Sälja Odlingsprylar?

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
reaper
Lieman

Sälja Odlingsprylar?

Postby reaper » 2008-11-17 19:55:18

Jag har inte varit så uppdaterad här på swecan att jag sett att endast frön är tillåtna att annonsera om här nuförtiden.

Hur säljer jag nu mina grejer? Lampor o.s.v. Nån annan sajt?

Sorry om någon moderator eller så blir arg över den här tråden men jag tänkte att så stor skada kan jag väl ändå inte orsaka genom att fråga.

Vill nån av någon anledning inte svara här så skicka gärna ett PM!

:hemp:

friggs
Riskaka
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby friggs » 2008-11-17 22:02:31

Du får vända dig till en annan site. Kanske blocket eller tradera? Odlingslampor används av fler än cannabisodlare så ta inte för givet att eventuell kund är rökare, det kan lika gärna vara en orkidéentusiast.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-11-17 23:32:23

Det låter väl lite väl nojigt att lägga ut så uppenbara prylar på blocket?

Någon som har erfarenhet av att sälja via blocket?

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-11-17 23:44:32

[quote="Enstoringen"]Det låter väl lite väl nojigt att lägga ut så uppenbara prylar på blocket?

Någon som har erfarenhet av att sälja via blocket?[/quote]

Endast att köpa, alla verkar vara så uppstyrda och ordentliga så...orkide eller kaktus-odlare är dem dessutom. ;)

Må bäst...

Puffpuff
pass...

Postby Puffpuff » 2008-11-18 10:32:47

[quote="stonErollEr"][quote="Enstoringen"]Det låter väl lite väl nojigt att lägga ut så uppenbara prylar på blocket?

Någon som har erfarenhet av att sälja via blocket?[/quote]

Endast att köpa, alla verkar vara så uppstyrda och ordentliga så...orkide eller kaktus-odlare är dem dessutom. ;)

Må bäst...[/quote]

Man kan ju undra vilka kaktusar dom odlar :)

Tror inte man skall vara rädd för att sälja på blocket. Köpare är antingen odlare av något slag, eller en rökare :)
Du berättar ju inte att det är till din gamla Cannabis odling.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-11-18 13:14:04

Däremot kan man väl ana att en odling med kolfilter är...starkt luktande och vad jag vet så luktar inga vanliga orkider speciellt mycket..inte kaktusar heller. :)

Men det är väl skitsamma! :)

Det behöver ju inte vara säljaren som använt utrustningen.

Må bäst...

Hank_Moody
Ganjaman

Postby Hank_Moody » 2008-11-18 13:39:37

Sälj filtret separat?
Think! It is not yet illegal.

Puffpuff
pass...

Postby Puffpuff » 2008-11-18 22:12:20

[quote="Hank_Moody"]Sälj filtret separat?[/quote]

Ja haha det är klart eller hur, man kan ju inte sälja Cannabis kit typ :P
Nej man får sälja alla känsliga prylar separat.

Peace

Yogi
Ganjaman

Postby Yogi » 2008-11-19 10:20:53

[quote="friggs"]Du får vända dig till en annan site. Kanske blocket eller tradera? Odlingslampor används av fler än cannabisodlare så ta inte för givet att eventuell kund är rökare, det kan lika gärna vara en orkidéentusiast.[/quote]

Jag är heller inte uppdaterad och måste av ren nyfikenhet få fråga varför?

Detta har säkert diskuterats på annan plats på forumet så peka mig gärna i rätt riktning.

Drullper
Ganjafanatic

Postby Drullper » 2008-11-19 10:38:05

[quote="Yogi"]Jag är heller inte uppdaterad och måste av ren nyfikenhet få fråga varför?[/quote]

Det magiska ordet till att köp&sälj nu endast omfattar frön är "Kiruna"...

https://www.swecan.org/modules.php?name ... ic&t=58648
En tråd som ger de flesta svaren + underhållning modell dokusåpa....

Yogi
Ganjaman

Postby Yogi » 2008-11-19 12:08:05

7 sidor flamewar, nej tack. :D Men om jag förstår det rätt så får man inte handla med annat än (olagliga) frön pga av att någon blåst några användare? 8O

Drullper
Ganjafanatic

Postby Drullper » 2008-11-19 14:23:57

[quote="Yogi"]7 sidor flamewar, nej tack. :D Men om jag förstår det rätt så får man inte handla med annat än (olagliga) frön pga av att någon blåst några användare? 8O[/quote]

Någon tyckte det var en bra idé att ta upp beställningar på SweCans köp&sälj forum, få betalt och i sin tur köpa in de beställda varorna med stulna kreditkortsuppgifter (prylarna skickades från butik direkt till slutkund).

I slutändan stod några medlemmar utan både pengar och produkt medan andra har fått sina produkter men tvingats (eller kommer) ha förtroliga samtal med myndighetspersoner om sina alternativa inköp.

Jesus har skrivit "Historien om när Fredde köpte en kamera...."
https://www.swecan.org/modules.php?name ... ic&t=58695

PapaiNoel
Tomtenisse

Postby PapaiNoel » 2008-11-19 15:32:46

Yogi> Frön är INTE olagliga!

Yogi
Ganjaman

Postby Yogi » 2008-11-19 18:29:22

[quote="Drullper"]
Någon tyckte det var en bra idé att ta upp beställningar på SweCans köp&sälj forum, få betalt och i sin tur köpa in de beställda varorna med stulna kreditkortsuppgifter (prylarna skickades från butik direkt till slutkund).

I slutändan stod några medlemmar utan både pengar och produkt medan andra har fått sina produkter men tvingats (eller kommer) ha förtroliga samtal med myndighetspersoner om sina alternativa inköp.

Jesus har skrivit "Historien om när Fredde köpte en kamera...."
https://www.swecan.org/modules.php?name ... ic&t=58695[/quote]

Ajdå, det var en ambitiös scam. Så nu måste alla swecans användare skyddas mot liknande i framtiden? Användarna anses uppenbarligen inte kunna bedöma risker själva?

Nåja, ni mods har säkert en god vilja och tanke med ert beslut även om jag personligen tycker det luktar förmynderi och att det snudd på är att idiotförklara användarna på forumet.

Drullper
Ganjafanatic

Postby Drullper » 2008-11-19 18:50:35

[quote="Yogi"]Ajdå, det var en ambitiös scam. Så nu måste alla swecans användare skyddas mot liknande i framtiden? Användarna anses uppenbarligen inte kunna bedöma risker själva?

Nåja, ni mods har säkert en god vilja och tanke med ert beslut även om jag personligen tycker det luktar förmynderi och att det snudd på är att idiotförklara användarna på forumet.[/quote]

Nja, användarna får klara sig själv, det är väll snarast ett sätt att skydda forumet. Blir det fler ambitiösa scams så ökar risken att forumet får mer uppmärksamhet än vad nöden kräver. Det är som jag ser det primärt forumets säkerhet jag intresserar mig för. Man ska inte underskatta den kreativa sidan hos våra myndigheter. Det är därför vi haft regler mot försäljning av uppenbart stöldgods osv. Eftersom det inte funkade, så var jag för för en ytterligare begränsning av köp&sälj, dvs endast frön.

Men jag tror inte det faktum att man får vända sig till en annan säljsite när man ska kränga sin lampa som livsavgörande ur användarsynpunkt. Jag hoppas åtminstone att det inte skall upplevas som så.

//Drullis

Return to “Coffeeshopen”