Kvällen som gick...

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Kvällen som gick...

Inlägg av reaper » 2007-10-24 0:09:06

Dags att skriva mitt första inlägg på swecan!!

Låt mig först göra en snabb presentation av mig själv: Jag är 43 år gammal och är sedan 2001 sjukskriven i omgångar för nackskador, ett opererat cervikalt diskbråck och förmodligen ytterligare nervpåverkan vilket ger smärta 24/7.
Varje gång jag har försökt smärtlindra den lagliga vägen, d.v.s. dexofen/tradolan/nobligan m.fl. har har jag haft biverkningar.
Svettningar, sömnlöshet och svåra oroskänslor har varit vardag under dessa perioder, alltihop på doktorns föreskrivna dos.
Varje gång jag har lagt ner pillren har jag dessutom haft en avtändning av världsklass... :cry:
Naturligtvis har jag istället gått över till det alternativ som både har skänkt mig smärtstillning och lugn utan några värre biverkningar än att jag möjligen är på bra humör, kåt och hungrig.
Tyvärr finns det en del aber med THC....tillgången är i bästa fall osäker om man inte sätter plantor själv, folk som hanterar försäljningen i vår stad är med förlov sagt lite lätt råddiga, och jag gillar inte exponeringen som det innebär att handla av dem.
Jaja...lösningen var ju enkel....tack vare de utmärkta forumen här har jag sedan några veckor tillbaka lyckats driva upp två små plantor i ett hemmabyggt skåp med fläktar, mäsk och lampor som sig bör.
Frid och fröjd....bara att se dem växa har varit terapi de här veckorna, eftersom det också har gett mig något att pyssla med under sjukskrivningen.

Men säg den lycka som varar..

Under kvällen hände följande:
20.00 satt hela familjen bänkad för att se säsongspremiären på ugly betty, alla utom min dam som var på väg ut med vår hund.
När hon öppnar ytterdörren står där tre för henne okända män som presenterar sig som "gatulangningsgruppen".
Dessa säger sig ha fått tips om mig.
Varvid farsen börjar...
Jag blir satt i ett snabbt förhör vid mitt eget ägandes köksbord där det görs klart för mig att om jag inte pinkar i en mugg så tas jag med för blodprov på sjukhuset.
De letar igenom lägenheten och hittar mitt skåp med två plantor på 15 respektive 10 cm(garanterat ingen thc där inte :P .)
För att slippa blodprovet går jag också med på att pinka i muggen under överinseende.
Under hela tiden håller jag mitt lugn, försöker bjuda på kaffe och går med på ett ev.strafföreläggande.
När de börjar inse att de inte kommer hitta några bitar eller löv hos eller på mig(tackochlov för den senaste tidens torka på fet) börjar de istället rikta blickarna mot tjejen som är inneboende hos oss, de tar in henne i hennes rum, kör ett förhör och kallar på en kvinnlig kollega som kör stripsearch och stora kroppskontrollen, en förnedring som var helt onödig.
Under tiden fortsätter de andra att kamma igenom mitt hem under tiden min sjuåriga dotter går runt och undrar vad polisen gör hos oss....om pappa är en tjyv eller??
Jaja....mycket bråk för några dagsböter är det...och dessutom helt ofattbart att de får gå in hos mig och göra sånt här på ett tips....som dessutom kan vara helt anonymt.
För min del kommer jag att tänka på sovjet under stalin...
Är det vad Sverige har blivit??

Tror fan att det är dags att emigrera :x

Dessutom missade jag hela säsongsstarten på Ugly Betty....
Maroxx
Ganjaman

Inlägg av Maroxx » 2007-10-24 0:52:35

jäklar va jobbigt :( helt sämst...

[quote]Under tiden fortsätter de andra att kamma igenom mitt hem under tiden min sjuåriga dotter går runt och undrar vad polisen gör hos oss....om pappa är en tjyv eller?? [/quote]
fy satan va tragiskt :cry: detta är vad lagarna gör dig till - en brottsling i din dotters ögon... kan tänka mig att om detta skrevs ut i tidningen skulle många tänka: "vilken idiot som odlar knark när han har en 7årig dotter" utan att veta bakgrunden...

verkligen tråkigt detdär, och allt pga att läkarna inte kan handhålla medicin som du mår bra utav
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-10-24 2:14:22

Känner verkligen med dej!
Jag sitter lite i samma båt. Sjukpensionerad med kroniska smärtor och landsings drogerna funkar illa och man mår kasst av dem.

Tänk om staten och folk insåg hur mycke skattepengar som skulle sparas om det vore lagligt att använda CB i de fall det gör nytta i alla fall.

