Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken cef’s första garderob! 600W MH&HPS Reply To: cef’s första garderob! 600W MH&HPS

  • reaper

    Member
    2008-10-26 at 14:54

    @FrankTheBunny wrote:

    Riktigt imponerad av din odling! Vi började ungefär samtidigt, men det går ju inte att jämföra även om mina har tagit ordentlig fart nu. Jag börjar få liknande problem med mina 8 plantor på 0,25 m^2.

    En lösning jag funderar på är att fästa en halvmeter slang på kannan för att förlänga. Sen kan man enklare sticka in slangen mellan grenarna och bladen. Borde ju funka så länge som man i alla fall kan se vad man siktar på :)

    Tackar för det tipset, skall helt klart skaffa en liten slang att fästa på vattenkannan. Borde verkligen underlätta.

    Följt din odling sedan starten och den verkar fungera bra. Misstänker att det verkligen är en sjuhelsickes skillnad på 600W MH + HPS mot 230W LE. I början kändes det verkligen inte som om jag gjort någon vettig investering med tanke på att folk med LE hade bättre tillväxt än mig, men nu när blomningen är igång och man ser hur de växer centimetervis dag för dag blir jag mer och mer nöjd med att ha köpt ett 600W-system direkt.

    Sen återstår frågan om hur stor skörden blir… Just nu så har två av plantorna 10st toppar, en har 5 och den sista har 4. Hoppas på att kunna nå 200 torkade gubbar! Det skall tamejtusan inte vara omöjligt med tanke på att det är 6 veckor blom kvar!