fylla på resorvaren till dps-areo-systemet.

    Bilder i Veg-rummet

    Bilder på NYA Veg-rummet


    Blandade bilder från blomrummet. De som är diselryder skiljer man från de andre genom att de fått lite bruna spröt nu.. Superskunken och G-bomben ser man ingen skillnad på så det är meningslöst i det här läget att namnsätta bilderna.. Det får bli nästa update…

  • strainbuzz

    Member
    2009-06-21 at 22:18

    Ser fint ut.
    Måste bara fråga lite nosande… hur är parfymen från dessa flickor? De måste sprida en fin hormonell doft i omgivningen med tanke på hur många de är :)
    /SB

  • ivwe

    Member
    2009-06-22 at 16:36

    Saken är den, att INNAN jag skaffade kolfiltret och trumfläkten så kände man lukten på 100 meters avstånd.. Nu känner man inte ens lukten när man står utanför dörren som du ser på bilderna (till vänster på dörren man ser på bilden är dörren till blomrummet.)

    Innan hade jag en vanlig “badrumsfläkt” som stod och blåste ut luft från rummet, men då luktade det ganska kraftigt utanför dörren. Men som sagt nu går det inte att känna alls utanför dörren. Anledningen till att jag har lyckas är för att fläkten som tar in luft i rummet är mycket mycket mindre än den som är kopplad till kolfiltret, på såvis bildas ett typ av vakum (kallas det så?) och luften kan inte smita ut någon annan stans än via filtret.. Sen var vi väldigt noga när vi byggde rummet. Först vanlig regel och sen tog vi isolering och svart tjärpapp OCH byggplast – PÅ BÅDA sidorna om isoleringen och sen på med spånskiva, just för att förhindra att luft ska kunna färdas genom väggarna. Kolfiltret och trumfläkten var verkligen en RIKTIGT bra investering. Fast man står och luftar precis under utblåset efter kolfiltert så kunde då inte jag känna någon lukt i alla fall, så man kan jhu undra vart den tar vägen? Det måste vara SJUKT effektivt det där kolfiltret…
    Jag köppte det näst billigaste (tror jag?) kittet på head & nature eller vad de heter… Har för mig att det kostade 130 – 140 euro plus 10 euro i frakt, vilken måste anses väldigt billigt för att få bort lukten.

    MEN! i rummet där blommorna står så luktar det såklart.. Dock luktar det betydligt mycket mindre sen kolfiltret kom dit. Ruskar man plantorna lite och där och bökar och kommer åt dem lite då börjar det lukta kraftigt där inne igen en stund..

    Någonting som slog mig nu var att det är en OTROLIGT skillnad på doften på de olika strainsen. Verkligen kul, nu börjar det bli riktigt spännande här. Väntar på att Diselryderna ska börja få sin lite lila färg de tenderar att få enligt bilder jag sätt på nätet.. Eftersom jag satt dessa samtidigt som de vanlig icke autostrainsen så tycker jag att de borde börja bli klar snart, Ungefär 20% av tricomerna börjar bli bruna nu. När kommer den lila tonen? Någon som vet det?

    Just det, en lite bud på en diselryderna “råkade” gå av i helgen, den snabbtorkades i ett torkskåp (tog ca 1 timme) ocj smulades ner. Som jämförelse i styrka så röktes först en joint med riktigt kletigt neapel cream. Alla 4 som var med och rökte var HELT överens om att Diselrydern vart mer potent. Och då var jhu ingen missnöjd med klethaschet häller om vi säger så.. Så det ska bli riktigt intressant och se hur den utvecklar sig här nu under blom… Det som var en jädrans tur var att den bara hade blommat 1 vecka ca när de vanliga plantorna satts i blom, så den hamnade i hyffsat bra sync med näringen, vad det gäller dosjusteringar och pk 13/14, ripen och flushning….

    Keep on growing! Och ha det bra alla swecan:are.

  • ivwe

    Member
    2009-06-22 at 16:48

    Jooooooo! Just det! Glömde jhu att skriva en sak..

    Gå upp igen och kolla noga på bilden på vattenpumpen, ser ni att det sitter en liten vattenpump där med? ditsatt med stripes?

