• reaper

    Member
    2004-01-16 at 12:51

    @Trestor wrote:

    Öh? Vilka privilegier får man som politiker menar du?

    Orkar inte ens bemöta den där frågan :?

  • gin

    Member
    2004-01-16 at 12:58

    @MoJo wrote:

    @Trestor wrote:

    Öh? Vilka privilegier får man som politiker menar du?

    Orkar inte ens bemöta den där frågan :?

    Varför inte? Det är ju lite konstigt att bunta ihop alla politiker. Om du är typ Kristdemokratisk ledamot i nån liten Norrlänsk kommun så är du inte precis i den besuttna klassen.

  • reaper

    Member
    2004-01-16 at 13:08

    för att jag inte pratar om nån “kristdemokratisk ledamot i nån liten Norrlänsk kommun”
    Såna trampar sällan på folks tår med sina löner och beslut och blir sällan nerhuggna.

  • reaper

    Member
    2004-01-16 at 13:22

    @MrBurns wrote:

    Vad har ni för människosyn egentligen?
    Jag tycker synd om alla de barn som fick sina föräldrar dödade i krig. Jag tycker synd om föräldrarna till den mördade 5-åriga flickan, (och för all del alla andra mördade barn). Jag tycker synd om Annas familj.

    Hade Anna Lindh gjort sig förtjänt av att dö för att hon var en “rutten politiker”. Förtjänar hon inte respekt som andra människor?
    A Lindh har inte bombat ihjäl oskyldiga människor. Är ni överhuvudtaget medvetna om vad som pågick i ex-jugoslavien? Tror ni att USA gick helt ensamma och bombade ihjäl civila för att dom tyckte det var så kul? Vet ni om att länder från halva världen, däribland Sverige, skickade väpnade förband till Balkan?

    Skulle ni våga säga vad ni skriver i detta forum direkt till Annas familj utan att skyddas av den anonymitet som internet erbjuder??

    Vi lever i en demokrati. Vi väljer våra ledare. Dessa valda är våra politiker. Vad vill ni ha för system istället?

    Om man tar ställning i en konflikt, som A Lindh gjorde, ska man då förtjäna att riskera att bli mördad för det? Om jag säger att jag förstår det väpnade motstånd Eritrea ger mot Etiopien för deras markockupation, förtjänar jag att bli mördad av Etiopiska psykfall för det?

    Vissa jobb är farligare än andra, spec om man blir politiker så får man fan räkna med att det kommer finnas folk som hatar en ganska mycket…
    Politik föder mer våld än vad det “gör sig av med”…

  • gin

    Member
    2004-01-16 at 13:24

    @MoJo wrote:

    för att jag inte pratar om nån “kristdemokratisk ledamot i nån liten Norrlänsk kommun”
    Såna trampar sällan på folks tår med sina löner och beslut och blir sällan nerhuggna.

    Dom kanske inte blir knivmördare, men nog fan tar dom beslut som drabbar befolkningen. Om nu kommunalpolitikerna är helt utan makt varför har vi då ett sådant system i Sverige och i nästan alla kapitalistiska länder?

  • reaper

    Member
    2004-01-16 at 13:28

    hehehe

    bra fråga det där. jag låter dig tänka på den en stund….

  • gin

    Member
    2004-01-16 at 13:33

    Men oj. Det var ingen retorisk fråga eller nåt jag bara konstaterar att kommunalpolitiker kan man skylla på lika mycket som dem i riksdagen, kanske inte lika omfattande men det är ju de som är ansvariga för lokal budget i kommunen, de som bestämmer att lägga ner saker etc…

  • reaper

    Member
    2004-01-17 at 11:31

    @MoJo wrote:

    Anna dödades av en jugge förmodligen för att hon gav sitt stöd åt de USA-ledda bombningarna av Jugoslavien. Detta faktum nämns knappt i Sverige, men i stora delar av Balkan skålar folk i hans namn.
    Gillar inte politiker det minsta och har svårt att tycka mer synd om hennes barn än alla de barn som blev av med sina närmaste på grund av amerikanska bomber. Ställer hon sig på USA:s sida på socialdemokraternas välkända rövslickande vis, på andras bekostnad, så får hon väl acceptera lekens villkor. Alla är inte förtjusta i USA och deras bomber.

