• distorted

    Member
    2009-08-04 at 21:59

    Inga synliga trichomer ännu iaf.

    Jag har iaf köpt mig ett litet litet microskåp så jag kan kolla trichomerna

    denna köpte jag. http://rygegrej.dk/microscope-scope-p-3160.html
    60-100X zoom lens

  • nemmbemme

    Member
    2009-08-05 at 09:43

    rätt säker på att du får ut mer, med tanke på hur dom ser ut så bör dom blir enormt mkt större

  • nemmbemme

    Member
    2009-08-05 at 09:43

    rätt säker på att du får ut mer, med tanke på hur dom ser ut så bör dom blir enormt mkt större

  • jultomten

    Member
    2009-08-05 at 11:15

    Du kan vara lugn, skulle säga att du får ut minst en 10:a per planta. Troligen mer. De där budsen kommer att svälla väldigt mycket mer de sista veckorna.

  • guldtuppen

    Member
    2009-08-06 at 21:06

    Såg riktigt nice ut, har inte varit särskilt intresserad av odling förut så har inte fattat att det gick att göra sådär! Hur länge växer plantorna då man kör blom från ändå från början?

  • reaper

    Member
    2009-08-22 at 07:01

    Ser riktigt fin ut..
    Hur har det gått..??
    Tror dina värmeproblem ligger i att din fläkt du har inne i tältet är för kraftig för din rörfläkt som får jobba mot övertryck och värmen stannar kvar inne i tältet…
    Kör med en liten lågvarvad fläkt i tältet istället så ska du se att det blir betydligt svalare i ditt fina tält.
    Hoppas på flera bilder.
    Lycka till man.

  • monsterkiller

    Member
    2009-08-23 at 18:19

    Tjohoo!
    Dags för en uppdatering snart? ;)
    Hur har det gått för dej med rörfläkten?
    Funkar den bra tillsammans med filtret? :)
    Har du löst värmeproblemet?

  • distorted

    Member
    2009-08-23 at 20:07

    guldtuppen
    För det första så tack!
    -Om man kör 12/12 allså blom direkt så behöver plantorna ändå 3 vekor för att mogna innan innan dom kan börja producera blommor, dom blir alltså mindre om man körd 12/12 men dom formar sig fint man får likxom en enda stor maincola som slutresultat (om man är duktigt på att odla vilket jag inte är)
    -Så det är ett bra alternativ om man har dålgt med utymme.
    Har du bra med utrymme kan du lika gärna vegga plantorna 3 veckor eller mer.

    Ett framgångsrikt koncept tror jag vore att köra rullande sog med sticklingar från noga utvald mamma och efter rotat sticklarna så kör man 12/12. någon som har någon åsikt om det?

    Tack Kodman
    Du har nog rätt i det du säger, jag har ännu inte gjort nått åt mitt värme problem men borde göra som du säger köra med en lågvarvad fläkt eller byta till en kraftigare rörfläkt.

    Tjohoo monsterkiller!
    rörfläkten funkar ju med kolfiltret helt ok, den suger ut en del varm luft men tyvärr inte allt då jag har det för varmt fortfarande. ingen lukt känner jag dock, ingen annan har nämt nått eoch dom hör inte min setup heller. vilket är skitbra!!!
    Tillbaka till värmeproblemet, nej jag har inte löst det otroligt lat av mig kanske man kan säga. men snart flyttar jag min setup till ett svalare rum iaf. och det kommer ju bli svalare nu till hösten med.
    MEn ärmen tog kol på mina Bigbud och 1 ak48
    så R.I.P
    Dock slängde jag dom inte utan rökte upp dom. och ak48an var riktig fin men gav bara några gram. bigbuden behöver vi inte ens prata om.
    Men dom fick lite för lite kärlek ett tag :(

    Så jag har 4 plantor kvar. och det går väl inte så jättebra men det går ok.

    Ökade pk13/14 igår när jag vattnade.. hoppas dom tyckte om det.. och inte dog eller nått. ja det får jag se om en timme när lampan tänds :)

  • distorted

    Member
    2009-08-24 at 21:46

    .,.olj

  • grabben

    Member
    2009-08-25 at 11:04

    härligt o se :) hur långt har damerna kvar ?

  • distorted

    Member
    2009-08-25 at 23:00

    Grönt är skönt, gult är fult.

  • distorted

    Member
    2009-08-26 at 21:44

    ilkli

  • reaper

    Member
    2009-08-27 at 09:14

    @distorted wrote:

    Äntligen lite buds!

    Och så:

    Börjar se vackert ut man.. ;)
    Ska snart köra en bildserie på lite fina KLET “The radioacltive stain” (Orginal frön jag fick från DADDY för 4 år sen) Jack herer och NL när jag blommat klart dom jag har nu..
    Lycka till man..

  • buddah

    Member
    2009-08-28 at 08:50

    Vackert, ser wonterbar ut! :)

    KLET? Najs!

  • grabben

    Member
    2009-08-28 at 11:16

    hur va nypet då ? 😉

Page 7 of 8

Log in to reply.