    Jo, det var såhär. Eftersom flickorna dricker så mycket vatten nu så tar vattnet/näringen slut på ca 4 dagar. Det innebär att man inte kan lämna den så länge.. Så jag köppte mig en 200 liters tunna, en vattenpump och en elektronisk timer för att kunna pumpa dit nytt vatten 2 – 3 gånger i veckan.. Kopplade i allt och testade hur långt tid det tog att fylla upp, allt var frid och fröjd och jag började ställa in timerna. Då svämmar resorvaren plötsligt över medans jag sitter där (tack och lov att jag var där) för det är jhu så finurligt att även fast pumpen var avstängd så fortsatt tyngdkraften göra sitt… suck.. Men då kom jag på idén att dra slangen en bit upp efter väggen – SMART! men nej…. Pumpen orkade inte pumpa vattnet mer än 0.5 meter uppåt, och det räckte inte för att det inte skull fortsätta rinna när jag stängde av.. Så då åkte jag och köppte en stor jäkla pump. en 7000 Liter/timme. Anledningen till att jag tog i så hemskt var för att jag ska kunna använda den till bygget av areolösning som jag tänkt bygga i framtiden. Vet att de använder en 7500 l/h i DPS areo 2-m2 systemet, så den borde man kunna använda till en hyffsat stor anläggning.. Den lilla pumpen stripade jag då fast där och på den sitter en styv slang som är ca 30 cm, syftet med den är att få vattnet 200 liters tunnan i rörelse för att det inte ska bli så “unket” där i.. Ska skaffa en till luftpump som får syresätta vattnet också, för det måste väll vara bra antar jag..

    Så nu vet ni varför jag fotat det med..

  • nemmbemme

    Member
    2009-06-24 at 09:44

    Den lila tonen har jag inte sett röken av även om jag har 10 diesels inomhus och nån utomhus, verkar vara en rätt ovanligt fenotyp, dock så har jag en male utomhus och den har faktiskt lilaaktiga bollar fast det har ju rätt många strains såvitt jag vet så det kanse inte är nåt speciellt.

    Ser fint ut förövrigt, kul att höra att dieseln var tillfredställande gör att man ser fram emot sin egen :).

    lycka till!

  • hank_moody

    Member
    2009-06-24 at 10:22

    Njuter i fulla drag av tråden :)

  • strainbuzz

    Member
    2009-06-24 at 11:20

    Låter mycket trevligt och kan tänka mig att kolfiltret gjorde susen. Blomrummet borde teoretiskt dofts mer än vegrummet :P Gillar blomdoften på något sätt. Den ger ett välbehaglig lugn i kroppen och för alla sinnen. Ska bli mums då vi kommer igång med vårt projekt.

    I min ungdom odlade jag 10 White Widow i källaren utan fläkt/kolfilter. Kan säga att det gonade majja över hela gården! Som tur var fattade ingen vad det var. Heh fyllde upp trädgården utanför huset med lavendel och ros buskar. Tänkte om det generellt är någon doft skillnad mellan hydro och cocos.

    edit:Just det att tänka på då ni har en stor vattenreservoar är att vattnet cirkulerar i tunnan, får bra med syre och att temperaturen på vattnet ligger runt +23-24C.

    Lycka till med odlingen den ser härlig ut! =)
    /SB

  • ivwe

    Member
    2009-06-25 at 15:46

    @strainbuzz wrote:

    edit:Just det att tänka på då ni har en stor vattenreservoar är att vattnet cirkulerar i tunnan, får bra med syre och att temperaturen på vattnet ligger runt +23-24C.
    /SB

    Jao? Det var jhu det jag sa, att den lilla pumpen som sitter på den stora är till för att hela tiden hålla vattnet i cirkulation.. Ska även ta och sätta en luftpump där som syresätter vattnet lite också..

  • strainbuzz

    Member
    2009-06-26 at 11:54

    Sorry, var nog lite extra veck i skallen hah :D Du vet hur det kan vara då man är lite upphetsad och puffig… sommar, sol och jaja :P
    Bra att ni tänkt på det i alla fall :)

  • reaper

    Member
    2009-07-07 at 14:51

    snygg och rolig setup 😆 kul att se annorlunda system…..man blir ruskigt sugen på att prova att bygga ihop en hydrobubblare! 8)

    angående att köra byggplast på båda sidorna om issoleringen när rummet är varmt och fuktigt så har jag erfarenhet av att kondens bildas mellan plasterna = mögelrisk…..numera plastar jag bara insidan( tätt som fan) och täcker utsidan med masonite eller råspånt mm

    detta ska jag följa 😉 lycka till

  • ivwe

    Member
    2009-07-13 at 19:18

    Tänkte dela med mig av lite nya bilder…
    Om några dagar påbörjas ripen i 7 – 10 dagar och sen blir det flush med bara vatten i minst 4 dagar.., vecka 9 börjar lida mot sitt slut..

  • schoeller

    Member
    2009-07-13 at 23:05

    Hittade just denhär tråden, du har en mycket fin odling måste jag säga.
    Mycket bra utrymme också
    jag har en fråga, hur hög luftfuktighet har du haft under blom perioden?

  • strainbuzz

    Member
    2009-07-14 at 00:21

    Trevligt värre!
    Det har tagit bra fart där och tjejerna ser ut att må prima :)))
    Fina kristaller också.
    Lycka till med allt :P

    /SB

  • grabben

    Member
    2009-07-14 at 12:37

    ser riktigt fint ut! du är allt en lyckans ost 8)

Page 6 of 7

Log in to reply.