Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Bilddagbok, Aeroponics 1000w G-BOMB & DISLERYDER – SKÖRD

  • ivwe

    Member
    2009-05-13 at 10:22

    @bobomb wrote:

    @ivwe wrote:

    Men, jag ska stänga av luftpumpen och uppskatta volymen för dig. Kan filma lite kanske och skicka till dig…

    Ta hand om er!
    /Ivwe

    Det hade varit jättesnällt. Känns surt att hosta upp deg för systemet om det leder till att jag inte kan sova, öronproppar, missad väckarklocka, sen till jobb osv…

    Om det låter för mycket får jag helt enkelt konstruera en ebb o flod setup.

    Är ni nöjda med systemet i övrigt?

    Ha det gott och håll oss uppdaterade.

    Peace

    stängde av luftpumpen som jag stoppat dit.. Och ja, system låter en del.. Skulle du ha det i samma rum som du ska sova är det nog bara att glömma tyvärr….

    Jag ska posta lite nya bilder till helgen. Jag lovar att det händer grejjer. Har börjar köra med Diamond nectar nu med..

    Till helgen åker de i blom, Superskunkarna är så stora så jag rädd för att 2″-krukan spricker om jag inte sätter i blom snart. Stammen börjar blir rätt kraftig…

  • ivwe

    Member
    2009-05-17 at 20:34

    Japp, då var det dags för en bildupdate igen.
    Har äntligen fått upp mylar på väggarna och ordnat så att rummet verkligen är tätt så att det blir lite luftfuktighet.

    Upptäckte IGÅR att jag kört på närginsdoserna för JORD! Alltså alldeles för lite näring.

    Nu när det är omställda i blom (igår) så blir det ganska stor skillnad på doserna. Istället för 72 ml av en sort så skulle det vara 120, vilket är viss skillnad :) Fylld i alla fall på med resterande mängd..

    I övrigt så vet jag inte om det har hänt så mycket förutom att 2 st dislryder till visade sig vara hanar… Så det vart 5 hanar och 2 honor av dem.

    Nu ska det bli väldigt spännande att få följa med plantorna under blomfasen. Är faktiskt seriöst orolig för att stammen på skunkarna kommer att spräcka locket..

    Till vänster står G-bomb
    I mitten längst bort (de stora är Super Skunk)
    I mitten närmast står en diselryder som börjar blomma.
    Till höger står White Widow, och en liten liten diselryder som kom dit mycket senare..

    Jo, en sak till, byggde en kombinerad areo.hydro för sticklingar med plats för 13 st. 2″ nätkrukor med lavastenar. Ska bli väldigt kul och se om den kommer att fungera. Har stoppat i en doppvärmare i den för att stimulera rotbildningen lite bättre. Så nu står det 4 – 5 st sticklingar där och rotar sig av varje sort. Tog även 2 st av varje sort och satt i jiffpots och satt in i ett litet drivhus, en av varje, som ser bäst ut kommer att bli mammor som jag tar sticklingar från i framtiden. Sticklingarna står under en 250W MH, men de 2 första veckorna så har jag satt lite halvgrummlig byggplast över allt, dels för luftfuktigheten och dels för att sila ljuset lite.. Ytligare en till MH kommer att sättas upp över mammorna sen. Så totalt bilr det 500W MH i Sticklings/Veg/Moder-rummet. Där kör jag 18/6. Kommer att uppdatera er med bilder till helgen…. precis efter att sticklingarna togs så såg de heldöda ut typ, men redan dagen efter hade flera stycken rest sig upp och de andra halvt som halvt, så jag antar att sticklingsbubblaren gör jobbet då kanske..

    Men men, här kommer bilderna från blomrummet. 400W plus 600W HPS.

  • ivwe

    Member
    2009-05-18 at 20:06

    Är det ingen som har någon kommentar eller tips? Vad kan jag göra för att förbättra?

    Tycker det är otroligt att de har klarat sig så bra som det har gjort, jag som har misshandlat plantorna så hemskt.. När jag plantera in dem i systemet så var det inte ens utvecklat några rötter, bara en stam och 2 kronblad. Inte nod med det så chockade jag dem med 4 gradigt vatten, och sedan alldeles för kalla nätter, knappt 10 grader på natten de första veckorna. Sen fick de stå väldigt basiskt eftersom jag inte hade något ph minus de första veckorna.. Helt otroligt att de tagit sig så bra ändå. Hoppas bara att det inte blir hemmisar…

    O det ska bli OOOOOOOOOOOliiiiiiiiiidligt spännande att se hur sticklingarna har tagit sig.. Kan inte kolla till dem varken idag eller imorgon, men på onsdag kan jag göra det…. hohohooooo vad kul det ska bli…

    (kan ni gissa vart någonstans i inlägget jag tog en paus och tog en rök?)

