Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Så gör du Cannabis Te :) Bildförklaring

  • Så gör du Cannabis Te :) Bildförklaring

    Posted by reaper on 2004-09-11 at 15:54

    Att inta Cannabis oralt brukar ju ge en maxad effekt, men trodde aldrig att det skulle funka så bra som det gjorde! 😮
    Tänkte slänga upp några bilder av mitt lilla experiment som av allt att dömma har varit en av mina bästa upplevelser på ett bra tag.

    För att koka te med Cannabis krävs det ju en del enkla ingredienser.
    1 L Mjölk, helst det mest fettrika
    1-2 klickar Smör/Margarin
    Minst 20g Blad. Ganska logiskt men för bättre resultat krävs även några buds.
    Vanligt Te, eller som jag använde, Jordgubbs pullver :P
    1 Kastrull
    Nånting o värma det på :) ➡ ➡ ➡

    1. Värm mjölken så den står o “halv puttrar”.
    Tillsätt 1-2 klickar smör alternativt Margarin.

    2. Själv använde jag mig av Nesquick jordgubbs pulver för att få lite smak på det hela.

    3.

    4. Tillsätt det gröna… ➡

    5. Rör om i det puttrande röran i ca 15 min

    6. Låter bilderna tala för sig själv… ➡

    7.

    8.

    9. Dagens ord! Men vi gör ju te… 😈 ➡

    10. Slutresultat :D

    Sammanfattning.
    Hade som sagt inte några större förväntningar på det här mini projektet men atan så bra det blev…

    Effekten…
    Vad säger man…
    1 Timman kände jag bara en mätt mage…
    2 Timman så kom det där lätta bäng känslan, kan i mitt tycke förklaras med den andra jointen efter jobbet… Tror o hoppas det flesta vet hur det känns… 😆
    3 Timman så satt jag på soffan lyssnandes på musik ända tills småtimmarna, som på den gamla goda tiden när man rökte sina första spliff… Det var den känslan jag strävat efter ett bra tag och det var den känsla som får mig verkligen att aldrig mer slänga några löv eller skrap i framtiden :D

    Slutord
    Starkt rekommenderat!!! Även om du har lite löv så har du inget att förlora.

    replied 19 years, 7 months ago 4 Members · 10 Replies
  • 10 Replies
  • reaper

    Member
    2004-09-11 at 15:58

    Kryssa ur “avaktivera” rutorna så ska du se att det ser snyggare ut.

    Nu ska jag titta på dina fina bilder och drömma mig bort… 😉

    EDIT: Det där påminner mer om spenatsoppa… du har helt enkelt gjort cannabissoppa :D

  • megathron

    Member
    2004-09-11 at 22:40

    😯 😯 😯
    Smaskigt värre!! Det ska testas omgående.

  • draken

    Member
    2004-09-11 at 22:49

    ..najs :D Men hur länge stog det å puttrade?

  • reaper

    Member
    2004-09-12 at 01:26

    Lät det “puttra” i ca 15 min samtidigt som jag rörde om… Försökte dock hålla det ifrån att koka 8)

  • reaper

    Member
    2004-09-12 at 07:55

    Har gjort Bhang, Thé och liknande grejor ett hundratal gånger men det är kul att någon tog sig tid att visa det. Du nämde inget av effekterna dock. Det är ju sagt att att förtära cannabis ger en 3-5 gånger starkare upplevelse och som Bhang är cannabisen även använd som hallucinogen på grund av blandningen med annat.

    Nice

  • reaper

    Member
    2004-09-12 at 11:04

    För att inte tala om smaken. Jag antar att det inte var lika gott som det ser ut?

  • reaper

    Member
    2004-09-12 at 11:53

    Mja, nackdelen låg väll lite i smaken. Men lite kakor o chips 💡 fixar det mesta :D

  • johnnyrucker

    Member
    2004-09-12 at 12:17

    Phreakish:
    Vad är Bhang :?:
    /Johnny the rucker

  • reaper

    Member
    2004-09-12 at 14:03
  • reaper

    Member
    2004-09-12 at 15:39

    Phreakish visst är det underbart med te :)
    Jag skrev några rader om effekten o dess väg dit :)

Log in to reply.