En insikt

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

En insikt

Inlägg av anybodysmoker » 2008-04-25 21:55:20

Jag kom hem ca 20:15 timmar sen, slängde mig in i duschen efter en vanlig arbetsdag, tar en pipa lite innan 21.. Sen blir jag sådär stenad som jag alltid blir.

När jag röker och sen tänker, undrar hur det är att bli hög, även om jag igår var stenad hela dagen så har jag efter en arbetsdag helt glömt det.

Kanske 10 minuter efter att jag rökt: "Jupp, jag är fucked up, igen.. :)".

Sedan dess har jag analyserat aktier, skrivt på massa forum, och ja, jag vet inte, kan ju inte komma ihåg allt, men jag gör saker helt klart. Detta kan ofta resultera i multi-tasking, alltså massa halvfärdiga saker överallt ;). Men inte alltid..

I alla fall, utöver att jag blir kreativ och arbetar (aktier t.ex.) så filosoferar jag och läser, lyssnar och disktuerar. En sak jag lärt mig och tagit till mig var när jag lärde utav Carl Sagan, genom en uppsats han skrivit om cannabis, att de insikter man får när man är hög är riktiga insikter.

Och de insikter jag har fått har förändrat mig, till det positiva. Men jag är konstant flummig, har alltid varit det, men cannabis har tagit fram MIG på ett annat sätt, som Bob Marley sa: "The herb reveals you to yourself". Det går inte att veta när jag är hög eller nykter, men tro mig, JAG vet det, och ibland så avslöljar mina chineese eyes det eller mina röda ögon eller om jag är extremt flummig och distanserad ;).

Men poängen med denna post är att jag fick en insikt förut. Jag insåg att "shit" jag håller på att bli snuskigt rik. Jag har lärt mig förstå samhället, livet och vem jag är. Jag förstår saker och jag är inte rädd. Jag förstår varför folk inte förstår och jag förstår att alla kan lära sig vad jag lärt mig!

Jag kom på att "shit, jag är ju helt vanlig medelsvensson", om dessutom är jag stoner!.. Och jag har lärt mig freestyla (hiphop), skriva poesi, analysera aktier, psykologi, historia, allmän vetenskap, kvantfysik, stränteori, konspirationer, massa om cannabis, våra psyken, hjärnan, atomerna, företagsuppbyggnad hierarkier osv... Och om jag kan lära mig detta, samt vara en stoner, och samt snart vara rik. Då kan andra lära sig hur de kan göra det det vill.

Vad jag inser är att ALLTING jag vet och som jag lärt mig och som jag kan, är det som jag ALLTID har [b]velat [/b]att veta. Det är mina [b]passioner[/b], mina [b]drömmar [/b]och mina mål jag strävat efter. Dessa har jag haft hela mitt liv, först nu inser jag att jag nått dem. Jag har förverkligat min dröm, fast inte riktigt, jag måste bara bli rik så jag kan skaffa en egen studio. Ett nytt boende, en ny bil vill jag också ha :). Men rent fundementalt har jag redan lyckats! Efter att ha blivit rik ska jag använda alla andra pengar att lära andra att göra samma sak, nå sina drömmar! :) Och förbättra detta j*vla samhälle, lets legalize weeed! ;)

en liten anekdot
Min senaste mardröm jag kommer ihåg var att min mamma blev rik på lotter och jag fick 2 miljoner, jag vågade inte spendera dem. Jag ville verkligen inte att jag skulle ha mindre än 2miljoner. Jag blev äckligt snål.. Jag vaknade och var chockad, "fy fan" tänkte jag. Det var läskigt att vara så snål, och jag lovade mig att aldrig vara snål.

Jag är totalt fri, jag inser det nu. Jag är så lycklig, att jag måste ändra min röst i min post om lycklighet till 100%, men det går inte.. :)

Jag vill inte påtvinga någon den syn jag har på livet, eller de konspirationer jag vet finns... Jag vill bara att andra ska få leva som jag, leva med sina passioner, sina drömmar och sina mål som man strävat efter..

Och om jag, som har haft samma förutsättning som vilken medelsvensson som helst, och jag har i samhällets ögon t.om. varit, eller är, mindre värd, för att jag "knarkar".. I like gettin' stoned, f*ck off Fries.

Så om jag, kan lyckas, och bli lycklig. Då kan [b]DU[/b]! Jag hade nog inte kunnat göra det utan cannabis, då den rent själsligt och fysiskt vart medecin för mig. Jag tror dock att den vägen jag gått är extremt individuell och alla vandrar vi på en gul tegelväg precis som Dorothy. Ibland möts vi och går ihop, ibland går vi ensamma. Jag har funnit mig själv, och för att göra det måste man gå själv ett tag är jag rädd..