    Snälla va inte lustig.Ja e Jugge o ingen festar för att anna lindh e mördad.Om ja ska vara exakt sa bryr sig ingen om vad anna lindh sa om natos bombningar i Serbien.ni överskattar anna lindhs inflytande.Ja kan ju bara säga vad ja vet.Jag upplevde Natos bombningar o ingen hörde ens va hon tyckte om det o ingen bryr sig för att det vara inte hon som bombade.Hade det varit den där subban albright som växte upp i Serbien o som fick sin far räddad av serber under andra världskriget sa hade ja trott pa den teorin.Ni läser aftonbladet för mycket.Jag skrattar bara när ja läser att hon blev mördad för hennes stöd till nato.VEM BRYR SIG OM VAD ANNA LINDH SÄGER I VÄRLDEN?inte vi serber i alla fall

  • radix

    Member
    2004-01-17 at 14:23

    @Miljöpartiets partiprogram(http://www.mp.se/templates/template_78.asp_Q_avdnr_E_88_A_number_E_725_A_category_E_24) wrote:

    Målet för vår drogpolitik är ett drogfritt samhälle. Drogmissbruket är ett av vårt samhälles största problem. (…)Vi ser kampen mot drogerna som en del av kampen för ett bättre samhälle.
    (…)Vi anser att samhället ska ha en mycket sträng syn på narkotika. Kraftigt ökade resurser måste sättas in för att minska smuggling, försäljning och användning. Vi kommer att aktivt bekämpa förslag från drogliberala grupper som innebär legalisering av droger, såväl i Sverige som inom EU.

  • thc-junkie

    Member
    2004-01-17 at 14:31

    ojojoj vad dom va för en legalisering :mrgreen:

  • reaper

    Member
    2004-01-17 at 14:50

    @Jole27 wrote:

    @MoJo wrote:

    Anna dödades av en jugge förmodligen för att hon gav sitt stöd åt de USA-ledda bombningarna av Jugoslavien. Detta faktum nämns knappt i Sverige, men i stora delar av Balkan skålar folk i hans namn.
    Gillar inte politiker det minsta och har svårt att tycka mer synd om hennes barn än alla de barn som blev av med sina närmaste på grund av amerikanska bomber. Ställer hon sig på USA:s sida på socialdemokraternas välkända rövslickande vis, på andras bekostnad, så får hon väl acceptera lekens villkor. Alla är inte förtjusta i USA och deras bomber.

    Snälla va inte lustig.Ja e Jugge o ingen festar för att anna lindh e mördad.Om ja ska vara exakt sa bryr sig ingen om vad anna lindh sa om natos bombningar i Serbien.ni överskattar anna lindhs inflytande.Ja kan ju bara säga vad ja vet.Jag upplevde Natos bombningar o ingen hörde ens va hon tyckte om det o ingen bryr sig för att det vara inte hon som bombade.Hade det varit den där subban albright som växte upp i Serbien o som fick sin far räddad av serber under andra världskriget sa hade ja trott pa den teorin.Ni läser aftonbladet för mycket.Jag skrattar bara när ja läser att hon blev mördad för hennes stöd till nato.VEM BRYR SIG OM VAD ANNA LINDH SÄGER I VÄRLDEN?inte vi serber i alla fall

    Vad tror du att jag är då? Tror du att jag uttalar mig om saker på måfå? Bara för att du inte känner till vad som pågår i landet som du härstammar ifrån betyder inte att ingen annan gör det.

    Sve najbolje!

  • reaper

    Member
    2004-01-17 at 16:09

    Anna Lindh var en människa som alla andra och inget rättfärdigar mordet på henne. Att hon var politiker till yrket spelar väl fan ingen roll. Hon var en mamma, en dotter osv… som alla de flesta andra kvinnor. Vad är det för skillnad?

  • reaper

    Member
    2004-01-17 at 17:07

    Jag förstår inte hur folk kan säga att hennes familj får ta det eftersom politiker är ett utsatt yrke. Vafan! kom igen, tänk med hjärtat! Människa som männsika.
    Fred

  • trestor

    Member
    2004-01-17 at 18:12

    @MoJo wrote:

    för att jag inte pratar om nån “kristdemokratisk ledamot i nån liten Norrlänsk kommun”
    Såna trampar sällan på folks tår med sina löner och beslut och blir sällan nerhuggna.

    Varför drar du då alla politiker över en kam?

    Det råder ett väldigt politikerhat bland folk i allmänhet, ändå är det mycket få som överhuvudtaget förstår vad en politiker är och vad de gör. Inställningen hos vissa är att politik är något onödigt eller tom något dumt. Förstår inte riktigt hur någon kan komma fram till en sådan urbota idiotisk åsikt.

  • reaper

    Member
    2004-01-17 at 18:58

    @Trestor wrote:

    @MoJo wrote:

    för att jag inte pratar om nån “kristdemokratisk ledamot i nån liten Norrlänsk kommun”
    Såna trampar sällan på folks tår med sina löner och beslut och blir sällan nerhuggna.

    Varför drar du då alla politiker över en kam?

    Det råder ett väldigt politikerhat bland folk i allmänhet, ändå är det mycket få som överhuvudtaget förstår vad en politiker är och vad de gör. Inställningen hos vissa är att politik är något onödigt eller tom något dumt. Förstår inte riktigt hur någon kan komma fram till en sådan urbota idiotisk åsikt.

    Jag vet inte riktigt vad du pratar om 🙄

Page 2 of 3

Log in to reply.