• distorted

    Member
    2009-04-30 at 17:05

  • frodope

    Member
    2009-05-01 at 21:55

    Fyfan va niice det där kommer bli dude ;) Ska köra BigBud efter mina mini swestar.. Du kommer säkert att få mycket vid skörd ;)

  • distorted

    Member
    2009-05-03 at 12:03

    Tack,idag visade dock 2 tecken på näringbränna. 1 av dom grava tecken :/
    jag FLUSHAR!!

  • distorted

    Member
    2009-05-10 at 15:45

    rök en spliff med dina vänner o ha det gutt

  • klirr

    Member
    2009-05-10 at 21:58

    Alltid synd när plantor ger upp, hoppas resterande överlever, så man får kolla hur big bud ser ut, såvida du har tänkt posta fler bilder…- har alltid velat provodla denna sort, men det har liksom inte blivit av

    Gick in och kollade på seedboutique för ett par dar sen, och satt och jämförde mellan Nirvanas Big Bud och Sensi Seeds variant av densamme.
    Priset på Sensis variant är ju mycket högre, typ 70 euro dyrare, man undrar ju varför…- den naturliga frågeställningen infinner sig ju då; är BigBuden från Sensi mycket bättre än Nirvanas?
    Har du provat bägge sorterna, eller har du hört eller sett nån tråd på swecan som jämfört de två?
    Såg att rixkrim postat bilder här ovan, på Nirvanas BigBud-strain, och talar ganska varmt om den, de ser ju också ganska mumsiga ut på bilderna 8)
    Jag kommer troligen att beställa Big Bud, frågan är bara vilken av dem.
    hälsn klirr

  • reaper

    Member
    2009-05-11 at 06:49

    Polaren, vars odling jag följer just nu började en vecka efter dig och hans plantor är minst 2 gånger större =/. Han kör WW och har precis satt i blom. Såg lite torrt ut när du fotade rötterna. Kör utan näring alls nu i början och lägg i en tiondel urin vid varannan eller var tredje vatten så tror jag de kommer växa på sig.

  • distorted

    Member
    2009-05-11 at 19:58

    @klirr wrote:

    Alltid synd när plantor ger upp, hoppas resterande överlever, så man får kolla hur big bud ser ut, såvida du har tänkt posta fler bilder…- har alltid velat provodla denna sort, men det har liksom inte blivit av

    Gick in och kollade på seedboutique för ett par dar sen, och satt och jämförde mellan Nirvanas Big Bud och Sensi Seeds variant av densamme.
    Priset på Sensis variant är ju mycket högre, typ 70 euro dyrare, man undrar ju varför…- den naturliga frågeställningen infinner sig ju då; är BigBuden från Sensi mycket bättre än Nirvanas?
    Har du provat bägge sorterna, eller har du hört eller sett nån tråd på swecan som jämfört de två?
    Såg att rixkrim postat bilder här ovan, på Nirvanas BigBud-strain, och talar ganska varmt om den, de ser ju också ganska mumsiga ut på bilderna 8)
    Jag kommer troligen att beställa Big Bud, frågan är bara vilken av dem.
    hälsn klirr

    Alltid kul med fint besök i sin tråd. så kul att se dig här :D
    Jag e ju ingen duktig odlare utan valde bigbud för jag ville ha en enkel strain att odla. Jag gillar nirvanas fröshop för att dom e billiga och eftersom jag köpt där innan vet jag att dom e pålitliga.
    Men sen vet jag inte hur bra deras fröbank egentligen är jämfört med andra fröbanker. Kanske sensi’s frön e dyrare just för att det är bättre kvalite´, vad vet jag. (inte mycket ;) )
    Inatt sätter jag mina resterande i blom och jag hoppas få ut nått litet i slutändan, jag blir glad för precis vilken mängd det än skulle bli.

    grow more :hemp:

    Almalek skrev:
    Polaren, vars odling jag följer just nu började en vecka efter dig och hans plantor är minst 2 gånger större =/. Han kör WW och har precis satt i blom. Såg lite torrt ut när du fotade rötterna. Kör utan näring alls nu i början och lägg i en tiondel urin vid varannan eller var tredje vatten så tror jag de kommer växa på sig.

