• markus004

    Member
    2012-03-08 at 13:37

    @hazeGrow wrote:

    ja det var tur att du stoppade mig där, tack för det :D

    okej så jag bör alltså gå ner till 3dl igen för att typ varannan vecka “duscha” hon? :)

    har 11L kruka :)

    jag skulle säga, nej. 3dl är för lite.
    du märkte ju själv att hon mådde bättre av mer vatten. håll dig till det hon mår bra av, du får testa dig fram. (Tips är ju såklart bra, det är ju ett sätt att testa nya saker. tror dock inte han ovan menade att du skulle gå tillbaka till 3dl).

    när jag körde med 11L-krukor, så vattnade jag med ~2Liter vatten var 3-4dag, Ungefär. det kan ju skifta såklart. men det mådde mina bra av iaf :)

    Lycka till

  • hazegrow

    Member
    2012-03-08 at 13:43

    …..

  • kimzar

    Member
    2012-03-08 at 13:49

    fin settup du har där :) gillar det jag ser, hoppas det går bra för dig i framtiden, kör du nån näring för tillfället?? :)

  • hazegrow

    Member
    2012-03-08 at 14:17

    …..

  • Stickyicky

    Member
    2012-03-08 at 16:10

    det jag menade var oavsett hur mycket du vattnar med, så blir jorden efter någon vecka ganska torr och seg överlag. då brukar jag duscha plantan. rejält så den blir blöt rakt igenom. på såsätt blir jorden lite “fluffigare” och tar in vattnet enklare nästa gång du vattnar normalt :) men man ska ju inte göra detta för ofta då man flushar ur näringsämnena. men vad jag förstått det så är det rätt bra o göra det varannan vecka. kanske lite mer :)

    men som dom andra sa. en liter låter rätt bra o ha, själv kör jag på en 2liters till minna 4. bara för att de blir enkelt o mäta näringen

    PeaCe!

  • hazegrow

    Member
    2012-03-08 at 16:27

    …..

  • Stickyicky

    Member
    2012-03-08 at 17:17

    gamla salter försvinner också vad jag läst :)

    jag själv flushar bara med vatten. för att dagen eftre när dom torkat lite köra en liten vattning me näring igen.. de vror på lite. hur dom ser ut o sådär.. i ditt fal när den står i vegg så behöver du nog itne köra näring direkt efter. utan vänta tills de börjar bli torrt igen

    PeaCe!

  • Stickyicky

    Member
    2012-03-08 at 17:19

    spooky. dom 4 sista medelanden hade nummer 17 i tiden ;D

  • hazegrow

    Member
    2012-03-08 at 18:27

    …..

  • kimzar

    Member
    2012-03-08 at 19:09

    @hazeGrow wrote:

    kul att du gillar den :D det hoppas jag med, tack! önskar dig detsamma!

    ja ~två år gammal näring:

    BioBizz Bio Bloom och TopMax, planerade att köpa en BioBizz Bio Grow också men sket i det eftersom jag tänkta köra på en annan näring nästa gång :)

    istället för Grow använder jag mitt eget urin :P började med 1:20, kör med 1:15 just nu, har kört ungefär vart tredje vattning helt utan urin
    http://www.rollitup.org/organics/17800-using-urine-fertilizer.html

    Till nästa odling tänkte jag slänga mina gamla BioBizz och köra på Gold Label istället, kör på deras special mix jord också så det lär passa perfekt :)

    http://www.professionalgrow.se/sv/gold-label-soil-ab-1l

    vet inte om man ska köpa Ultra PK och MG också, får ta reda på om det är värt det först, men är ett bra tag kvar innan nästa odling ändå så har ett tag på mig att tänka :)

    ser jävligt bra ut endå, du har verkligen lyckats en så länge :) man ska ju inte ta vinsten i förväg ;) ska snart starta min inomhus odling sj så, sitter just nu bara kollar runt och letar info så man har så mycket med sig som möjligt, min settup är ju just nu en reflektor sen en 200w le lampa kanalfläck på 325 kvadrat m/h sen ett kolfilter på 325 den med sen ett Secret Jardin, Dark Street II 90 x 90 x 160 cm och lite så :) kommer nog bli bra, vet bara inte en vad jag ska ha för strain ^^

  • hazegrow

    Member
    2012-03-08 at 20:23

    …..

  • kimzar

    Member
    2012-03-08 at 20:49

    jag är mer för indica efter som det är ett mer neråt rus i det, gillar när man röker en jolle sen bara lutar sig tbx och drar igång en fet film ;) så det lutar åt det hållet iallafall :)

  • hazegrow

    Member
    2012-03-08 at 21:08

    …..

  • kimzar

    Member
    2012-03-08 at 21:27

    tack så mycket för det :D ska kolla runt lite och se vad jag hittar, kommer lägga upp en bilddagbok sen med när allt startar ;)

  • hazegrow

    Member
    2012-03-08 at 21:30

    …..

Page 7 of 8

Log in to reply.