Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen 5:a gräs Reply To: 5:a gräs

  • weihsmaster

    Member
    2006-09-14 at 18:19

    @lll_654E4K_lll wrote:

    Jag har inte stenkoll på den biten med fysikt beroende

    Sluta hitta på fakta då.

    @lll_654E4K_lll wrote:

    när det gäller hur mycket man kan röka utan att dra på sig för mycket risker och biverkningar är det svårt att veta. jag tror att det ligger på en gång per vecka. men jag vet inte säkert.

    Var det inte 10g/månad? 10g/månad uppdelat på 4 gånger blir en 2,5g joint i veckan. Låter härligt men lite mycket på en gång för mig iaf.

    @lll_654E4K_lll wrote:

    förutom risken att bli beroende är det ju nånting i cannbisen som gör att man blir seg i huvet.

    “Nånting”? Låter som din forskning tagit tid…

    @lll_654E4K_lll wrote:

    jag har aldrig läst någon forskarrapport eller utredning som har kommit fram till att det inte är på det viset, att det är utan biverkningar.

    Leta bättre då. Definitionen av biverkningar är ju en avgörande faktor, och inte alla biverkningar är av ondo. Jag röker nästan uteslutande av rekreationella skäl, en av biverkningarna är att det lindrar smärtan i ryggen och det ser jag inte som något negativt.

    @lll_654E4K_lll wrote:

    det verkar som om ingen av oss verkar ha jättemycket kött på benen.

    Jag vet att du inte menade mig och jag tar inte åt mig, mina ben är väl normalt utvecklade i det avseendet. Men det är lite fel att påstå en sån sak på det här forumet. Hade det inte varit för de medlemmarna med “massivt-köttiga Belgian-Blue-på-steroider-ben” hade jag inte vetat lika mycket som jag gör idag. Ingen är fullärd och man lär sig varje dag. Hoppas du fortsätter vara aktiv här så lär du dig kanske något nytt.

    @lll_654E4K_lll wrote:

    efterssom tänkadet går automatiskt vet man själv knappt vet på vilket sätt man tänker just nu, ännu mindre kan man komma ihåg och jämföra på vilket sätt man tänkte för en månad sen, eller ett år sen.

    Stackare, vet du inte vad du tänker? Jag kan bara tala för mig själv, men mitt tänkade går inte på automatik. Jag tänker, känner, analyserar, filosoferar och utvecklas. Jag vet precis hur jag tänkte och kände för många år sen.