Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Angelique (Ww) 5veckor i blom uppdaterad 8/10!

  • reaper

    Member
    2004-08-04 at 09:47

    @FarmerCC wrote:

    @XgrowboxX wrote:

    min planta började må lite krassligt efter ca 3 veckor
    med endast näringen från jorden, gav dem lite pokon växtnäring
    eftersom den va billig (39:-) och att jag inte hade tid att beställa
    annan näring, och den funkade kanon, efter ett par dagar hade
    plantat återhämtat sig och växte så det knakade, nu när
    plantan är i blom kör jag med pokon orkide näring och det verkar
    inte va nått fel på det! :)

    Det du ska se upp med bara är om plantan börjar uppvisa ett uniformt gulnande. Kör man med vanlig växtnäring kan vissa strains få för lite mg, och för en vanlig “dödlig” odlare är det lätt att förväxla mg-brist med kväve ditto, varvid man bränner plantan med för mycket näring för att försöka råda bot på problemet.

    jo, jag testade för med vanlig växtnäring och det funkade,
    räcker inte de spårämnen som finns i den näringen?

  • reaper

    Member
    2004-08-04 at 22:58

    mint: Jo släkten kan röka på balkongen och grannarna kan se in om dem spejjar riktigt nogrant.

    Paskithafnaski: Bra att du börjar med näring och IMG! :D

  • chiana

    Member
    2004-08-04 at 23:05

    Fan vad skojj det är att allt går bra. Ser fin fint ut :D Kommer ihåg när du velade runder med dina hinkar på IRC. Funka hur bra som helst 8) Snart växt om och har större buds än mig juh … grrr :P

  • reaper

    Member
    2004-08-05 at 07:38

    @chiana wrote:

    Fan vad skojj det är att allt går bra. Ser fin fint ut :D Kommer ihåg när du velade runder med dina hinkar på IRC. Funka hur bra som helst 8) Snart växt om och har större buds än mig juh … grrr :P

    hehe jo man hadde ju en hel del frågor istarten där :P Men som tur var så va det ju en hel del vänliga människor som hjälpte till 😆
    Stoners brukar ju va rätt trevliga ;)

    Det är dock långt kvar innan dom är klara vad som helst kan hända, Dom kan ju dö på en natt =)

    -PS- Ser ni Pappa Paski har ändrat alla länkarna till [img][/img]

  • reaper

    Member
    2004-08-05 at 08:19

    Mycket fint, hoppas det kommer smaka när det är klart. :D

  • reaper

    Member
    2004-08-05 at 08:34

    Yo Fnakset, fan det kommer bli grymmt mycket gräs på dem där små djävlarna sen ;) Ser fan bra ut ;) Koolt med WW buskar, synd på att det är Nirvana bara…

  • reaper

    Member
    2004-08-05 at 15:38

    @Crow wrote:

    Yo Fnakset, fan det kommer bli grymmt mycket gräs på dem där små djävlarna sen ;) Ser fan bra ut ;) Koolt med WW buskar, synd på att det är Nirvana bara…

    Jo hoppas det blir en del, Ha dock inte specielt stora förhoppningar, Som sagt en av dem har visat kön den var en kvinna, Jag har kikat lite på de andra 3 och jag hoppas att jag ser fel, men det ser ut som att min kvinna ( som btw är döpt till Angelique) är uppvaktad av 3 ståtliga herrar,=(

    Men va tror ni, Kommer köra Terra Flora under blommtiden, och sen kommer jag köra PK 13-14 för att boosta lite,
    Men rent hypotetiskt, om jag får 2honor, Blommar dom under min lilla 250w hps, Ca hur mycket kan man gissa på att jag får ut, Har fått höra att jag inte ska räkna med mer än 20-25g sammanlagt, Låter det rimmligt ?

    Sen har jag ytterligare funderingar, på CO halten, hur soppas viktigt är det att boosta upp den med Exp mesk eller en vinodling ? har ju endå min odling på balkongen med tanke på att man endå bor på ett ganska tätbebygt område med en hel del bilar så borde ju luften mina plantor andas vara tillräcklig ? eller va tror ni ?

  • reaper

    Member
    2004-08-05 at 17:44

    Paskithafnaski: Ja 20-25g låter rimligt alltså! Det ser nice ut, du har verkligen lyckats!

  • reaper

    Member
    2004-08-05 at 17:48

    @Chillum wrote:

    Paskithafnaski: Ja 20-25g låter rimligt alltså! Det ser nice ut, du har verkligen lyckats!

    Tack kul me lite berömm

  • reaper

    Member
    2004-08-06 at 00:20

    ser bra ut! :)
    har du toppat dem?
    du borde få 2 honor iaf, otur om du bara
    får en, ingen hona är nog uteslutet.

    men du kan ju iaf göra lite olja av hanarna,
    räcker iaf till ett par trevliga stunder! ;)

  • reaper

    Member
    2004-08-06 at 04:58

    @XgrowboxX wrote:

    ser bra ut! :)
    har du toppat dem?
    du borde få 2 honor iaf, otur om du bara
    får en, ingen hona är nog uteslutet.

    men du kan ju iaf göra lite olja av hanarna,
    räcker iaf till ett par trevliga stunder! ;)

    Jo då en quinna är det iaf, hoppas bara det blir minst en till,
    Hanarna skall få bli olja dom små kräken,
    Jo jag har toppat dem fast det va ett tag sen,

  • reaper

    Member
    2004-08-06 at 15:56

    Paskithafnaski: Har du haft fläkt på dem ända sen dem var små? dem är väldigt buskiga 8), om du har tur får du 3st honor eller kanske t.o.m. 4st! :) (önske tankar :wink:).

  • reaper

    Member
    2004-08-06 at 16:00

    Ser ju bra ut det där!
    Vad har du för gjord för att dem ska trivas så där bra utan näring!? :)

    // Danne

  • reaper

    Member
    2004-08-06 at 16:59

    @Chillum wrote:

    Paskithafnaski: Har du haft fläkt på dem ända sen dem var små? dem är väldigt buskiga 8), om du har tur får du 3st honor eller kanske t.o.m. 4st! :) (önske tankar :wink:).

    Jepp jag har haft fläkt på dem sen deras 5e timma ovanförjord, Så den har blåst hela deras liv, Ohhh 3 st maddamer vilken drömm =)

  • reaper

    Member
    2004-08-06 at 17:01

    @Danne_08 wrote:

    Ser ju bra ut det där!
    Vad har du för gjord för att dem ska trivas så där bra utan näring!? :)

    // Danne

    Massor av kärlek och omtänksammhet ? =))
    HUmm nja jag vet faktist inte danne, Dom sattes i en 10liters kruka från första dagen kanske har med en blanning av bra jord och att dom aldrig omplanterats , =)

Page 2 of 4

Log in to reply.