Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Varför så Rastainspirerade? Reply To: Varför så Rastainspirerade?

  • _linkan_

    Member
    2008-11-15 at 04:03

    jag kan inte förstå hur vi har byggt vårt samhälle. faktum är att visst vi har finanss kris osv…. men va fan betyder det? företagen gör “MINDRE” vinst än vanligt. ska det drabba oss vanliga svensson? som inte alls har nått att göra me aktiemarknaden?
    det folk inte verkar förstå är att om nån tjänar pengar så är det nån annan som förlorar,
    det ekonomiska systemet vi har kommer aldrig skapa rättvisa. utan bara öka klyftorna. “har man mkt pengar är d lätt o invenstera o tjäna mer.

    sen kommer man ju till den frågan va ska vi göra åt detta då?
    kommunsim är ju svårt o genomföra. jag förstår själv har man pluggat i 7år o får samma lön som en städare, inte så kul.

    o andra sidan vem tror du har jävligaste jobbet?

    hela vår ekonomi är skapad för dom rika som har tillgångar men det har vart så här sen urminnes tider, o ingen som klagar.

    den tanken att alla barn har samma förutsättningar i livet är en bra tanke men tyvärr så fungerar d inte så. det gäller o va född i en rik familj då har du alla förutsätningar, om inte iaf är det lättare att komma nånstans.

    jag har tagit hand om min stackars mor som är kronisk sjuk sen flera år tillbaka, utan att överdriva kan jag säga att jag har vart än hjälpande ängel för henne. men sånt räknas inte.
    ingen av mina kompisar hade liknande situation, ingen förstår hur det är.

    man ska vara uppväxt i en rik välutbildad familj då har du dom största chanserna att leva ett långt liv. det är helt sjukt.,

    mina flesta vänner har vart uppväxta i “bra familjer” även fast det gått sämre i skolan för dom osv. så blir dom ändå nått, hade inte jag en utbildning skulle jag städa på t-centralen.

    det här med jämställdhet handlar inte alls om kvinnor vs män.
    utom om levnadsstandard och resurs fördelning.

    jag menar hur fan kan 1% av befolkningen på jorden äga 99% av alla jorden resurser (dvs pengar indirekt)

    kanske har gått lite OT men va tvungen att skriva av mig lite efter o ha läst denna tråden.

    Må bra kamrater. jag älskar er alla.