[quote]Är det vad Sverige har blivit?? [/quote]

Jepp. Och tyvärr kommer det att bli mycke värre innan det blir bättre.
EU är på väg mot en polisstat i 190 knyck.
hehe...jag är så parranoid på staten redan innan jag hunnit börja använda min medicin, så jag vet inte om jag vågar puffa på skörden=)
Men med de lagar som är på G så är det svårt att inte bli paranoid.

Försök hitta ett odlingsutrymme som bara DU känner till, så kommer det nog att bli bättre nästa gång=)

Det bara en vet, vet ingan annan. Det två vet, vet hela världen.
Gammalt djungelordspråk :D
Herr J
Ganjaman

Inlägg av Herr J » 2007-10-24 12:43:09

Frågan är hur länge staten kan vara fria att utöva sitt förtryck mot oss
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-10-24 14:41:47

[quote]Frågan är hur länge staten kan vara fria att utöva sitt förtryck mot oss[/quote]

Det är det som är det sorgliga. Det är folket som väljer dessa.
Sen är det skrämande att så få reagerar på den utveckling som nu är.

Många tänker ju att de inte har något att dölja och att övervakning bara drabbar brottslingar, men om man tittar på danmark där 15000 uppgifter ber person skall reggas i databaser, så ser man ju att svensson har minst 15000 personliga uppgifter värda att dölja. Varför skulle regimen annars sätta sådand värde på dem. De 15000 uppgifterna är ju tydligen värda mer är vad demokratin och den personliga integriteten är värd.

Inget av partierna bad om mandat att införa totalövervakning i valrörelsen. Men både S och M jobbar stenhårt för att införa detta.

Det finns bara 2 partier som aktivt motarberar detta och det är Miljöpartiet och Piratpartiet. Så det är ganska viktigt att försöka rösta in folk som gillar demokrati när vi har val.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-10-24 15:05:31

Fyfan vad sinnessjukt!!!
Undrar vad du hade fått för gräset när det var klart "på gatan" , kontra vad du hade fått för dina lagliga mediciner av tunga missbrukare.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-10-24 17:13:48

Tyvär är det inte första gången detta händer, och det har hänt att fembarnsmammor hamnar 6 månader i fängelse för eget bruk i de egna hemmet, Jag blir så rasande av att läsa sånt här. Jag lider med dig man, fy fan va jag lider med dig. Piltarna borde inte ha rätt att gå in i ditt hem och ta dina plantor under några omständigheter, ens om de har bildbevis på det, och absolut inte på ett anynomt jävla tips?! Vad man gör med sig själv i det egna hemmet är upp till dig och ingen annan. Keep on growing!
Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Inlägg av anybodysmoker » 2007-10-24 17:16:35

Gå in på www.LegaliseraCannabis.com och skriv om era erfarenheter med cannabis.. Det är dags att visa vårat land vad staten gör med oss..

och som någon sa om EU, jag hoppas verkligen inte Reinfeldt gått bakom ryggen på oss och skrivit under för att ge oss Euro! Sverige kan stå starka själva! ut med korruptionen (EU)!

Internet är informations revolutionerande, så sprid era erfarenheter! När människorna vaknar faller den korruption som vi utsätts för (polisstater, hårda narkotikalagar etc).

Jag har forskat om cannabis så länge att jag kan inte förstå hur det kan finnas experter i regeringen som inte ser hur samhället kan bli bättre om vi legaliserar. Så mycket bekymmer för den lilla människan i onödan :(

viva la revolution!

-anybodysmoker

glömde ju säga hur ledsen jag är över det som hänt.. så jävla tråkigt att höra om sådant som inte borde existera.. :(
Hoppas allting löser sig, men det är ett klockrent fall utav hur mycket onödig tid polisen lägger på fredliga människor ...
peace
Användarvisningsbild
Daniel
Gräsfläckar på knäna

Inlägg av Daniel » 2007-10-24 20:22:02

[quote="jornas"]Frågan är hur länge staten kan vara fria att utöva sitt förtryck mot oss[/quote]
Kom ihåg att kämpa! Gå med i partierna och driv frågan, trots de hånande reaktioner ni med säkerhet kommer att få. Inför valet 2010: Gå till valstugorna och kräv dem på svar. Driv just denna fråga, så kommer alla funktionärer ni stöter på att få sig en ordentlig funderare. Problemet kommer bestå om inte alla cannabisanvändare i vårt land visar sitt missnöje med narkotikapolitiken. Som det ser ut nu, så vill inte en enda politiker ens ta i frågan med tång.

Visa att det finns opinion för en ny narkotikalagstiftning!

Och till sist vill jag visa mitt stöd för dig scrotumbuffalo. Vi är många som håller med dig, tyvärr är vi väldigt tysta.

/Daniel
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-10-24 20:26:27

Tja vad ska man säga "suck" kanske, lider med dig mannen.
Vad tror du nu kommer hända Påföjd?
Har du någon aning om vem goltupen kan vara?

