Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Allmän vädjan till Swecans moderatorer

  • pink

    Member
    2008-02-12 at 15:15
    JimRob wrote:
    Jag tycker att moderatorerna gör ett bra jobb.

    Långt ifrån expert i ämnet, men jag upplever att det är ganska bra som det är. Jag tycker att Swecan´s moderatorer har förstått sin uppgift helt rätt. De håller sig i bakgrunden, och varken styr eller framhäver sig själva på andras bekostnad. De bidrar till en öppen, tolerant och positiv stämning på forumet. Jag tycker att de reagerar snabbt där det verkligen behövs (kran-fiskeri, hårda droger etc.), men alltid på ett artigt och respektfullt sätt.

    Om antalet moderatorer skulle fördubblas på kort tid så ökar ju risken att någon liten paragraf-faschist slinker in och sabbar stämningen. Om antalet moderatorer verkligen behöver ökas så tycker jag att det borde få ta sin tid, för att säkerställa kvaliteten på folket. De borde även i fortsättningen vara en unik och utvald liten skara.

    Piis

    Kan inte annat än håll med!
    Har sagt det förut och säger det igen: det är medlemmarna som gör forumet – inte moderatorerna! Är medlemmarnas odlingar dåliga, ointressanta och oinspirerade så hjälper inte all världens moderatorer. Skulle alla bara hålla sig till reglerna så skulle vi ju inte behöva några moderatorer alls. Men som det nu är så kommer det nya medlemmar, som är rockis, som lär sig, blir bättre för att sedan dra vidare. Det är orsaken till att vi behöver moderatorer – att frosta de nya, tror jag?

  • fightkuk

    Member
    2008-02-14 at 07:04

    Jag är admin och moderator på två andra forum och kan ta på mig att hjälpa till här i Coffeshopen! PM’a me 8)

  • reaper

    Member
    2008-02-14 at 07:14

    Håller helt med! Bara en sån enkel sak som att tvinga fram bättre rubriker ur medlemmarna skulle resultera i bättre sök träffar = mindre förfrågningar om plutt frågor!

Page 2 of 2

Log in to reply.