Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Frågelådan pipa med aktivtkolfilter?

  • pipa med aktivtkolfilter?

    Posted by maija on 2009-11-25 at 22:33

    Tjo! när jag röker mina goda plantor så föredrar jag pipa eller joint. jag får av någon konstig anledning alltid bäst/starkast rus av att röka en joint.
    är inte detta lite konstigt med tanke på att en pipa borde vara mer sparsam?
    jag röker alltid samma mägd, ca 0.2g gräs pär meck, kanske att det blir lite mindre “fyllnadsmaterial” i pipan, i mitt fall knaster, men det ska väl inte påverka? kan det bero på att pipan är tyskköpt och har ett aktivt kolfilter? har testat att ta bort det men då får jag bara aska i munnen och det är ingen hit.

    replied 14 years, 5 months ago 1 Member · 1 Reply
  • 1 Reply
  • z0rdim

    Member
    2009-11-28 at 11:46

    Upplever också att jag får bättre effekt från en joint än pipa (har dock ingen med aktivt kolfilter). Däremot så har jag lättare att hålla röken inne med joint.

    Min teori är att jag har för taskiga lungor för att hålla den mer koncentrerade röken från en pipa inne lika länge som från joint. Med joint blir det ju många flera små doser som är lättare att hålla nere. Dvs mer går ut i blodet från samma mängd cannabis.

Log in to reply.