MVH
MR Nice Guy
Herr J
Ganjaman

Inlägg av Herr J » 2007-10-24 22:00:07

Kom igen vi startar ett parti.
Användarvisningsbild
smeagol
Garderobssnille

Inlägg av smeagol » 2007-10-24 23:19:37

..Hmmm..Personligen tycker jag att ni reagerar för lite!! Vad ger en stadsmakt för rätt att knalla in i någons lägenhet och presentera sig
som "Gatulangningsgrupp" och söka igenom en lägenhet och trakassera dom boende där utan att ha en skälig misstanke om narkotikabrott
utfärdat av en åklagare??
Detta liknar ju sovjet! har du förbjuden litteratur hemma? -skitsamma, vi kollar det!

Dags att bli rebell på gamla dar igen... :evil:
Me my precious and i...and my sweeeet buds!
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-10-25 0:26:00

[quote="smeagol"]Vad ger en stadsmakt för rätt att knalla in i någons lägenhet och presentera sig
som "Gatulangningsgrupp" och söka igenom en lägenhet och trakassera dom boende där utan att ha en skälig misstanke om narkotikabrott
utfärdat av en åklagare??[/quote]

Polisen behöver inte få klartecken från åklagare, räcker med att en av poliserna i gruppen/polisbilen har gått en fortsatt utb. i juridik (eller nått sånt) vilket gör att dom kan fatta beslut om husrannsakan (stava ???) direkt på plats. Dom är dock skyldiga att ha starka misstankar för att få utfärda en sådan och ifall dom beslutar att gå in och ej hittar det dom söker så får dom ordentligt med skit efteråt. Tydligen så försöker dom para ihop folk i polisbilarna så det ska försöka finnas en med denna utb i varje, dock så vet jag inte om det verkligen är så.

Denna information har jag fått i andra hand av min far efter att ha bett han kolla upp detta med en polis som han var och byggde om hos. Så jag kan inte garantera att den stämmer till punkt och prickar ... har som sagt bara fått det återberättat åt mig.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-10-25 8:04:55

Då har det gått några dagar.
Börjar väl med att tacka er för det fina stödet....tur att ni finns så man har åtminstone en plats där människor initierade i ämnet.
Såhär i efterhand har jag hunnit fundera en del och har konstaterat att behandlingen av oss som fanns här var tämligen underlig:

1/Jag fick tömma fickorna och lämna pissprov.

2/Min sambo blev knappt utfrågad och gick inte igenom vare sig pissprov eller ens en genomsökning av fickor.

3/ Vår 19åriga inneboende som har sina rötter i pakistan (född och uppväxt i sverige, men med ett utländskt utseende) blev avklädd, undersökt i ALLA kroppshålor, och fick lämna prov.

.....tror ni att hon känner sig kränkt , eller??

Vad det gäller orsaken till GLG:s plötsliga entre i mitt hem kan vi bara konstatera att det måste vara en granne som har sett mig röka på balkongen eller något liknande.
Hade de spanat hade de absolut varit informerade om att vi har hund, och de hade definitivt vetat om hur många som bor här....
M.A.O.......ett anonymt tips är allt som behövs för att råka ut för det här oavsett vem du är.

Har lekt med tanken på att tipsa anonymt om tre beväpnade personer som hanterar stora mängder narkotika och begår övergrepp med rasistiska förtecken.

Vad det gäller ett politiskt parti vore det väl trevligt , men tämligen verkningslöst om det är byggt runt en enda fråga.....jag tror att rätta sättet att påverka är lobbyism, fler ansikten utåt och information till massorna om vad en legalisering egentligen handlar om.

Tyvärr finns det ju tydliga problem för en brukare att vara offentlig i det här samhället, vilket ett forum som det här är bevis för....röker man finns det ett behov av att vara anonym.

Väldigt förståeligt men synd på alla sätt och vis.

Ponera att alla CB-brukare i det här landet skulle göra gemensam sak och bli offentliga personer samtidigt.
Skulle resurserna att följa upp alla finnas??
Näppeligen!! :P
Även om det bara är 1% av vår befolkning skulle det forfarande orsaka kaos och varmgång i polisstaten.
Jaja, fantisera är skönt och den dagen vore underbar.

Under tiden verkar www.LegaliseraCannabis.com vara ett bra initiativ, hoppas alla här har varit inne och kikat.

Rök och lev lyckliga!!

Hälsar pungbuffeln som återigen får äta dexofen.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-10-25 10:06:29

Polisen får över huvud taget inte undersöka kroppshålor.
Detta skall utföras av läkare.

Kontakta en jurist för rådgivning och

Anmäl.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-10-25 10:31:36

[quote="Shesus"]Polisen får över huvud taget inte undersöka kroppshålor.
Detta skall utföras av läkare.