    Dina polare har nog haft mycket bättre förutsättningar för en bra odling jämfört med mig.
    Min jord jag använde var över ett år gammal,jag e övertygad om att det inte var bra. jag använder heller ingen perlit eller vermeculit, vilket jag borde men fann inget att köpa i norge, läste nu på norsk cannabisforum att på plantasjen har dom börjat sälja perlit nu. så till nästa odling blir det perlit.
    Din polare har säkert bättre lampor?
    Urin kan jag inte använda då jag käkar lyckopiller, så det är nog inget bra. så vanlig grön näring på flaska får duga.
    jag har ingen kanalfläkt, för det har jag inte råd med än, så därför är det ingen bra luftcirkulation (ny luft). Men jag odlar vidare än då och är inte så ledsen över att mina e så små efter så lång tid. det blir bättre efter vart ju mer man uppgraderar sin setup.
    Vad jag behöver nu är kanalfläkt + kolfilter, sen är setupen så gott som klar.
    Dock kommer jag ju satsa på bättre näringar i framtiden :)
    Ja just det, du sa du tyckte att det såg riktigt torrt ut när jag fotograferade rötterna. Då kan jag säga så här att det var planerat.
    Pröva fotografera när jorden e blött så fattar du varför jag ville ha jorden torr, + att det gjorde ju att det var enklare att plantera om!

  • reaper

    Member
    2009-05-12 at 06:41

    Då hänger jag med =). Han kör Blomjord, 400w, CO fläkt och urin, kan kanske posta upp en bild om han går med på att skicka idag.

    Bara att köra på och hoppas på en bitch bland dem!

  • distorted

    Member
    2009-05-12 at 13:59

    @Almalek wrote:

    Bara att köra på och hoppas på en bitch bland dem!

    Precis! ;)

  • distorted

    Member
    2009-05-12 at 21:19

    Nu satte jag i en 100mm cpu fläkt lite provosorisk i min ljuddämpande rörslang som jag köpte på H&N
    http://www.head-nature.com/03888?id=yT8HZKtU&mv_pc=55

    Då slangen e rund, och cpu-fläkten är 4-kantig, måste jag täta runt fläkten senare. EDIT, nä jag behöver inte täta. jag tänkte fel. kopplar man kolfilter i andra änden så är det lugnt… :)
    men kanske jag köper en rörfläkt ist.
    http://www.head-nature.com/03919?id=yT8HZKtU&mv_pc=459

    Så nu har jag äntligen aktiv utsug och passivt insug. Och fläkten hörs ej! -Utan slangen låter den som fan.
    Så jag e nöjd, bra flås är det också i cpufläkten, så jag kanske bara behöver köpa kolfilter nu, sen e setupen klar. :)

  • klirr

    Member
    2009-05-13 at 12:18

    Kan rekommendera en rörfläkt tillsammans med den där “tysta” slangen.
    Har hjälpt en annan i församlingen jag känner, att installera just en sådan här rörfläkt från ClasOlson för 298 kr; http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=223140

    fast i en vanlig 105mm odämpad PVC-ventilationsslang, – 199 kr också från ClasOlson; http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=55303076

    Det försvann överraskande mycket ljud, bara genom att sätta in rörfläkten en bit in i slangen och linda utsidan på slangen med 45mm Rockwool runt om, och ytterligare ett par dm framför och bakom rörfläkten.
    Som pricken över i-et så sattes en tillklippt lagom porös skumgummiskiva framför insugshålet i slangen i odlingsrummet, för att ta bort lite ljud från själva slangöppningen, för där inifrån hör man ju fläkten tydligt…men den lätta skumgummiskivan måste vara ganska gles å porös för kunna suga igenom så mycket luft som möjligt, så inte fläktmotorn blir för varm…- kolla alltid hur mycket luft som verkligen kommer ut i slutänden av slangen, för att vara på den säkra sidan.
    Om det ändå skulle verka för tätt, så vicka lite på skivan som ett spjäll, för å få lite mer öppning…skivan kan också användas mot kallras, när fläkten är avslagen,- håller inte 100% tätt, men förhindrar värsta kalluften att ramla ner på golvet.
    Ett bra resultat för totalt 497 kr, för allas kännedom…. 😉
    hälsn klirr

  • distorted

    Member
    2009-05-13 at 17:26

    Tack för bra tips. den där rörfläkten kommer jag nog satsa på. funkar det att koppla på en “Activated Carbon Filter 100mm – 160m³/h” http://www.head-nature.com/03890?id=SYi3eG66&mv_pc=183 tror du/ni?
    Fläktens flöde är ju bara 93 m³/h, men det borde väl fungera? bara inte helt optimalt.

  • ice_cold

    Member
    2009-05-13 at 20:52

    sweeet!! ser riktigt bra ut :D (plantorna

  • distorted

    Member
    2009-05-14 at 02:47

    Tack Ice_cold. :)

  • reaper

    Member
    2009-05-14 at 07:16

    Nu börjar det ta sig! =)

Page 3 of 8

Log in to reply.