Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Hur mycke ström drar lysrör? Reply To: Hur mycke ström drar lysrör?

  • reaper

    Member
    2008-02-21 at 22:25

    @Nattkatt wrote:

    Hej kloka Bongwater!

    Nu är det så att jag har hushållselen inräknad i hyran så värden ser den. Hur mycke ström förbrukar ett vanligt lysrör? Om jag släcker min vanliga kökslampa och bara har lysröret igång, kan det jämna ut så att värden inte blir misstänksam då?

    Du behöver absolut inte oroa dig för att värden ska bli misstänksam!

    Jag kör min dator och skärm dygnet runt och datorn drar 550w och skärmen ca 100w. Ifall jag slog av den så skulle jag kunna köra 2 st 600w HPS 12 timmar per dygn och det skulle inte bli nån skillnad. Sen har jag terrarium som drar ca 500w – 700w och en vattensäng som drar nånstans mellan 100w – 350w. Och det är aldrig nån som skulle ens bry sig om att kolla varför det drar så mycke! Har man 2 eller 3 datorer igång så kan det jämnföras med en ganska stor odling, dvs ca 2000w.

    Så oroa dig inte det minsta för att han ska bry sig … Du kan hänga upp en 1000w hps och köra för fullt utan att det är nån fara för misstanke.

    Ha det bra och lycka till

    P.S
    Tack för att du tycker jag är klok.
    D.s