Kontakta en jurist för rådgivning och

Anmäl.[/quote]

Tack, det ska göras
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-10-25 12:52:09

Detta får en inte mer levnadsglad direkt.....jag lider nu, mitt liv är i ruiner känns det som och jag klarar inte av nojan och osäkerheten cannabis ger mig. Jag är m.a.o deprimerad, väldigt. Att röka skulle kunna ge mig motivationen tillbaka, men hur ska man våga odla eller något i det här klimatet!? Stressen som en odling sätter på en är inte att leka med, gå runt och oroa sig för grannarna och polisen dygnet runt, knappt våga sova eller duscha i rädsla för nästa gång dom stormar lägenheten. Det är ingen vanlig polissak längre, det börjar utvecklas till terrormetoder mot vanliga medborgare!

När man är sjuk, psykiskt eller fysiskt - så har man väl rätt till medicin? Cannabis är en godkänd medicin i flera länder men ändå förnekar vi i "vettiga" sverige att det kan ha någon som helst positiv effekt...

Jag skäms över mitt land, och jag kommer aldrig att trivas här.

Kämpa på hördu, det lär inte bli lättare framöver men man får inte ge sig så lätt.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-10-25 12:54:29

Ringde just och frågade om det är standardförfarande och blev kopplad till den juridiskt ansvarige i patrullen som var här.
Han var helt inne på att det ska anmälas, eftersom fingrarna under kroppsbesiktningen ska hållas ifrån känsliga områden.
D.V.S.....inte ens i närheten för att inga missförstånd ska uppstå.
Eller som han uttryckte det:"-Det är inte värt att förlora jobbet för ett urinprov"

Anmälan kommer alltså att göras.
Användarvisningsbild
Nesta
Ganjaman
Kontakt:

Inlägg av Nesta » 2007-10-25 13:13:43

[quote="scrotumbuffalo"]Ringde just och frågade om det är standardförfarande och blev kopplad till den juridiskt ansvarige i patrullen som var här.
Han var helt inne på att det ska anmälas, eftersom fingrarna under kroppsbesiktningen ska hållas ifrån känsliga områden.
D.V.S.....inte ens i närheten för att inga missförstånd ska uppstå.
Eller som han uttryckte det:"-Det är inte värt att förlora jobbet för ett urinprov"

Anmälan kommer alltså att göras.[/quote]

Rätt så, jag tog bort mitt inlägg ovan.

Mvh// Nesta
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-10-25 15:50:09

Var i helvete är kvällstidningarnas rubriker nu då!?
Polisen får tydligen stoppa fingrarna i folk utan att en jävel reagerar!!!
Fan ta mej om jag gick ut och fingrade första bästa dam på spisen!!!

Satans förbannade rättslösa skitsamhälle!!!!!

Det är för helvete grovt satans sexujävlaellt utnyttjande! Sätter $ på att Polisen i fråga va flata.

(Inget ont om flator)
Användarvisningsbild
Bluntman
Zappaist

Inlägg av Bluntman » 2007-10-25 16:47:18

jag är chockad,hur i hel*ete kan dom bete sig så 8O
stoppa pressarna media,sånt ska uppmärksammas.
stackars tjej :x :cry:

hoppas dom åker dit dom svinen.(men det gör dom garanterat inte)

mvh/
Bluntman
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-10-25 17:35:56

Sätt dit dom. Kräv skadestånd.
Ring och kolla med nån advokatfirma vad dom tycker du ska/kan göra.

May thay all get fisted whitout lube :P
Användarvisningsbild
Nesta
Ganjaman
Kontakt:

Inlägg av Nesta » 2007-10-25 17:46:31

Här är lagtexten:28 Kap. Om husrannsakan samt kroppsvisitation och kroppsbesiktning

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19420740.HTM

Mvh// Nesta
Användarvisningsbild
Bluntman
Zappaist

Inlägg av Bluntman » 2007-10-25 18:50:59

ja va fan säger man det verkar som dom har stövlarna på :evil:

hoppas jag har tolkat det fel!(är lite stukad)

någon som har lite koll på hjärnan som kan utröna vad det står?

mvh/
Bluntman
Herr J
Ganjaman

Inlägg av Herr J » 2007-10-25 22:05:58

Själv klart skall det drivas flera frågor en just cannabis.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-10-26 21:11:43

[quote="jornas"]Kom igen vi startar ett parti.[/quote]