Hmm.. En idé jag får nu är att starta en hemsida där jag kan få ett par frivilliga som vill lära sig vad jag vet, och därmed också nå framgång. Fast jag kanske ska bli rik först så folk som tvivlar kan låta pengarna (som tyvärr alldeles för många dyrkar som en gud) tala för framgång..

Jag är dock glad att jag inser detta nu och har skrivit ner det innan jag är "rik".. För jag anser att jag är rik i detta nu, släng mig i fängelse och jag ler. Skjut mig i pannan och jag ler. Döda mina föräldrar och jag dödar dig, men jag ler. :P Skämt åsido, men ett motto jag hade förr var "Det som hänt har hänt, och det gäller att tänka framåt". Jag slutade med hjälp av det mottot att oroa mig för saker som t.ex. om jag inte fick tag på mina föräldrar, så tänkte jag att de kanske krockat eller något annat negativt.. Men genom att börja tänka att allting löser sig, och att jag tar tag i saker när det sker, så slapp jag vara onödigt orolig :). Det som hänt har hänt, det är dags att lösa det vid det tillfället. What goes around comes around. Om man är fredlig så anser jag att man inte har något, inget alls, att oroa sig för.

Jag har enorm självdistans och säger som Old Dirty Bastard sa. "It's time for a new Old Dirty Bastard, a baby ol' dirty bastard." Så upplever jag de senaste året då jag utvecklats som mest, jag fick insikter som gjorde att jag började se saker på nytt, som en nyfödd anybodysmoker.

En vän som höll på att få psykiska problem sa en sak när han blev bättre, att han upplever världen med nya ögon. Han hade tanksätt som inte var bra som han bytte ut och världen blev ny. Jag tror jag fått Morpheus röda piller i en kaffekopp.. kanske på jobbet... skulle förklara en del :P.

Iaf, nu inser jag att uttrycket att göra sina drömmar verkliga verkligen stämmer, om man verkligen vill nå dem. Det är en sak att ha en dröm och en annan sak att eftersträva sin dröm.

Säger anybodysmoker som nu ska bli steeenad (fucked up) på nytt och senare väntar säng och sen jobb :(.. Glad att jag bara jobbar deltid, det bästa jag någonsin valt att göra!

Jag vill också påpeka att jag vet inte allt, jag vet vad jag vet, och vad jag sett på min gula tegelväg. Jag vet mycket, men jag lär mig konstant nya saker och utvecklar mig alltid. Har jag fel är jag först med att erkänna det.

PEACE OCH MYCKET KÄRLEK!
:hippie:
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-04-25 22:44:40

Word!

Det är bara att grattulera till insikterna!
undercoverhippie
Småodlare

Inlägg av undercoverhippie » 2008-04-25 23:16:36

Gratulerar! :)

Jag har känt mig precis som dig, under ett bra tag fram till för ca 1år sedan. Det var den absolut underbaraste tiden i mitt liv, fullständig harmoni och förståelse för allt. Ingen rädsla för någonting och absolut ingenting fick mitt nöjda leende från mina läppar, precis som du. Ingenting, inte fängelse och inte jag är säker på att inte ens livstids fängelse skulle få mig att tappa leendet och "stoltheten" över mig själv, över mitt Jag.

Jag var helt lyrisk, hela tiden, varje timme, varje dag, varje sekund. Jag var oändligt och oersättligt rik!

Egot fanns inte någonstans, Jag dödade Egot!

Trodde jag. Men, Egot dör aldrig. Egot finns alltid med en, man kan dock hålla det i en perfekt balans.
Under hela den där tiden utav lycka var jag så upptagen i min romans med mitt Jag, mitt Jag som dräpte Egot, att jag inte insåg att Egot inte alls var dött, det arbetade i det dolda.

Jag var ju oändligt rik, jag var så nöjd, trodde jag. Men, jag blev inte mätt, jag blev girig, jag ville bara ha mer och mer och mer utav det goda. Mer insikter, mer förståelse. Tillslut tog svalde jag allt min hjärna kom fram till, hur dumt det mkt utav det än kan ha varit nu när jag ser det i efterhand.

Och så fortsatte det, jag försummade de flesta utav mina relationer, familj, vänner, sådant som faktiskt betyder ALLT.

Socialt sett, var/betedde jag nog egentligen inte annat än en manipulativ sektledare.

"Djävulens största lögn var att övertyga världen att han inte finns."

Jag och Egot, Gud och Djävulen.

Detta är då Min historia och jag menar absolut inte att så är fallet för dig. Alla har sin egen båt att ro.

