Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Vad har DU gjort? Reply To: Vad har DU gjort?

  • doctordoom

    Member
    2011-07-17 at 07:01

    Drar en ctrl-c/ctrl-v här på min gamla post i den andra tråden:
    Jag självklart för mig själv och ingen annan, men vad jag gör är att sprida ett positivt/korrekt/sant budskap till en person i taget.

    Har säkert (genom en sansad dialog) fått 4-5pers att testa cannabis (med mig) under lugna/mysiga omständigheter, deras första spliff någonsin! Samtliga har kommit tillbaka och velat ta en till

    Det är så här jag tänker bidra, att sprida budskapet till en person som i sin tur delar med sig till en till osv osv. Till slut har vi en arme med fredliga, logiskt tänkande människor som vill ha en förändring. Kanske inte det effektivaste men det finns inget bättre än att sprida glädje

    När jag säger 4-5pers är det dom jag vet inte rökt innan men haft en “neutral” inställning. Alltså dom tror inte det är “djävulens verk som får folk att bruka våld mot vita kvinnor” eller “weed är det bästa i hela världen”, dom har haft inställningen “jag vet för lite för att bilda mig en korrekt uppfattning, jag vet att mycket är lögner men något måste ju vara fel… eller?”. Tog mig tid att sitta ner, låta dom ställa sina frågor, rulla en spliff, förklara vad det är och sen dela den med personen. Väldigt rolig upplevelse faktiskt

    Lycka till alla andra glädjespridare där ute!

    Ps: Jag valde självklart folk som är lite intresserade, ingen var övertalad eller lurad till att testa. Det handlar om nyfikenhet som möts med fakta istället för propaganda! :D