Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Resor och andra kulturer Amsterdam, sommaren 2009? Skriv gärna om era planer här.

  • reaper

    Member
    2009-06-16 at 16:23

    Jag och en arbetskamrat åker ner 11:e-14:e juli.
    Vore kul om man kunde möta upp lite svenskar där nere.
    Ta en joint ihop. Är det av intresse och ni är där under samma period
    så får ni gärna dra iväg ett PM.

    Mvh Ninjan

  • jfs

    Member
    2009-06-24 at 17:53

    Åker ner om exakt en vecka och stannar i fem dagar, bl a Sensation. Längtar!

  • reaper

    Member
    2009-07-08 at 19:44

    Tänkte åka till amsterdam redan i juni men hotelen var så jävla dyra, nästan dubbelt så dyr som tur- och retur resan. Finns det några billigare hotel kanske motel i amsterdam som ni kan rekomendera?

  • jfs

    Member
    2009-07-09 at 05:10

    @grimevil666 wrote:

    Tänkte åka till amsterdam redan i juni men hotelen var så jävla dyra, nästan dubbelt så dyr som tur- och retur resan. Finns det några billigare hotel kanske motel i amsterdam som ni kan rekomendera?

    Hotel Brian på gatan Singel bodde jag på för några dagar sen, 350:- natten med frukost.

  • imagine

    Member
    2009-07-11 at 17:24

    Jag tänker åka dit i slutet av månaden … (juli).
    Berätta gärna om något snällt hippieställe ;)

  • reaper

    Member
    2009-07-13 at 20:58

    Tänkte försöka lifta ner från göteborg imorgon, så jag undrar om det är någon som har fler tips såsom vart man ska stå eller bra ställen att fråga efter skjuts på?
    Lastbilscentraler eller liknande (har liftat rätt mkt genom åren o ja i sydamerika är de iaf inga problem o få skjuts av såna) någon som har erfarenhet av gbg-amsterdam vägen ? lätt att lifta, hitta “tältplats” osv ??
    någon som gjort det innan och vet hur lång tid det kan ta ?
    ska man ta färja från gbg eller satsa på bron osv ??
    ja alla tips ni kan tänkas ha helt enkelt… drar imorrn så är väl VÄLDIGt sista minuten, men ja, jag är impulsiv o fick precis ideen i duschen… o måste vara där på torsda = ? hur många tror som jag att det är möjligt ?

  • helghampa

    Member
    2009-07-15 at 16:25

    Kom precis från Spanien, helt underbart!

    Var både i storstad och turistort och det var inga som helst problem att hitta bra grönt. Priset i stan var 10€/g hyfsat gräs (tre frön i tre gram). På turistorten hade jag nog en jävla röta… Träffade ett gäng britter i 30-års åldern som bodde där och odlade eget – bland det bästa jag rökt (skunk visserligen, men bra) förutom mitt eget. :P

    Nu är jag som sagt tillbaka och har ringt runt i flera dar utan framgång… Jävla skitland!

    /H

  • ProZack

    Member
    2009-07-15 at 17:11

    Och topic på tråden är?? 🙄

    @Helghampa wrote:

    Kom precis från Spanien, helt underbart!

    Var både i storstad och turistort och det var inga som helst problem att hitta bra grönt. Priset i stan var 10€/g hyfsat gräs (tre frön i tre gram). På turistorten hade jag nog en jävla röta… Träffade ett gäng britter i 30-års åldern som bodde där och odlade eget – bland det bästa jag rökt (skunk visserligen, men bra) förutom mitt eget. :P

    Nu är jag som sagt tillbaka och har ringt runt i flera dar utan framgång… Jävla skitland!

    /H

  • helghampa

    Member
    2009-07-16 at 14:21

    Oj, förlåt… 😳

    Här kommer den del av inlägget jag glömde skriva… Jag ska till Amsterdam i början på sept, mässa på dagarna (2-4 tim) resten ledigt :D .

    /H

  • 1-april

    Member
    2009-07-17 at 08:06

    @Helghampa wrote:

    Oj, förlåt… 😳

    Här kommer den del av inlägget jag glömde skriva… Jag ska till Amsterdam i början på sept, mässa på dagarna (2-4 tim) resten ledigt :D .

    /H

    Jag ska också till det gröna guldets huvudstad i början på september, räknas det fortfarande som sommaren?

  • reaper

    Member
    2009-07-26 at 16:05

    ska försöka komma iväg under min semester som börjat nu och vara i 2 veckor..

  • sticklingen

    Member
    2009-07-27 at 18:04

    Kom precis hem från Amsterdam och vi träffade en äldre kalifornisk grower på youth-hostellet, en riktig Tommy Chong-karaktär. Han sa att han kände Soma och hade ett gram av Somas egengjorda ice-o-lator. Han visade även en bok av Soma med personlig signatur i. Vi fick prova en liten smula av haschet och han passa till mig först så jag fick i mig det mesta av det lilla lilla. Det va det kraftfullaste jag nånsin rökt, jag njöt av CEV:s och trans i minst 4h innan jag lyckades somna. Till det kan tilläggas att min tolerans sällan tillåter mig att vara påverkad mer än en timme åt gången av bra röka, upp till 2h av det bästa, det mesta gör mig knappt påverkad.

    Bästa gräset jag rökte som finns där just nu. Indicor va det jag uppskatta mest just nu, det brukar variera.
    1. Bubblegum från Rokerij, i närheten av Centralstationen och i närheten av Leidsplein. Det va samma på de båda coffeshopsen.
    2 och 3 utan inbördes ordning. OG#18 från Katsu och Pink Kush från Amnesia.
    4. Big Buddha Cheese från ett ställe jag inte minns men vet att den ska vara bäst på Grey Area enligt en viss lokal swecanare. :)

    Bästa coffeshop att röka i: The Doors, överlägsen musik.

    Sämta coffeshop: Bulldog Leidsplein, de sålde schwag och hade biffiga vakter, kändes så otroligt fel.

    Det finns massor med bra hasch på coffeshopsen också. Leta efter det riktigt mjuka.

    Pollinator company är värt ett besök för alla som är intresserade av att göra egen ice-o-lator. Är ni trevliga kan ni få en demonstration och få röka lite där också. :)

  • ford-prefect

    Member
    2009-07-27 at 19:18

    Nu längtar man ju inte mindre. Åker ner första veckan i september om nån vill röka fredspipa eller har nåt bra tips 😉

    Fullständigt älskade Big Buddha Cheese senast ( tom mitt favoritröka ) :love:

    Vad är det här Quasar Haze/Quaze jag hör så mycket om?

  • sticklingen

    Member
    2009-07-27 at 20:30

    Dampkring va nog lite extra bra på hasch vill jag också säga.

  • perrotta

    Member
    2009-08-03 at 12:00

    Kan bara tipsa om booking.com finns på ryan airs hemsida bl.a.
    Två personer dubbelrum grymfrukost röka på rummet för 250/kr natten. Inget hustle har nämligen precis prövat.
    Någon som vet var man kan få tag på Somas utbud helst då Somango och Rockbud riktigt connesuier gräs haha. Har hört att Hunters har sour diesel och lavendel men som sagt är det någon som vet något mer?
    Ciao!

Page 2 of 3

Log in to reply.