Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Lämna nya plantor ett par dagar? Reply To: Lämna nya plantor ett par dagar?

  • reaper

    Member
    2007-10-25 at 19:00

    @Wisher wrote:

    @jubz wrote:

    Hej,
    Jag har precis börjat odla lr2. Kör med 250W HPS.
    Mina 3 plantor tittade upp ur jorden i söndags, måndags och tisdags. Jag kör ett schema på 20/4.

    Problemet är att jag måste åka bort fredag morgon, och kommer inte hem förräns söndag kväll. Kommer det att bli ett problem? Jag har förstått att man inte bör vattna lika ofta när plantorna är så pass unga, men det här kanske är gränsfall? Fungerar det bättre om jag sänker ljuschemat till 12/12 till exempel? Eller oroar jag mig helt i onödan? (Svara ja här är ni snälla ;)

    Min andra fråga: Fick en del alien nlx som gratisfröer vid beställning, som jag är sugen på att testa. Eftersom jag inte vill vegga dom nästan alls, skulle det funka att plantera dem i små krukor och ha i fönstret i en månad tills jag kan ställa in dem bland de övriga plantorna och börja köra 12/12 ett par veckor innan jag skördar mina lowryders?

    What say you?

    första frågan: joo du kan nog vara bort i 3 dagar om dom nyss stigit upp ur jord men vattna tillräcklit förrän du åker bara…men omdu har lampan nära så torkar ju jorden väldigt snabbt men du har ju lampan en bra bit ifrån väl?

    din andra fråga vet jag inte vad jag ska säga om…nån erfaren får besvara den

    Ok, tackar. Ja jag lär väl dessutom höja lampan en bit innan jag drar.