Jag e på!
Användarvisningsbild
smeagol
Garderobssnille

Inlägg av smeagol » 2007-10-26 22:58:55

..kan fortfarande inte coola ner över alla inlägg..ni snackar droger och bilda parti!! ok, så långt...själv funderar jag på hur vidrigt detta statsskick
har blivit i och med att lågutbildade snutar med extra kurser kan knalla hem till nån och fullständigt spoliera ens liv...
Vart är vi på väg, oavsett om man röker cb eller inte..? vad är nästa steg? du har inte köpt kläder på den firman som staten har sponsrat?...
ok...vi tar in dig för omprogrammering så du förstår ditt eget bästa!....?för detta har staten bestämt..
vilken stat? om inte människorna har fått bestäma??
demokrati=folkvilja enligt mig! inte en minoritet i riksdagen som gaddat ihop sig!
Me my precious and i...and my sweeeet buds!
Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Inlägg av anybodysmoker » 2007-10-26 23:14:19

^ därför måste vi bilda ett parti som går emot allt som är fel i systemet.. eller ska jag säga the matrix ?

Men hela systemet har en stor avstäningsknapp, och det är att sprida [b]sanningen[/b]. Det är akilles hälen, det stoppar hela samhället.

Sen går det att göra som man gjort förr, genom att kriga. Men samtidigt så är vi klokare idag. Och visare. Samt att vi verkar ha en ganska medkänsla och förståelse för varandra, mycket tack vare kunskapsspridningen.

Så staten måste ommodifieras, och det kan ett Sanningens Parti göra, som har granskare som går in i saker på detalj, dem har folk som älskar att göra det dem gör idag. Inte personer som ser det som ett arbete.

Viva la revolution!
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-10-27 8:31:00

www.LegaliseraCannabis.com ligger ett inslag uppe om LEAP, de sammanfattar problematiken väldigt bra.
Det eventuella problem som finns med droger i allmänhet är skapat av staten och ingen annan....om morötter förklaras olagliga kommer det ändå finnas efterfrågan och därför en grogrund för en svart marknad, vilket i sin tur ger en öppning att tjäna grova pengar.
Eftersom staten inte gillar pengar som inte beskattas startas då en statsunderstödd morotsgrupp som verkar på alla plan.
Socialstyrelsen kommer per automatik informera om hur morötter leder till tyngre bruk av sallad och tomater, vilket i sin tur kommer leda till en smärtsam död av vitaminchock.
Statsbetalda forskningsrapporter kommer visa på klara samband mellan ungdomsbrottslighet och morotsmissbruk, oberoende forskningsrapporter kommer givetvis tystas ner.

Statsmakten är med andra ord inte intresserade av folkhälsa eller att värna om individer, vore de det skulle tobak och alkohol sedan länge vara lika förbjudna, precis som läkemedelsföretag skulle få stänga efter de rättvisa rapporterna om de substanser som är i omlopp pga läkemedelsindustrins hunger efter pengar.

Statsmakten skapar genom lögner en industri som ger avkastning.

Att mata folket med lögnen om droger är en oerhört lönsam affär.
Att skrämma folket med lögnen om droger är ett effektivt styrmedel.

Jag blev anmäld av en rädd granne, det skapade arbete för två polispatruller under en hel kväll.

Hade samma granne varit lika rädd och benägen att anmäla till polisen om jag hade ätit syntetiskt morfin istället istälet för att röka??

Två droger:-en dödlig, och en relativt harmlös men verkningsfull för mig som person.
Den dödliga är subventionerad av staten och utskriven av läkare.
Mitt val av drog gör mig till en brottsling.....
Är sanningen överhuvudtaget relevant i sammanhanget?
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-10-27 10:53:00

Sanningen är alltid relevant.

Skaffa juridisk hjälp.
Stå upp för din sanning.

I längden kommer sanningen alltid fram.
Ingen lögn har en fast grund, men sanningen finns alltid kvar.

Hur illa det än kan se ut.

Fast draken är stor och Örjan liten kan han dräpa den.

Det är detta som gjort att jag vågat odla. Att vid en ev. rättegång kan jag få min version inskriven i rullorna och kanske väcka nån liten hjärncell på någon människa.
Vet att det finns jurister som är för en avkriminalisering.
Men som det är nu har man nog tur om man får en advokat som ens inser att den vikt man skall dömas för givetvis skall vara torkad och rensad så att det motsvarar produkten på gatan för att dömas lika.

Lycka till!
Av hela mitt hjärta!
Användarvisningsbild
BigBanana
Guleböj

Inlägg av BigBanana » 2007-10-28 16:57:31

:(

Damn... Ingen rolig historia, men det känns som fler medborgare borde ta del av den, förstasidesstoff om du frågar mig...
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-10-28 18:38:42

Just f.n. går jag runt och är avsiktligt indiskret i min närmiljö för att försöka provocera fram ett nytt tillslag....kan jag inte röka kan jag iaf jävlas......har packat 175g blockchoklad i hushållplast i oregelbundna bitar och lagt det i stashlådan som luktar av gammalt men är helt ren.

Sitter på balkongen som alltid och röker öppet och garvar (fast tobak då)....hoppas de tipsar.

