Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken prkls odlingsdagbok [10/5 600w HPS & Gerilla]

  • prkls odlingsdagbok [10/5 600w HPS & Gerilla]

    Posted by prkl on 2010-06-04 at 10:53

    Hejsan!
    I år kör jag Thyphoon efter ett misslyckat försök med NL inomhus i början av året och en hermis utomhus förra sommaren hoppas jag på bättre lycka och att jag ska ha lärt mig något från sist. Jag kör just nu 4 stycken under 600w HPS med cooltube i en stor garderob, 6 st på en vacker kulle i lövskog och ett gäng i barrskog. Jag ämnar uppdatera alla odlingar här och uppskattar hjärtligt all hjälp och tillrättavisningar som erbjuds.

    Growroom 10/5:
    Kan säga att vi har kämpat med luftfuktigheten och temperaturen en hel del men med segelmetoden har det börjat närma sig ett dugligt resultat. Har en stor cirkulationsfläkt inne i rummet, en datorfläkt som blåser ut och en annan som blåser in(tyvärr stående på varandra).
    Använder Hasselfors jord, PH:t i jorden ligger på 5.8 efter någon veckas vattning med kranvatten på 6.8-7.9(labilt tusan i området). Avrinn från krukan ligger stadigt på 6.6, är detta för högt? Kommer sänka PH:t med vinäger nu när jag väl fått tag i en digital mätare. Är detta att rekommendera? Har inte använt någon näring alls än men tänkte börja tillsätta lite urin+rhizotronic nu. När det är dags för blom har jag Canna Terra Flores.

    Growroom 23/5-10
    Allt ser lovande ut fast det blir lätt uttorkat mellan vattningarna i garderoben på c.a 3 kvadrat. Glömde läsa av luftfuktighet innan jag vattnade och satte dit nytt segel men ska göra det till nästa gång. Brukar ligga på c.a 33*c och 28% luftfuktighet om jag minns rätt.

    Utomhus barrskog 23/5
    Hittade en plats med unga ormbunkar och nässlor mitt ute på kalhygget som jag bestämde mig för att gräva en 50 cm djup grop och planterade ner 8 småttlingar i. Runt området drog jag naturfärgad ståltråd för att hålla en och annan snigel borta. Nedgrävd öl 1 meter från platsen. Rå’odör för att hålla alla hjortdjur borta(kryllar av dem här nere).
    Myrstack bredvid platsen ska hjälpa mot insekter har jag hört och en bäck med mysigt vatten för att underlätta vattning vid torka.

    Följer bilder på lövskogsplantering samt update av HPS-odling i dagarna. Förhoppningsvis blir även bilderna tydligare då =)

    Tips/åsikter/tillrättavisningar och allmäna utskällningar välkomnas! Peace!

    EDIT: bilderna var knas, fixas snarast.

    replied 13 years, 11 months ago 2 Members · 2 Replies
  • 2 Replies
  • billball420

    Member
    2010-06-04 at 11:17

    Det blir nog bra, men innan du får någon bättre feedback är det önskvärt att du minskar storleken på bilderna. Vilket bildediteringsprogram, som helst duger.

    bill

  • herbie

    Member
    2010-06-04 at 12:35

    Ja, det där gick ju inte att kolla på.. :?

Log in to reply.