  • duidui48

    Member
    2009-05-19 at 02:11

    kan ni gissa vart någonstans i inlägget jag tog en paus och tog en rök?)

    -Jepp du tog dina bloss någstans när du skrev följande,men det kommer du ju naturligtvis inte inte ihåg i sann stoner anda 😉

    Inte nod med det så chockade jag dem med 4 gradigt vatten, och sedan alldeles för kalla nätter, knappt 10 grader på natten de första veckorna

    Skämt å sido,jag tycker det ser väldigt cleant ut.Jag håller tummarna för dej och dina damer 😉 8) :) //DuiDui[/quote]

  • tr1ppz

    Member
    2009-05-19 at 05:50

    Det ser grymt najs ut ivwe :)

    Ja få se lite bilder på din aero-hydro för sticklingarna.

  • ivwe

    Member
    2009-05-19 at 12:00

    @tr1ppz wrote:

    Det ser grymt najs ut ivwe :)

    Ja få se lite bilder på din aero-hydro för sticklingarna.

    Min areohydro är ytterst simpel. Tog en blastbalja med lock, tog en 51mm borr och borrade upp lite hål, det visade sig sen vara HELT PERFEKT! för 2″ nätkrukor, det är till och med så det “klickar till” när man sätter ner sista kanten. Sedan skruvade jag fast en vattenpump i botten av baljan, sen drog jag en vanlig trädgårdsslang upp på undersidan av locket och slingrade den som en orm där. Sen var det bara att gör små, små hål och skruva in helt vanliga sprutmunstycken som man kan köpa på vilken välsorterade blomsterhandel som helst rätt in i slangen och riktade dem mot resp. kruka, varje kurka får minst 1 sprutmunstycke för sig själv.. I slutet på slangen så satt jag en bult (ej ihålig rätt igenom) för att på så vis få upp lite tryck i slangen. Näringslösningen droppar sedan tillbaka direkt ner plastbaljan.. Att kalla det areo är kanske fel, men kan DPS kalla sitt system för areo så kan väll jag dem med, för någon vidare “vattendimma” är det inte direkt där häller..

    Jag klädde sedan ovansidan med mylar och häftade fast det, dels för att sprida ljuset mot sticklingarna, dels för att täcka alla små hål som blivit av alla stripes som jag använt för att få fast slangen på undersidan av locket… Imorgon kan jag kolla till sticklingarn och se om det har klarat sig, eller om de dog :) Är fruktansvärt spänd och nervös över att se om de klarade sig. Tanken är jhu att det inte bara ska rota sig där, utan även veggas några veckor innan de flyttas över in i DPS-systemet – och smidigt som det är så använder det också 2″ krukor, så det är snabbt gjort… Ska bli kul att se (om det fungerar vill säga) vilka sticklingar som först börjar växa, de som sitter i jiffy/torvbriketter. Men man tycker jhu att det borde vara enklare för rötterna att leta sig ur lite lecakulor än en torvbrikett..

    Nääe, nu måste jag slut skriva och göra något nyttigt. Jag återkommer med bilder till helgen på bygget..

  • tr1ppz

    Member
    2009-05-20 at 10:23

    Ah, hehe exakt samma ide som jag haft många gånger då och som jag i princip använde fast gav upp efter de där skit sprinklersna blev igensatta.
    Jag kör inte med leca/torv.
    Det funkar för mig iaf. :)

  • ivwe

    Member
    2009-05-20 at 11:22

    @tr1ppz wrote:

    Ah, hehe exakt samma ide som jag haft många gånger då och som jag i princip använde fast gav upp efter de där skit sprinklersna blev igensatta.
    Jag kör inte med leca/torv.
    Det funkar för mig iaf. :)

    Ok, ja själv “spridarna” är verkligen HELT värdelösa.. Eller så problemet att trycket är för litet för att det ska bli ett bra flöde ur dem… Tänkte köpa en liten kraftigare pump till helgen och testa med den istället och se om jag får lite bättre fart på det, inte för att det spelar någon roll tror jag då det fuktas på ganska bra ändå tror jag i krukorna..

