• anna lindh

    Posted by reaper on 2004-01-15 at 11:10

    Kan dom ta någon som helst hänsyn till Anna Lindh´s barn!!!
    Dom går juförfan igenom hela rättegången både på tv och på radio.
    Och så skär dom ner på psykvården…hennes barn som kan behöva det som mest.
    Vafan säger man….

    replied 20 years, 3 months ago 7 Members · 35 Replies
  • 35 Replies
  • reaper

    Member
    2004-01-15 at 13:47

    @tabasco wrote:

    Kan dom ta någon som helst hänsyn till Anna Lindh´s barn!!!
    Dom går juförfan igenom hela rättegången både på tv och på radio.
    Och så skär dom ner på psykvården…hennes barn som kan behöva det som mest.
    Vafan säger man….

    Tar hellre hänsyn till 5 åringens föräldrar istället för en jävla rutten politiker…
    Hatar dom…

  • reaper

    Member
    2004-01-15 at 14:35

    Tycker iallafall väldigt synd om anna´s barn….tänk dig själv att bli av med ens mamma bara sådär brutalt…skit i om hon e politeker , själv så hatar jag självklart dom där politiker…HATAR!!

  • gin

    Member
    2004-01-15 at 14:38

    Starka ord.

  • reaper

    Member
    2004-01-15 at 14:40

    starka ord från en stark man….

  • radix

    Member
    2004-01-15 at 15:03

    Annah var nog en av de bättre politikerna.. även om hon började liera sig med höger- och näringslivstoppar mot slutet.

    Hennes barn är vuxna åtminstone, och ekonomiskt extremt välbeställda.

  • reaper

    Member
    2004-01-15 at 16:59

    Hmm
    Anna Lindhs barn är 9 och 13 år gamla.

  • reaper

    Member
    2004-01-15 at 17:13

    Barnen och mannen är i Afrika nu har jag hört mig.

  • reaper

    Member
    2004-01-15 at 19:43

    Anna dödades av en jugge förmodligen för att hon gav sitt stöd åt de USA-ledda bombningarna av Jugoslavien. Detta faktum nämns knappt i Sverige, men i stora delar av Balkan skålar folk i hans namn.
    Gillar inte politiker det minsta och har svårt att tycka mer synd om hennes barn än alla de barn som blev av med sina närmaste på grund av amerikanska bomber. Ställer hon sig på USA:s sida på socialdemokraternas välkända rövslickande vis, på andras bekostnad, så får hon väl acceptera lekens villkor. Alla är inte förtjusta i USA och deras bomber.

  • reaper

    Member
    2004-01-15 at 20:11

    MoJo–helt rätt
    Men att få bli påmind av media heeeela tiden av att ens morsa blivit knivhuggen kallar jag trakaseri och hänsynslöst

  • radix

    Member
    2004-01-15 at 20:14

    @Figurehead wrote:

    Hmm
    Anna Lindhs barn är 9 och 13 år gamla.

    Oj, jag hade hört annat. My mistake. :(

    Mojo: Allt är politik idag. Hade bara lite vettigare människor valt att organisera sig politiskt hade vår lilla värld sett helt annorlunda ut.

    (Om jag lyckas ta mig in i kommunfullmäktige om några år, kommer du att ogilla mig då?)

  • reaper

    Member
    2004-01-15 at 21:08

    Radix:

    Jag förstår helt och hållet vad du menar och jag har extremt bestämda politiska åsikter. Det vore ju ytterst positivt om fler vettiga människor kunde engagera sig i saker och ting, men eftersom politikerkarriären i detta samhälle medför orimliga privilegier är det uppenbart att väldigt få människor söker sig till politiken för annat än just de här privilegierna.
    Det tycker jag är fel. Politiker ska representera folket och i bästa fall även utgöra symboler för den vanliga människan och hennes uppsättning ekonomiska, moraliska och ideologiska ramar. När Anna Lindh tjänar 10-20 gånger mer än genomsnittsknegaren och handlar på NK så uppfyller hon inte riktigt min bild av en bra politiker. Det var det enda jag menade..

    P.S. Hur skulle jag inte gilla dig radix 😉 :D

  • reaper

    Member
    2004-01-15 at 22:53

    @MoJo wrote:

    Anna dödades av en jugge förmodligen för att hon gav sitt stöd åt de USA-ledda bombningarna av Jugoslavien. Detta faktum nämns knappt i Sverige, men i stora delar av Balkan skålar folk i hans namn.
    Gillar inte politiker det minsta och har svårt att tycka mer synd om hennes barn än alla de barn som blev av med sina närmaste på grund av amerikanska bomber. Ställer hon sig på USA:s sida på socialdemokraternas välkända rövslickande vis, på andras bekostnad, så får hon väl acceptera lekens villkor. Alla är inte förtjusta i USA och deras bomber.

    Kunde då inte sagt det bättre själv kan jag lova :)
    Håller med dig till 100%

  • trestor

    Member
    2004-01-16 at 01:42

    Öh? Vilka privilegier får man som politiker menar du?

  • reaper

    Member
    2004-01-16 at 03:07

    politiker har rätt så mycket makt att ändra på saker och ting som kan verka som trakaserrier och onödiga lagar.. men om ni istället röstar på ett visst parti nästa gång så kanske det blir lite bättre ?? jag är själv inte så insatt i politik men ändå så vet jag lite grann :) rösta på miljöpartiet för legalisering av marijuana .. men dock så har dom en massa andra skumma saker dom vill få lag på så det bästa vore om det skulle ha startats ett nytt parti som är mer folkvänligt

  • mrburns

    Member
    2004-01-16 at 08:15

    Vad har ni för människosyn egentligen?
    Jag tycker synd om alla de barn som fick sina föräldrar dödade i krig. Jag tycker synd om föräldrarna till den mördade 5-åriga flickan, (och för all del alla andra mördade barn). Jag tycker synd om Annas familj.

    Hade Anna Lindh gjort sig förtjänt av att dö för att hon var en “rutten politiker”. Förtjänar hon inte respekt som andra människor?
    A Lindh har inte bombat ihjäl oskyldiga människor. Är ni överhuvudtaget medvetna om vad som pågick i ex-jugoslavien? Tror ni att USA gick helt ensamma och bombade ihjäl civila för att dom tyckte det var så kul? Vet ni om att länder från halva världen, däribland Sverige, skickade väpnade förband till Balkan?

    Skulle ni våga säga vad ni skriver i detta forum direkt till Annas familj utan att skyddas av den anonymitet som internet erbjuder??

    Vi lever i en demokrati. Vi väljer våra ledare. Dessa valda är våra politiker. Vad vill ni ha för system istället?

    Om man tar ställning i en konflikt, som A Lindh gjorde, ska man då förtjäna att riskera att bli mördad för det? Om jag säger att jag förstår det väpnade motstånd Eritrea ger mot Etiopien för deras markockupation, förtjänar jag att bli mördad av Etiopiska psykfall för det?

Page 1 of 3

Log in to reply.