Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Bättre närings mix kommer man få leta hårt och länge efter! Reply To: Bättre närings mix kommer man få leta hårt och länge efter!

  • doktor_knark

    Member
    2012-03-18 at 18:22

    Därför att de som innehåller näring är mer riskabla att blanda till skillnad från enzymer som är mindre riskabla att blanda. Jag fick problen av Hesi Root komplex för det innehåller järn och jag kombinerade det med en näring som tydligen hade mycket järn redan, det ledde till lock out av mangan och hela skörden höll på att gå åt helvete till jag fattade att det var tillsatsen som skapade problemen.

    Har sett exempel på folk som tagit en blom näring och en pk13/14, då är det lätt att man överdoserar för de som kallas blom redan har med extra fosfor och kalium. När det gäller den grundläggande näringen för vegg och blom, så är det säkrast att hålla sig till tillverkarens märke som funkar ihop eller vilken veggnäring som helst med vilket blom-TILLSKOTT som helst. Tillsatserna däremot är mer safe att leka med, men var observant på sånt som hände mig om de innehåller nått näringsämne.

    Sen forskningen visar att så länge växterna har tillräckligt med näring växer de med maximal hastighet, det finns lite att vinna på att mixtra med huvudnäringen.