Må väl
[i]Not here.[/i]
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-04-26 0:06:56

Och samtidigt ser vi också en detalj som en konspirationsteoretiker kan gotta sig med, att cannabis kan vara ett hjälpmedel till att hitta sig själv och se vad som är viktigt och inte i den här världen, och att det kan vara en anledning till att örten är kriminaliserad...
Användarvisningsbild
kiwi
Gräsfläckar på knäna

Inlägg av kiwi » 2008-04-26 16:54:37

Jag tycker du tänker rätt. Ser fram emot att se pengar kanaliseras till vårat syfte också i vilken form du nu väljer att göra det. När jag läser dina trådar så tänker jag att jag också ska bli rik och förändra världen. :idea:
Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Inlägg av anybodysmoker » 2008-04-26 18:44:39

[quote="Hood"]Och samtidigt ser vi också en detalj som en konspirationsteoretiker kan gotta sig med, att cannabis kan vara ett hjälpmedel till att hitta sig själv och se vad som är viktigt och inte i den här världen, och att det kan vara en anledning till att örten är kriminaliserad...[/quote]

Hmm, så har jag inte tänkt, men du har helt rätt. Det är ju väldigt korkat att alkohol är så tillängligt när det är en av världens farligaste droger.. Hela samhället har ju manipulerats i flera tusen år om man följer konspirationer. Och då är det ganska logiskt det du säger... faktiskt.. :)

[quote]Jag tycker du tänker rätt. Ser fram emot att se pengar kanaliseras till vårat syfte också i vilken form du nu väljer att göra det. När jag läser dina trådar så tänker jag att jag också ska bli rik och förändra världen. [/quote]
Helt rätt! Fortsätt tänka så! Så kommer du bli det helt garanterat! Positivt tänkande, att lära sig av sin omgivning, och att inte ha någon rädsla samt visa omtänksamhet, kärlek och förståelse för sin omgivning är A och O!

@ squall, thanks :)

@ undercoverhippie

Jag förstår dig, jag hade samma problem med egot. Men fick en insikt för några måndader sedan som jag skrev ner. Där skrev jag (får se om jag hittar det :)):

[b]Vem är jag[/b]
Jag (sinnet) är allt.
Jag (egot) är allt det som
sinnet väljer att vara.

Egot finns hela tiden, för det är det som håller dig in shape anser jag. Det som hjälper dig förstå denna världen vi delar med varandra. Det andra jaget är det man är när man t.ex. dör..

Såhär tänker jag, vi har en hjärna som sparar och lagrar information. Vi har 6 sinnen (5 externa och 1 internt) som influerar vår hjärna och den information som sparas. Samtidigt påverkar vår omgivning och uppväxt oss och den information som sparas.

Så sinnet (allt) influerar oss som mest i början, därför kan barn se saker andra inte ser, de lever i sin värld innan hjärnan uppfattar denna. Allting som är abstrakt (intuition, passioner) som vi har ifrån barnsben är det som gör oss lyckligast.

Jag har märkt att samhället inte tar tillvara på det som gjort mig innerligt lyckligt, och likaså 99% utav andra jag känner. I say: Thats fucked up.

Så det är vad jag hoppas kunna göra, hjälpa andra att finna sin inre passion och önskan så de kan få leva innerligt lyckligt i en underbar värld! :)

Jag skulle kunna i mångas ögon ses som helt galen om jag berättar allt jag vet om livet. Och jag förstår varför folk reagerar så, vilket gör att jag bemöter folk på deras realistiska plan, och kanske hintar de om något på ett nytt plan som ger en insikt eller "aha" upplevelse. :)

Som t.ex med min pappa så har jag sakta men säkert lärt honom om t.ex. 9/11, berättat små saker om transaktioner med pengar, och klockrena aha saker.. Då bearbetar han det och kommer till egna insikter. Han vägrar tror att det kan vara folk inom USAs regering som kan ha med ett finger i spelet, och jag förstår honom.

En sak jag lärt mig är att aldrig säga något om jag inte kan stå för det. Eller om jag inte kan bevisa det genom de bevis jag fått. Om det visar sig att jag har fel så är jag FÖRST med att erkänna det :).

Jag läste undercoverhippie att du har gått ifrån att inte vara svensson till att nästan bli svensson igen (ang. jobb).. Det är så samhället får oss att inte ändra på det, en konstant status quo. Men framtiden har något annat i sikte, något bättre :).

peace
- anybodysmoker
Användarvisningsbild
BigBanana
Guleböj

Inlägg av BigBanana » 2008-04-26 20:37:31

Säger bara go go go man!
Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Inlägg av anybodysmoker » 2008-04-26 22:50:39

Just det @ undercoverhippie, tack för att du delade med dig av din historia.. Fick mig att förstå vikten av att lära sig stanna upp, andas in och låta tiden göra sitt :).

And BigBanana, wish me luck :) Jag lovar att gottgöra samhället! För jag ser korruptionen, och jag är trött på den! Allt jag gör är rättfärdigat.. Jag satt och argumenterade med en polare och jag har svar på många saker, och har jag inte svar gör jag som Einstein, en skön historia min polare läst om.