Civil olydnad ftw.
Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Inlägg av anybodysmoker » 2007-10-28 19:31:29

^

Klockrent!
Fan vad guld :)

Så skriver vi en artikel och skickar till tidningar :)
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-11-02 1:28:30

Förjävligt
Stock på det där
_linkan_
Småodlare

Inlägg av _linkan_ » 2007-11-02 12:32:58

[quote="scrotumbuffalo"]Just f.n. går jag runt och är avsiktligt indiskret i min närmiljö för att försöka provocera fram ett nytt tillslag....kan jag inte röka kan jag iaf jävlas......har packat 175g blockchoklad i hushållplast i oregelbundna bitar och lagt det i stashlådan som luktar av gammalt men är helt ren.

Sitter på balkongen som alltid och röker öppet och garvar (fast tobak då)....hoppas de tipsar.

Civil olydnad ftw.[/quote]

hehe hoppas dom gör det, fan va besvikna dom kommr bli :D
Användarvisningsbild
weedloco
Garderobssnille

Inlägg av weedloco » 2007-11-02 14:05:41

Vet inte om det är besvikelse, ilska eller sorg jag känner för detta land...

Väntar på rapporten ifall du råkar ut för ett till påträngande :D
Cannabis is an essential nutrient!
Användarvisningsbild
atos
Gräsfläckar på knäna

Inlägg av atos » 2007-11-03 23:42:05

Ta reda på vilken granne det kan ha varit och försök öppna en allvarligt menad diskution. Dra gärna upp morotskomplotten med polisen om de dyker upp. =)

Hoppas du inte la av med odlingen helt? Det finns ju alltid andra platser att odla på, sommarstuga t.ex.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-11-05 19:56:25

Vill börja med att säga att jag verkligen känner med dig! Att polisen kommer in och får dig att framstå som en kriminell framför din familj är det sjukaste jag hört på bra länge.
Det är så sjukt att det går till på det sättet i Sverige (och många andra ställen givetvis). Genom att inte låta enskilda, vuxna individer ta ansvar för sina egna handlingar, och låta dem brukar cannabis (och andra droger) stödjer man indirekt den riktiga kriminella verksamheten. Det är tack vare den svenska lagen som organiserad brottslighet kan tjäna pengar på olika typer av droger, och organiserad brottslighet för som bekant med sig massa andra typer av problem. Detta, plus den typen av trakasserier som trådskaparen har blivit utsatt för, skulle kunna stoppas genom att ändra lagen.

Slutligen har jag en fråga. Hur pass väl fungerar cannabis egentligen i smärtlindrande syfte? Visst tycker jag att jag brukar bli lite avdomnad i kroppen liksom, men inte så att jag tror att det skulle kunna lindra några jättesmärtor. Hur nyttjar ni cannabis, ni som använder det i smärtlindrande syfte? Hur doserar ni det? Hur nyttjar ni det (röker, äter osv)? Och vilken typ av effekt tycker ni att det ger er ur ett medicinskt syfte?
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-04-28 8:13:59

