Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen OT: Rättegång snart… utan advokat Reply To: OT: Rättegång snart… utan advokat

  • upinsmoke

    Member
    2006-08-10 at 15:50

    @SpliffQueen wrote:

    Kommer nu åtalas för riga narkotikabrott samt brott mot knivlagen.
    Tingsrätten har bedömt att jag inte behöver någon offentlig försvarare.

    Jag är livrädd för rättegången, har socialfobi… Någon som kan säga något lugnande till mej? Varför ska jag stå utan advokat? Vad kan de ställa för frågor? Ska jag berätta att jag använt CB som självmedicinering av depression och ångest? Vet inte hur jag ska försvara mej… Kommer vara helt ensam.

    Låter som du är dömd på förhand. De kommer fråga om du erkänner brott. Ta en ordentlig funderare på att kontakta en advokat på egen hand. Tänk på, du har mycket större chans att få ett bra försvar med en advokat som kan föra din talan. Jag skulle gissa på att det är den främsta anledningen till varför du nekats advokat.

    Och till er som går på bögfestivaler och liknande, gör som ni vill men blanda inte in Swecan i det där påhittet. Det där har ingenting med vare sig Swecan eller cannabis att göra. Personligen finner jag det fantastiskt att ni finner det viktigare än att svara på SpliffQueens inlägg, där hon ber om råd och hjälp – inte om att få höra om regnbågsfärgade jävla marijuanablad.