Einstein argumentarade i Danmark med en fysiker, varje kväll ställde fysikern en fråga till Einstien, han svarade inte. Han läste på, och han sov på saken. Sen hade han ett svar, och tillslut stod Einstien som segrare.

Det är en jävligt skön inställning, och så reflekterar jag över livet. Vet jag inget, så håll käft, vet jag så prata om någon vill lyssna. Vet jag inte, så fråga, och var INTE rädd. Det är vad jag kommit fram till :).

peeace
Användarvisningsbild
Unkas
Ganjaman

Inlägg av Unkas » 2008-04-27 8:53:40

Kul att du verkar fungera så pass bra ihop med cannabis. Det är långt ifrån alla rökare som gör det. Dock har undercoverhippie en viktig poäng.
[color=indigo][b]...::: Skogsrave!! :::...[/b][/color]
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-04-27 13:33:20

Undercocerhippie, anybodysmoker:

Även jag var full med insikter förut, jag hade förstått livets mysterier och trodde mig fått en glims av förståelse för universum.
Precis som hippie nämnde, glömde jag helt bort allt som spelade roll, blev fruktansvärt introvert och inlåst i mina egna sanningar och insikter.
Insikter är egenteligen inget annat än en tanke, och blir oftast till damm och stoft om inte manifestation till handlig från tanke sker.
Mina insikter fick mig att drunkna till slut, jag trodde inte mina medmänniskor kom till insikter utan började skriva ner dem på forum, i texter och prata om andra om dem.
Det ledde ingenvart, för insikter som kan skrivas ner kommer ur tanke, ur den inre dialogen.
Och det är först när den inre dialogen är tystad som de stora insikterna kommer. Precis som hippie skrev så är djävulens största lögn att övertyga om att han inte finns. Och det är just det han alltid gör, nässlar sig in o förgiftar sinnet.
I min jakt efter insikter så var det egot som satt vid spakarna hela tiden, jag lade bara inte märke till det förrns det var för sent, det ledde till mental splittring och skev självbild.

Ville också dela med mig :P
Användarvisningsbild
PapaiNoel
Tomtenisse

Inlägg av PapaiNoel » 2008-04-27 13:45:12

Hur arbetar du, svibbe, för att tysta den inre dialogen? Zazen? Något annat?
Användarvisningsbild
Unkas
Ganjaman

Inlägg av Unkas » 2008-04-27 17:08:50

[b]PapaiNoel:[/b] För mig funkar en stunds meditation där jag börjar med att andas riktigt djupt och räknar andetagen för att flytta över fokusen från den tjatande inre dialogen. När jag har räknat till 10 börjar jag om räkningen. Efter ett tag behöver jag inte räkna längre, även om en del fokus ligger kvar på att andas djupt och harmoniskt. Jag fylls sen med lugn och den stressen jag kännt innan meditationens påbörjan har dämpats avsevärt.
[color=indigo][b]...::: Skogsrave!! :::...[/b][/color]
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-04-27 17:38:17

Papainoel: Som unkas skrev, meditation, olika andningsövningar och en del yoga blir det. Min inre dialog är dock jävligt pladdrig, så det är inte ofta jag lyckas tysta den.
Du nämnde Zazen, vad är det, var hittar jag bra övningar..?
Köra en brainsync kan nog ge ordentligt med lugn ibland också.
Användarvisningsbild
PapaiNoel
Tomtenisse

Inlägg av PapaiNoel » 2008-04-27 17:41:20

Zazen är zenmeditation. Dett finns väl lite olika varianter på hur man ska sitta och så, men detta är nog en bra introduktion:http://www.soto-zen.se/Vadarzazen.htm
Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Inlägg av anybodysmoker » 2008-04-27 22:28:05

[b]Handling[/b], det är viktigt... Man måste handla, och man måste våga möta demonerna, samt djävulen och säga till honom att jag tror dig, men du är ingenting emot mig. :)

No fear.

Jag har under perioder då jag lärt mig förstå insikter varit väldigt introvert så jag kunnat lära mig ändra min syn och tro på livet. Men jag tar hand om de jag känner och umgås med!

Vägen till fred är fred, och det är så jag lever. Sen delar jag med mig av information och lär mig konstant nya saker :). Law of Attraction var det som fick mig gå igenom det som svibbe och undercoverhippie pratar om, och jag tackar för era råd! Då jag insett de så är det alltid tryggt att förstå sig på saker och ting med ord.

Jag läste en intressant artikel om egot, denna: http://deoxy.org/egofalse.htm

- anybodysmoker :hippie:
Användarvisningsbild
BigBanana
Guleböj

Inlägg av BigBanana » 2008-04-28 14:26:15

Anybody, läser länken, intressant läsning som fan!

Lite bättre engelska skulle man ju önskat :roll:
Skriv svar