Ok, dags för en uppföljning då...
Efter tillslaget i bästa stasi-anda i oktober har följande hänt:
Sociala myndigheterna har genomfört en undersökning rörande min 7-åriga dotters väl och ve, utredningen är numera nedlagd då hon "mår bra och har en trygg situation". Att vi som familj har stigmatiserats genom socialens kontakter med skola och fritids är tyvärr ett faktum dock...
Vad det gäller smärtstillning har jag försökt köra på de lagliga alternativen som erbjuds, med allt annat än tillfredsställande resultat:
Först Dexofen, efter tre veckors medicinering på halva föreskrivna dosen kom min sambo hem och hittade mig medvetslös på golvet. Detta är tydligen en tämligen vanlig bieffekt får jag höra, och får istället Lyrica utskrivet. Natten mellan juldagen och annandagen vaknar min dam av att hon hör mig skrika i sömnen, när hon tänder lampan ser hon mig ligga i kramptillstånd och får ringa ambulans. Vid framkomst till neurologen konstateras det att jag är en av dem som reagerar bakvänt på just den här medicinen. Tydligen är den i första hand framtagen för epilepsipatienter, men framkallar i sällsynta fall just detta hos en del personer......jag är en av dem 8O
Nåja, på detta följer utskrivning och körförbud i sex månader, samt en remiss till smärtlindringsenheten. Vid första kontakt med dessa får jag Gabapentin teva utskrivet. När jag ser prefixet gaba reagerar jag, Lyrica som jag har haft innan har pregabalin som aktiv substans, och jag ställer frågan om inte detta kan medföra en risk för nya krampanfall? Svaret jag får är att det inte finns någon som helst risk för det......en tablett och 20 timmar senare är jag tillbaka på neurologen efter ett nytt krampanfall :?
Krampanfallen har också medfört att en flik av min tunga numera saknas och att mina täder behöver en omfattande renovering. Kostnaden för mina tänder löser sig dock då landstinget har beslutat sig för att betala kalaset (runt 50k).
I det här läget sätts Tryptizol in, små blå tabletter som gör mig slö och sömnig och ger mig drömmar som gör att jag vaknar varannan timme om nätterna.
Detta visar sig också vara en vanlig biverkning tydligen...och här kommer vi till den punkt där jag och min läkare på smärtlindringsenheten börjar prata om alternativ medicinering på allvar. Tydligen finns det idag 7 personer i det här landet som har licensförskrivning på Sativex, en cannabinoidbaserad spray som är godkänt läkemedel i Bl.a. Kanada. Vid en första koll verkar det som om möjligheterna att få det förskrivet är goda....
Efter tre veckor får jag brev från min läkare....sativex skrivs i dagsläget ut endast till MS-patienter med INTERN neuropatisk smärta, mitt tillstånd är EXTERN neuropatisk smärta så belägg för att licensförskriva åt mig finns inte :o
Jag tar telefonen, ringer upp läkaren ifråga och får då höra att hon har gjort allt hon kunnat, att jag helst ska fortsätta med Tryptizol, och att hon inte kan förskriva något annat preparat, men att jag kan få KOGNITIV TERAPI för att lära mig att hantera min smärtsituation!!!
Ovanpå altt detta har jag även i dagarna fått ett föreläggande om att inlämna läkarintyg och provresultat från två tillfällen under ett halvår till Länsstyrelsen för att få behålla mitt körkort, detta ska bekostas av mig själv till det facila summan 3125 Skr .
När jag ringer ansvarig handläggare och frågar hur misstanken om ringa narkotikabrott påverkar min bilkörning (jag har ju inte blivit tagen för rattfylla eller drograttfylla och skulle aldrig köra påverkad av något) får jag höra att det är generellt förfarande, och att det är med tanke på trafiksäkerheten!! När jag ställer frågan om hur de ska kunna dra mitt körkort ytterligare en gång....jag har ju körförbud redan, blir handläggaren hispig som tusan, det här finns inte i hennes anteckningar och skall kollas upp. Efter en vecka dyker ett nytt föreläggande upp, den här gången med ytterligare krav på att en neurolog skall intyga att jag inte lider av Epilepsi.
Jaja, det är var jag står idag...och allt för att jag har smärtlindrat på egen hand, någon dom från rättsväsendet har fortfarande inte dykt upp, men jag följer upp när det kommer en.
För övrigt:
Erbjudandet om kognitiv terapi gjorde att jag ringde upp min chef som på stående fot erbjöd mig en ny tjänst som jag klarar oavsett smärttillstånd. Så...åt helvete med socialförvaltning, sjukvård, idiotmediciner, lagen och förvirrade kärringjävlar på länstyrelsen, här ska jobbas.
Användarvisningsbild
Drullper
Ganjafanatic

Inlägg av Drullper » 2008-04-28 8:30:50

[quote="scrotumbuffalo"]här ska jobbas.[/quote]

Jag vet inte om jag ska skratta, gråta eller möjligtvis leta efter någon som säljer handgranater. :roll: Fy fan rent ut sagt. Det värsta är nog att pga att du jobbar numera, så lär farbror åklagare vilja ha ännu mer pengar av dig i böter när det blir aktuellt. :cry:

Du har åtminstone mitt fulla stöd.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-04-28 9:01:09

Det är sjukt :cry: Hur fan har det kunnat bli så här!?
Känner igen en del i det här och tycker det är SJUKT :evil:
Stå på dig och krök inte på ryggen =
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-04-28 9:38:40

Först nu jag har läst detta...,tragiskt att läsa. Det ända råd jag kan ge inför framtiden är att fösöka flytta till ett trevligare område där grannarna är upptagna med sina egna liv.

O sociala myndigheter o dylikt...., har inget till övers för dem.

Några sista ord..., måste säga att du verkar vara j-vla stark i din personlighet o gott att du har en fin familj, så gå nu o ge dom en kram ifrån mig :D
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-04-28 10:19:21

Bara i sverige...fan va skönt skrivet..klart som fan man skall jobba, man orkar inte bara gå hemma och ha ont, utan att få hjälp.[jag hade nog reagerat likadant själv]

Vad sa du till läkaren ang din cannabis rökning och att det de facto hjälpte dig att bli av med symptomen?
Det måste ju betyda någonting för dem om inte annat?
Det borde ju vara intressant i deras ögon att iaf ha kunskapen om detta, kan man tycka!

