Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Afghani Special, AK47X & Okänd. (BILDUPDATE: 2011-05-30)

  • kweed

    Member
    2011-05-05 at 12:27

  • charlie_sheen

    Member
    2011-05-05 at 13:26

    nu väntar vi med spänning på bildupdate :)

  • poppen

    Member
    2011-05-05 at 20:46

    Tack så mycket! :)

    Bilder kommer nog imorgon kväll förhoppningsvis :D

    Sitter och laddar upp bilder just nu (06-05-11)

  • poppen

    Member
    2011-05-06 at 17:31

    Här kommer en bild update.

    Den är nu på DAG 26

    Den börjar få dom kända bladen :D

    Den börjar ta sig sen jag fyllde på mer jord i krukan, har även satt ett par AK47X AF direkt i jord! Hoppas dom tar sig, ska för gro dom andra :)

    Lite nya bladpar där :)

    Lillen DAG 6

    Jag vill ha många kommentarer nu! :D

  • poppen

    Member
    2011-05-06 at 17:37

    @kweed wrote:

    Du räknar alltså dag 3 efter den har kommit upp antar jag?
    Har själv satt mina första frön i jord, blev 2st skunk 11 så jag väntar bara på att dom ska komma upp nu :)

    ps, fint bygge !

    Aa jag räknar från den dag den kom upp! :)

    Härligt, jag ska nog testa Skunk någongång i framtiden :P

  • ajamfilps

    Member
    2011-05-08 at 15:25

    Fantastiskt poppen! ser ju bra ut, Växer på finfint :)

  • happyt

    Member
    2011-05-08 at 15:33

    Du har inga funderingar på att måla väggarna vita/sätta upp mylar eller liknande så du inte förlorar lika mycket ljus?
    Trät suger ju endel av lampans ljus, så om du sätter upp något som reflekterar tillbaka ljuset mot plantorna så kan dom ju suga i sig mer = större plantor :)

    Ser snyggt ut annars! :D

  • poppen

    Member
    2011-05-08 at 17:16

    Tackar Tackar. Får skruva upp reflektorn på en vägg och sätta folie på en :P

  • kweed

    Member
    2011-05-08 at 17:16

  • personlig

    Member
    2011-05-08 at 19:27

    @Poppen wrote:

    Tackar Tackar. Får skruva upp reflektorn på en vägg och sätta folie på en :P

    Hej!
    Måste bara tipsa om att vit plast är mycket mer effektivare än aluminiumfolie!
    Jag körde med alufolie förra odlingen och bytte mot vitt i den nya. Mycket större skillnad än jag väntade mig! :) Om du vill använda alufolie ändå så är det bättre att ha den matta sidan utåt.

    Jag hittade en lista någonstans som rangordnade väggmaterialen ungefär som följande (Sämst först, bäst sist):
    6. Spegel
    5. Aluminiumfolie (blanka sidan)
    4. Aluminiumfolie (matta sidan)
    3. Vit färg (blank)
    2. Vit färg (matt)
    1. Mylar

    Alltså: Ju blankare desto sämre. förutom Mylar som visst är tillverkat på ett visst sätt och har en annorlunda yta jämfört med exempelvis folie eller spegelyta. För att undvika såkallade hotspots och maximera reflektionen.

    Synd att jag inte minns vart fan jag hittade denna jämförelse. Närminnet är bra men kort av någon anledning… ;)

    Lycka till och må väl!

  • poppen

    Member
    2011-05-09 at 09:28

    Tack så mycket kweed! :D Det är verkligen det enda jag brinner för just nu. :P

    Personlig – tack för tipsen, har inte en så bra inkomst tbh :P Men ska försöka fixa mylar :P

  • happyt

    Member
    2011-05-09 at 10:03

    Kolla på http://www.professionalgrow.se under kategorin “övrigt” där säljer han både Mylar och Vitplast för en mycket billig peng! :)

  • poppen

    Member
    2011-05-09 at 10:06

    @HappyT wrote:

    Kolla på http://www.professionalgrow.se under kategorin “övrigt” där säljer han både Mylar och Vitplast för en mycket billig peng! :)

    Tack för länk! Har handlar där förr och det har alltid gått bra så där lär jag köpa det :P

  • doctordoom

    Member
    2011-05-09 at 10:12

    Annars har flügger vit färg för växel pengar :) Har mysiga små rollers också!

  • chillare

    Member
    2011-05-09 at 18:36

    Tejpa jävla folie i min garderob o det prassla o jävlades sen läste jag att det vita som den är va effektivare då åkte skiten ut fortare än blixten,tjacka lite vitfärg o en pensel ;-)

    Ser förövrigt mycket bra ut.
    peace.

Page 3 of 4

Log in to reply.