Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Sjukstugan Insatt åtgärder mot sorgmyggelarver, försent? Reply To: Insatt åtgärder mot sorgmyggelarver, försent?

  • ganjina

    Member
    2011-10-19 at 17:36

    Hej!

    Ny uppdatering, mina AK-48:or har inte dött än, några av dem ser till och med ut att ha börjat växa igen. Vad tror ni?

    Och nepaleserna växer på fint, de är ca 6 dagar gamla ovan jord.

    Jag vet inte om det är rotningsgelén som gjort underverk, men jag tycker att den fungerar riktigt bra. AK-48:orna är drygt 3 veckor gamla, så jag tror att näringen i såjorden är helt borta nu. Tror jag kan börja näringsvattna dem lite smått, kanske sätter de igång på riktigt då.

    Jag försökte mig på min första odling sent i våras med Blue Mystic, men de fick sorgmyggelarver och dog fast jag omplanterade dem. Så därför känns det bra att AK-48:orna verkar klara sig nu efter de åtgärder jag insatt.

    Funderar på hur mycket näring det är kvar i såjorden som jag “ugnsrostade” i 1 h i 80 grader. Kanske är det så att jag kan börja näringsvattna nepaleserna med om det är så att mycket av den lilla näringen som finns i såjord har försvunnit. Ska googla reda på det.

    /Gladare