MÅ bäst...
Användarvisningsbild
BigBanana
Guleböj

Inlägg av BigBanana » 2008-04-28 12:02:54

[quote="stonErollEr"]Det borde ju vara intressant i deras ögon att iaf ha kunskapen om detta, kan man tycka! [/quote]

Ellerhur, om jag var ute efter att genuint söka kunskaper för att läka människor och få dom att må bättre är ju sånt här sinnesjukt intressant och skulle uppsluka mig totalt...

Riktigt hemsk story, riktigt. Dom borde skämmas!

Som min mamma beskrev det när hon åkte på cancer; Du måste vara frisk för att orka vara sjuk i det här landet, annars orkar man inte ha med sjukvården att göra...

Att du byggt upp en nice familj å väljer att fortsätta försörja dig och ditt land trots värk borde vara nog för dom att inse sitt misstag, oj, det här var ju en ansvarstagande snäll individ, kanske vi gör fel genom att bestraffa honom? Och istället lyssna på vad du har att säga... Nä, dom vill inte lära sig.
Användarvisningsbild
felicia
Avstängd och inte välkommen tillbaka

Inlägg av felicia » 2008-04-28 13:37:26

[quote="stonErollEr"]Bara i sverige...fan va skönt skrivet..klart som fan man skall jobba, man orkar inte bara gå hemma och ha ont, utan att få hjälp.[jag hade nog reagerat likadant själv]

Vad sa du till läkaren ang din cannabis rökning och att det de facto hjälpte dig att bli av med symptomen?
Det måste ju betyda någonting för dem om inte annat?
Det borde ju vara intressant i deras ögon att iaf ha kunskapen om detta, kan man tycka!

MÅ bäst...[/quote]

dom e bara intresserade av att sälja/skriva ut dyra mediciner som ger bonus :evil: Inte att få ut den billigare o harmlösa medicinen.. tyvär...
nää.. sätt dit de riktiga bovarna!!!! ni vet vilka de e!!

blir så förbannad när ja läser såna här historier. :evil:

ett tips för dom som vill e att glo på sicko.. dokumentär av michael more som handlar om de skumma system vi har hamnat i just när det gäller sjukvård o läkemedelsbolagen.... kan jämföra mycket i den filmen med sverige....

länge leve revolutionen!!!!!
:evil: :evil: :evil:
undercoverhippie
Småodlare

Inlägg av undercoverhippie » 2008-04-28 18:36:42

Riktigt rörande historia. Jag hoppas att vinden vänder och att du hittar harmoni.
Strongt utav dig att fortsätta hålla "huvudet kallt" och göra det bästa du kan göra vid varje "jobbig" situation du nu fått möta.

Personligen besitter jag inte den styrkan, bara utav att läsa din historia får jag liten lust att sluta mitt äckligt ytliga jobb och tända lite eldar.

Men, nu måste jag tänka på annat för att inte låta sådana tankar växa. För, som Buddha en gång sade, "-Att hålla kvar ilskan inom sig är som att ta brinnande kol för att kasta på någon; du är själv den som blir bränd."

Fortsätt kämpa och håll huvudet kallt, allt det bästa till dig!
[i]Not here.[/i]
Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Inlägg av anybodysmoker » 2008-04-28 21:02:32

Jag fick tårar i ögonen.. Tycker det är rent ut sagt förjävligt allting som hänt i efterhand.

Jag tycker du ska skriva ut denna sidan, eller göra en sammafattning och ge det till alla inblandade och be de förstå vad som sker. Alternativt skapa en hemsida som berättar och ber folk tänka till. På ett enkelt, ärligt och tilltalande sätt.

För fan, många framstående människor inom samhället röker cannabis och de klarar sig fan bra. Och om lagliga mediciner skapar så mycket problem och cannabis knappt några, då är man fan inte klok i huvudet om man inte fixar lagen.

Jag menar, allvarligt talat, hur kan någon försvara sig emot denna tråden? Man är ju isåfall känslokall och psykopatisk.. Vilket kräver behandling, det är inget att skoja om, men frågan är, ska vi ha psykopatiska lagar?
Användarvisningsbild
PapaiNoel
Tomtenisse

Inlägg av PapaiNoel » 2008-04-28 23:18:07

Kan det bli sjukare? Du får ta familjen med dig och flytta till Nederländerna.
Användarvisningsbild
Nesta
Ganjaman
Kontakt:

Inlägg av Nesta » 2008-04-29 7:04:47

Sverige i ett nötskal...mitt djupaste deltagande till vad du/ni blir utsatta för.

Nesta
Användarvisningsbild
BigBanana
Guleböj

Inlägg av BigBanana » 2008-04-29 7:23:03

Man önskar iallafall att tjallaren ska få reda på hur mycket otyg denne ställt till med...

Den riktiga brottslingen är i det här fallet angivaren, och han som skrivit lagen.
Skriv svar