Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Fråga om traveling thai från Nirvana Reply To: Fråga om traveling thai från Nirvana

  • reaper

    Member
    2008-07-29 at 18:18

    T ex Zamal har en blomtid på 20 veckor och det rekommenderas att man kör 10/14 de sista veckorna för att få den att blomma klart.. I vinter ska jag prova en korsning mellan Zamal och Nevilles Haze med förkortad blomning till ~16 veckor, kommer sätta i blom redan i veggkammaren samtidigt som jag sätter en 7 veckorsblombatch i blomkammaren, på så sätt kommer blomkammaren “bara” bli ockuperad i ca 9 veckor.. om allt går enligt planerna.. En annan intressant sak med Zamal är att det enligt vad jag hittat på nätet är att den hela tiden förgrenar sig och ger en massa små buds(i hybriden jag ska odla är det lite vanligare buds, iaf enligt odlingsdagböcker jag sett på andra forum)..

    Vad jag vill ha sagt; det finns väldigt långsamt blommande strains som dessutom ger små buds och mycket förgreningar, hoppas det gör att dina 11 veckor känns som att det inte behöver vara nåt fel, fortsätt att vårda och älska din planta så blir du säkert rikligt belönad..