    Du kör inte leca/torv? Vad kör du då? Rockwool?

  • tr1ppz

    Member
    2009-05-20 at 20:41

    Inget alls, stickling rakt ner i nätkorg med en liten bit liggunderlag som håller fast samt blockerar ljus.

  • jimrob

    Member
    2009-05-21 at 20:28

    Najs!!

    Gillar high-tech approachen. Ser fram emot fler bilder.

    Lycka till!!

  • ivwe

    Member
    2009-05-22 at 05:37

    Här kommer lite nya bilder igen… De vart dåliga bilder på sticklingsbubbalaren, men jag lovar att ni ska få se hur den är byggd näsa gång jag tar lite bilder…

    I blomrummet är det i alla fall gbomb till vänster, skunken står i mitten (de största plantorna) och White widdow till höger.. De som blommar är diselryder…..

  • ivwe

    Member
    2009-05-24 at 21:06

    En fråga;

    När jag ska man börja köra pk 13,14 och i vilka mängder?

  • ivwe

    Member
    2009-05-27 at 15:19

    Men nu är ni dålig på att komma med kommentarer och tips.. Vi är RIKTIGA nybörjare som gör den här odling. Visst – vi läste på en del innan vi körde igång, och för 2 st personer med stadig lön så är det inte speciellt konstigt att man kan köra en sån här setup. BARA för att vi kör en lite mer “avancerad” metod så betyder inte det att vi kan allt och inte behöver tips och råd!

    Mer kommentarer tack!!

  • ivwe

    Member
    2009-05-30 at 10:31

    Hoppas att lite nya bilder kan få er att lätta lite på fingrarna och skriva någon lite kommentar eller tips….

    Nu börjar v.3 i blom. Tyvärr så sket det sig med WW, vet inte om den har stressats till hemafordit eller om det är en hane fast det är en femmad blomma.. Jag tog sticklingar på de här ww-plantorna, ska jag bara slänga dem? det har inte varit stressade de senaste 4 – 5 veckorna, och jag tog sticklingarna för 3 veckor sen.. Finns changsen att de klarar sig?

    Annars ser det bra ut tror jag. Börjar få livte problem med höjden som ni kanske ser.. Hoppas det går att lösa på något bra sätt..

    Som ni ser så fungerar uppenbarligen sticklingsbubblaren jag byggde, de börjar rota sig. Närbilden på minibuden är från en DiselRyder.

  • duidui48

    Member
    2009-05-30 at 13:35

    Detta är direkt citerat från http://www.femaleseeds.nl.

    The big issue: hermaphrodite encounter
    Your highest concern is: what’s the chance of a hermie?
    First of all, what is a hermie? A real hermie is a plant which creates 50% male flowers and 50% female flowers with hardly no bud formation. This is possible in all seeds, just as much in regular seeds as in well produced female seeds. It’s part of nature and happens in very rare cases. All of our seed batches are tested for hermie’s before they are released on the market. Seed batches which have proven to be unreliable are destroyed. Deviations which are uncommon, but possible in female seeds are a few (mostly sterile) male first flowers on the stem of a female plant. After removal of these few balls, the plant will grow into a full female. Hence 99% female seeds. So, what is the chance of you getting a male flower? It’s like the chance of getting involved in an accident whilst driving your car, there is a tiny tiny chance of coming across a male flower in female seeds. To be on the safe side people these days wear seatbelts to protect themselves during an accident. We would also like to recommend growers to protect themselves from being unfortunate enough to come across a male flower. Therefore our recommendations are to always watch the stem of your plants in the first few weeks of flowering. For some strains the chance of a male pre-flower is lower with a longer vegetation period, while other strains are not susceptible to this at all. Each strain states a reliability rate to advise you on the chances of a male flower in that strain. (see strain descriptions) Taking these kind of precautions, besides your usual input will guarantee you a successful and happy grow. And by being fully informed this way, will give you more confidence in working with female seeds. If you have any further questions, don’t hesitate to contact us.
    opop

    Annars ser det ju ut som ni är proffs och inte amatör odlare,keep on growing guys :) 8) 😉 //DuiDui

Page 4 of 7

Log in to reply.