Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Huskurer mot förkylning?

  • Huskurer mot förkylning?

    Posted by divine on 2006-06-03 at 18:10

    Har för första gången på många många år åkt på en förkylning, och inte vilken förkylning som helst utan en riktig dunderförkylning!

    Igår kväll var mina näsborrar så täppta att jag jag nästan fick andnöd, jag bad till högre makter om att få kunna andas igen, snarast. Så i morse när jag vaknade kände jag direkt att nästäppan hade släppt, lite, men hann inte mer än hoppa upp ur sängen innan jag märkte att idag…idag var det lungornas tur. Misstänker även att jag har feber då det kändes som ansiktet kokade inatt.

    Aptiten är noll och citronvattnet jag nyss drack kom upp illare än kvickt! Har varit sängliggande idag men tänkte nu att jag åtminstone kanske kan få i mig nån frukt eller två, följdaktligen kommer jag samla kraft och nu gå till affären…men jag vill ha tips på huskurer!
    Har inte druckit kaffe idag, tänkte det får bli té istället vad det lider.

    Har också hört om varm mjölk med vitlök, men där tror jag nog att gränsen går för vad jag stoppar i mig :)

    [/självömkan]

    replied 17 years, 10 months ago 6 Members · 8 Replies
  • 8 Replies
  • pinkhaze

    Member
    2006-06-03 at 18:40

    En klassiker som jag inte klarar av är att koka upp vatten dra en handduk över huvudet o andas in.. sov med huvudet högt .. vad finns det mer..

    ah jo familjeklassikern: Gurgla med salt! (i vatten då – ljummet eller varmt)
    mjölk är slembildande te är slemlösande (sålänge du inte har socker, mjölk eller honung i.. men honung är nog bra ändå.. ) rostat bröd med ingenting o lite yoghurt är snällt för magen..

    krya på dig – när man är sjuk vill man inget annat än att bli frisk.

    -ph

  • divine

    Member
    2006-06-03 at 19:04

    Ah tack för tipsen PinkHaze! Inhandlade diverse frukter, yoghurt samt mineralvatten med päronsmak (för att det trots allt är lördag 😆 ).

    @PinkHaze wrote:

    krya på dig – när man är sjuk vill man inget annat än att bli frisk.

    Tack! Nej usch vad man kan känna sig eländig, går runt i lägenheten planlöst och småstönar lite allmänt iförd mjukisdress hehe

  • mr_fisk

    Member
    2006-06-03 at 20:48

    låter tris dedära! slå på en tjutare o kryp ner under täcket o se nån film. 8)

  • reaper

    Member
    2006-06-03 at 21:05

    Låter inte kul :( . Hoppas det känns bättre imorn!

  • travis_bickle

    Member
    2006-06-04 at 23:04

    En kork äppelcidervinäger i ett glas kallt vatten kan hjälpa.

    Ett järn är heller aldrig fel.

  • reaper

    Member
    2006-06-05 at 23:42

    ljummen whiskey har jag hört :crazyeyes:

  • spoony82

    Member
    2006-06-07 at 07:57

    en grym en e ,, ta en klyfta vitlök hacka den i småbitar,, ta en hel citron o pressa ut saften i ett glass,, tillsätt vitlöken håll för näsan o drick.. starkt äckligt men funkar grymt nice..

    vitaminbomb heter skapelsen.. *leer*

    nee men ärligt den funkar skit bra,, särskilt i början av förkylningen…

  • reaper

    Member
    2006-06-07 at 13:09

    Jag hade lite känningar häromdagen i halsen och ville verkligen inte få det. Därför tog jag en sked honung och ett glas whiskey – jag blev inte sjuk.

Log in to reply.