Semesterapport från Amsterdam/Summerjam!

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Semesterapport från Amsterdam/Summerjam!

Inlägg av reaper » 2007-07-12 18:07:30

Jag tänkte dra en liten semester rapport här, var i Amsterdam i 5 dagar, sen Summerjamfestivalen i Tyskland i 5 dagar.

Kom hem i måndags natt, har med mig massa smutstvätt och minnen i bagaget.
Det hela började med att jag och min vapendragare körde till Amsterdam.
Väl framme parkerade vi bilen och började strösa omkring. Eftersom vi hade bilen så ville vi inte röka än, utan väntade tills vi hade kommit fram till Zeeburg Camping (som tog ett jefla tag att hitta till).
Efter att ha strosat runt i Amsterdam några timmar och köpt 2 gram av 2 olika sorter som jag inte kommer ihåg namnet på... tror nån hette Diesel nånting... så fick vi upp tältet och inledde semestern.
Dagen efter vakna jag av att min vapendragare hade köpt frukost och var satan sugen på röka :). Så de blev å mecka lite sen dra in till Amsterdam och gå runt i massa coffeeshops å testa röka. Resten av tiden i Amsterdam gick åt att gå i stan, hänga på campingen med sköna grannar, köpa godis i automaterna på campingen, och rulla joppar.

Summerjam var också härligt, tyskar kan vara lite knepiga ibland. När man blev sugen på å sova så börja alla skrika Helga...
Artisterna vi såg var: Alborosie, Israel Vibration, Horace Andy, Bitty McLean, Tony Rebel, Warrior King, lite av Tanya Stephens, Collie Buddz, Turbulence, Sizzla, Beenie Man, The Roots, Aswad, Groundation, Maxi Priest och Anthony B. Mellan detta såg vi också svenska soundsystemet Trinity, det var riiiktigt bra, även med lite publik. Den dagen hade vi med oss våran svenska flagga också där vi hade skrivit SWEEDEN på.

Sista dagen när jag skulle in i festivalområdet så hittade vakten några joppar i ett ciggpaket jag hade i väskan, så dom tog mig till farbror blå, eller farbror grön i det tyska fallet. Då hitta dom en liten påse grönt i väskan också, allt ihop blev mindre än ett gram. Så där fick jag sitta i 15 minuter när dom skrev papper å så... sen fick jag gå. Det satt ett gäng poliser precis bredvid ingången, dit dom skickade alla som hade dödsknark på sig. Som tur va så glömde dom en joppe i väskan, och min kompis hade också en.
Så vi pös iväg och kollade på Groundation tror jag, sen leta vi röka. Fick till slut tag i lite av en snäll tant, och det höll ända till godnatt-spliffen.

För att gå lite O.T är det nån som vet hur det blir med mitt polisregister? Har för mig att jag har läst att saker som har hänt i utlandet inte är kvar i registret så länge...

I övrigt en redigt skön kort semester, absolut inte sista gången jag drar till Amsterdam eller Summerjam.

Peace out /Herbpuffer & Herbaliser