Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Råkade Nojja Upp Swecan använder på msn Reply To: Råkade Nojja Upp Swecan använder på msn

  • laban-labolina

    Member
    2009-04-05 at 00:13
    distorted wrote:
    Detta var ett av de mer roligare inlägg jag läst på mycket länge här på swecan. Men jag måste påpeka att jag förstår att killen på msn blev nojjig, men på ett sätt är det egentligen bra att du gjorde som du gjorde. Nu lär han sig att han inte ska använda sig av namn och årtal i sin mailadress mer… folk kan ju lista ut vem man e ganska lätt då.

    Låt mig säga så här.

    Nu är detta ett exempel taget ur lufeten hur enkelt det är.

    Du skall leta reda på Linda du har chattat med på irc med samt mailar med på hotmail och talar med på msn.
    Du vet att hon är 20 år ifrån Kiruna och heter Linda men mera vet du inte om henne alls.

    Först tar du och söker på gogle eller liknande sökmotor för att se vad du får fram om mailadressen hon har.

    Det kan ju exmpelvis stå mera om henne på något forum som hon har skrivit i eller så.

    Exempel instresse eller efternamn eller området i stan där hon bor kanske står med.

    Hittar man inget när man söker så kan man alltid gå till sidan.
    http://www.upplysning.se/
    Där kan man söka efter folk i hella landet.

    Sök då på

    Personnummer 1989
    Förnamn Linda
    Postort Kiruna
    Sedan klicka sök.
    Har man tur finns det bara en Linda som är 20 år.
    Har man otur finns det flera som heter det och har samma ålder
    som nu våran Linda i Kiruna nu har.
    Men fråga då Linda vilket stjärntecken är du som exempel man kan fråga henne annat ochså som funkar det med.
    Så får man veta månaden ochså till 99% säkerhet att hon svarar dig.
    Och då vet man om hon svarar jag är Stenbock vad är du typ?.
    Stenbockeden n (22:e december- 19:e januari)

    Jasså då har vi bara en Linda kvar efter ny sökning.
    Linda Andersson
    1989-12-22-0000
    STONER-VÄGEN 420
    814-79 Kiruna

    Så enkelt tar man fram information om folk på internet.
    Det räker alltså med Förnamnet Ålder Stad och man hittar er.
    Så var försiktiga vad ni ger ut för info när ni chattar eller mailar folk.

    Om MODS inte gillar vad jag skriver och är det ett regelbrott jag gör nu så radera då texten jag skrev som jag skev nu.

    OBS LINDA I KIRUNA FINNS INTE HON ÄR BARA ETT EXEMPEL FÖR ER.